۱۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۸:۴۶
کد خبرنگار: 5571
کد خبر: 85434180
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

قدس ۱۴۰۳؛ خروش بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی

۱۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۸:۴۶
کد خبر: 85434180
قدس ۱۴۰۳؛ خروش بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی

تهران-ایرنا- انتظار می‌رود که روز جهانی قدس امسال در چهل و چهارمین سال خود و با شعار «از طوفان الاقصی تا طوفان الاحرار» شاهد حضور پرشمار مردم معترض مسلمانی باشد که با مشارکت تاریخی خود می توانند حلقه تکمیلی از اقدامات در محکومیت زنجیره نقض سیستماتیک حقوق بین‌الملل توسط نسل جدید حاکمان تل‌آویو باشند.

به گزارش گروه سیاست خارجی ایرنا؛ «نه به جنگ و جنایات» شعاری انسانی و جهان شمول است که در میانه اقدامات تبهکارانه رژیم صهیونیستی یک بار دیگر از سوی هزاران نفر از مردم آزادی خواه در راهپیمایی روز قدس طنین افکن خواهد شد.

ازسرگیری جنگ ویرانگر صهیونیست‌ها در باریکه غزه افکار جهانی را بار دیگر متوجه این واقعیت کرده است که فلسطین همچنان نقطه کانونی معادلات صلح و حقوق بشر است و قبل از هر تدبیری برای صلح در خاورمیانه باید برای متوقف کردن ماشین کشتار تل‌آویو به چاره جویی برخاست.

در چنین فضایی انتظار می رود همزمان با صد و هشتاد و دومین روز از ادامه جنایات تبهکارانه اسرائیل، برای مردم گرفتار در چنگ قساوت، مردم بسیاری از کشورها به خیابان بیایند.

مردم غزه که فجایع رفته بر آنها قلب بشریت را مجروح و حمایت آزادیخواهان را از آرمان و انتفاضه فلسطین ضروری کرده است تا درراهپیمایی‌های میلیونی مطالبه‌ پایان دادن به اشغالگری و نسل‌کشی اسرائیل را پیش روی کشورهای جهان بگذارند.

این جلوه‌های زیبا از همدلی و اتحاد حول آرمان فلسطین در سراسر جهان در بهار ماه رمضان، روز قدس امسال را به روزی متفاوت در تقویم ۴۵ ساله جمهوری اسلامی تبدیل خواهد کرد و در روزهایی که دولت‌های غربی راه سکوت و مماشات با صهیونیست‌ها را پیش گرفته ‌اند، منعکس کننده صدای مردم بی‌دفاع فلسطین خواهد بود.

مهار ماجراجوی‌های تل آویو

همزمانی فجایع در باریکه غزه با تلاش مذبوحانه و ایذایی تل‌آویو برای گسترش میدان جنگ از طریق حمله در دمشق و به شهادت رساندن شماری از پرسابقه ‌ترین مستشاران و اثرگذارترین پشتیبانان محور مقاومت، انتقام سخت و سریع از رژیم صهیونیستی را به مطالبه جدی راهپیمایان روز قدس در خیابان های ایران نیز تبدیل خواهد کرد.

چه آنکه اسرائیل در جریان جنگ جاری که با شکست مفتضحانه آن در عملیات طوفان الاقصی آغاز شد و با جبران این مافات از طریق حملیات وحشیانه و جنایتکارانه حتی به بیمارستان‌ها و مدارس و کشتار زنان و کودکان بی‌دفاع فلسطینی ادامه پیدا کرد و حالا با تبدیل غزه به زمین سوخته به نمایش ددمنشی‌اش رسیده، تقلایی عجیب برای گسترش جنگ از خود بروز داده است؛ تقلایی که هدف آن چیزی جز واداشتن جمهوری اسلامی ایران و گروههای مقاومت در لبنان، سوریه و عراق به حضور تمام عیار و مقابله با اقدامات جنایتکارانه این رژیم و مجاب کردن حامیان غربی تل‌آویو به ورود مستقیم به درگیری نبوده است.

در راستای همین سیاست اسرائیل که تا پیش از جنگ غزه نهایت جسارت اش هدف قرار دادن مقرهای نظامی خالی از نیرو یا زاغه‌های کوچک ذخیره تسلیحات بود، پس از گرفتار شدن در باتلاق خودساخته‌اش در این جنگ در حمله موشکی جنایتکارانه، ساختمان بخش کنسولگری ایران در دمشق را هدف قرار داد.

این حمله و ماجراهای خونینی که در شش ماه گذشته ازآغاز جنگ در باریکه غزه می گذرد، اثبات کننده دیدگاه کسانی است که معتقد بودند حکومت ماجراجوی تل‌آویو فقط با حربه اجبار و فشار و تحریم مهارپذیر است. از این رو پاسخ نظامی تلافی جویانه در کنار نقش آفرینی و حضور پررنگ مردم مسلمان در اعتراض به حوادث خشونت بار در سرزمین های اشغالی، به آزمونی بزرگ برای اراده مردم ایران و جامعه بین‌المللی در عرصه صلح و امنیت تبدیل شده است.

بر این اساس انتظار می رود که روز جهانی قدس امسال در چهل و چهارمین سال خود و با شعار «از طوفان الاقصی تا طوفان الاحرار» شاهد حضور پرشمار مردم معترض مسلمانی باشد که با مشارکت تاریخی خود می‌توانند حلقه تکمیلی از اقدامات در محکومیت زنجیره نقض سیستماتیک حقوق بین‌الملل توسط نسل جدید حاکمان تل‌آویو باشند.

راهپیمایان روز قدس در تهران در حالی فردا به خیابان می‌آیند که قرار است شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی علیه بخش کنسولی سفارت کشورمان در دمشق بر دوش آنها تشییع شود. از این رو می توان به درستی بر این گفته سردار رمضان شریف، رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس صحه گذاشت که گفته است: «امسال به معنای واقعی، روز جهانی قدس، جهانی است و این به برکت استقامت و تدبیر جریان مقاومت و مردم فلسطین است».

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha