۱۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۸:۵۴
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 85433863
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۵ درصد ماموریت‌های نوروزی اورژانس اصفهان ترافیکی بود

اصفهان- ایرنا - دبیر ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ۲۵ درصد از ماموریت‌های اورژانس استان در تعطیلات نوروز امسال مربوط به حوادث ترافیکی و تصادف‌های رانندگی بود.

محسن زمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کارشناسان اورژانس پیش‌بیمارستانی استان از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۴ فروردین امسال به ۱۵ هزار و ۷۵۶ ماموریت امدادرسانی اعزام شدند.

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: ۱۱ هزار و ۷۳۱ ماموریت اورژانس اصفهان در طرح امداد سلامت نوروزی امسال مربوط به حوادث غیرترافیکی و چهار هزار و ۲۵ مورد حوادث ترافیکی بود.

زمانی با بیان اینکه بیش از ۹۵ هزار امدادخواهی از اورژانس ۱۱۵ اصفهان در تعطیلات نوروزی امسال به ثبت رسید، خاطرنشان کرد: بطور میانگین روزانه حدود پنج هزار تماس با مرکز اورژانس اصفهان در مدت مذکور گرفته شده است.

وی گفت: اورژانس اصفهان در تعطیلات نوروز امسال بطور میانگین روزانه ۷۸۸ ماموریت را انجام داد و واحد اورژانس موتوری استان نیز در این مدت به ۲۱۰ ماموریت اعزام شد و به بیماران و مصدومان امدادرسانی کرد.

زمانی به مراجعه بیش از ۲۲۴ هزار نفر به بخش اورژانس بیمارستان‌های استان از ابتدای اجرای طرح امداد سلامت نوروزی اشاره و اضافه کرد: ۴۲۶ مادر نیازمند مراقبت یا توجه ویژه در این مدت خدمات درمانی را دریافت کردند.

وی با اشاره به ۸۶ هزار بازرسی نظارتی در استان اصفهان در تعطیلات نوروزی امسال تصریح کرد: ۲۷۰ بازدید از پایگاه‌های اورژانس، ۱۹۲ بازدید از مراکز درمانی، ۸۴ هزار بازرسی میدانی توسط معاونت بهداشتی و یکهزار و ۵۶۴ بازرسی میدانی توسط معاونت غذا و دارو انجام شده است.

زمانی افزود: بازرسی‌های معاونت بهداشتی از ۲۴ اسفند گذشته تا چهاردهم فروردین امسال به ۵۸۳ مورد اقدام قانونی شامل پلمب یا معرفی به مراجع قضایی منجر شد.

طرح امداد سلامت نوروزی از ۲۴ اسفند سال ۱۴۰۲ آغاز شد و تا ۲۴ فروردین جاری ادامه دارد.

۱۶۲ پایگاه فوریت‌های پزشکی و ۳۲ ایستگاه سلامت نوروزی شامل ۱۸ ایستگاه سلامت جاده‌ای و ۱۴ ایستگاه سلامت شهری به شهروندان و مسافران نوروزی در این طرح خدمت‌رسانی کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha