۱۶ فروردین ۱۴۰۳، ۹:۰۲
کد خبر: 85433857
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح سوال از شهردار بابل/ کیانی امیری نیامده می‌رود؟

۱۶ فروردین ۱۴۰۳، ۹:۰۲
کد خبر: 85433857
طرح سوال از شهردار بابل/ کیانی امیری نیامده می‌رود؟

ساری - ایرنا - چهار عضو شورای اسلامی شهر بابل طی یک نامه رسمی که از سوی رئیس شورا رسانه ای شد طرح سوال خود از مهدی کیانی امیری چهارمین شهردار بابل در دوره شورای ششم را به وی ابلاغ کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر بابل که در ۱۹ مردادماه سال ۱۴۰۱ با ۶ رای موافق «مهدی کیانی امیری» را به عنوان شهردار جدید این شهر انتخاب کرده بودند اکنون از ۲۰ ماه فعالیت شهردار بابل طرح سوال از وی را مطرح کردند.

شورای ششم بابل نخستین بار چهاردهم شهریور ماه پارسال با پنج رای شکننده علی امانی را به عنوان نخستین منتخب خود با پنج رای شکننده به وزارت کشور معرفی کرده بودند ولی او نتوانست تاییدیه مورد نیاز را از این وزارتخانه کسب کند و در دستیابی به سکان شهرداری بابل ناکام ماند.

پرونده امانی پس از انتخاب در شورای شهر بابل به مدت ۷۴ روز بازمانده بود تا این که اعضای شورا ۲۵ آبان انتخاب نخستین شهردار دوره خود را باطل کردند تا بتوانند گزینه جدیدی را به وزارت کشور معرفی کنند.

سید قاسم دابوئیان دومین شهردار منتخب شورای ششم بابل بود که ۳۰ آبان سال گذشته با هفت رای موافق به وزارت کشور معرفی شد ولی تا اسفند ماه موفق به کسب تاییده این وزارتخانه نشد تا مانند منتخب نخست ناکام از رسیدن به پست شهرداری بابل، پرونده اش بسته شود.

اعضای شورای اسلامی شهر بابل ۹ اسفند ماه پارسال با ۶ رای شاهین کلانتری بنگر را به عنوان شهردار منتخب برای دریافت حکم به وزارت کشور معرفی کردند. او ۱۰ اردیبهشت ماه سال جاری پس از دریافت تاییده وزارت کشور با برگزاری مراسم معارفه کارش را به عنوان نخستین شهردار دوره ششم شورای شهر آغاز کرد، اگر چه تا پایان کارش تنها سه ماه فاصله داشت و بعد از دو هفته پس از برکناری او، کیانی امیری به عنوان جایگزین انتخاب شده است. که بعد از ۲۰ ماه فعالیت به عنوان شهردار بابل طرح سوال از وی هم در دستور کار قرار گرفت که این امر می تواند مقدمه ای برای استیضاح شهردار بابل باشد و یا اینکه اعضای شورای اسلامی شهر بابل از جواب به سوالهای مطرح شده از سوی شورا قانع شوند و کار به استیضاح شهردار مهدی کیانی نکشد.

طرح سوال از شهردار بابل/ کیانی امیری نیامده می‌رود؟

سوال حق قانونی شورا

رئیس شورای اسلامی شهر بابل در متنی که در کانال رسمی شورای اسلامی شهر بابل قرار گرفت و همان متن را در اختیار رسانه ها قرار داد، موضوع سوال چهار عضو شورای شهر بابل از شهردار این شهر رسانه ای شد.

حسین بیژنی در این متن بیان داشت: در ۶ ماهه اخیر تذکرات متعددی از سوی بعضی اعضای شورا بعنوان اعتراض و ایراد به عملکرد شهردار و عملیات شهرداری مطرح و وفق قانون بصورت شفاف و کتبی از سوی اینجانب به ایشان ابلاغ شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بابل اظهار داشت: متاسفانه در خصوص رعایت مفاد تذکر اقدامی از سوی شهردار صورت نگرفت که با توجه به اهمیت موضوع نظارت و تاکید اعضای شورا به رفع ایرادات و اعتراضات ابلاغی برای خدمت شایسته و مطلوب به شهروندان، اینجانب و سیدکمیل هاشمی، جعفر واثقی و نرگس نوروزی سوال از شهردار بابل را مطرح کردیم که طی نامه ی رسمی به شهردار محترم ابلاغ گردید.

بیژنی ادامه داد: طبق ماده ۸۳ قانون شوراها، شهردار ظرف مدت حداکثر ۱۰ روز پس از ابلاغ، شهردار موظف به حضور در جلسه رسمی (عادی یا فوق العاده) برای پاسخگویی به سوالات اعضای شورا است و سپس اعضای شورا در خصوص قانع شدن از پاسخ های شهردار تصمیم گیری می کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر بابل تصریح کرد: سوال از شهردار صرفا به معنای برکناری ایشان نیست بلکه تذکر سوال و استیضاح از اختیارات و وظایف قانونی اعضای شورا برای نظارت مستمر و دقیق به عملکرد شهردار و عملیات شهرداری است که اعضای شورا از این اختیار قانونی برای انجام این وظیفه نظارتی و بررسی کوتاهی یا سهل انگاری شهرداری در انجام مسئولیت ها و ماموریت های محوله استفاده می کنند.

کیانی امیری متولد ۱۳۵۱ و از بدنه شهرداری بابل است. او که مدرک کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه ریزی دارد، از ۲۲ سال پیش تاکنون در شهرداری بابل حضور دارد و در سمت های مختلف از جمله به عنوان معاون اداری مالی شهرداری، شهردار منطقه ۲، شهردار منطقه یک، معاون خدمات شهری انجام وظیفه کرده است.

وی همچنین چهارمین شهرداری است که در دوره کمتر از یک ساله فعالیت شورای ششم بابل به عنوان شهردار انتخاب شده است.

شهرستان بابل ۶۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که بیش از ۳۰۰ هزار نفر آنها در شهر بابل ساکن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha