۱۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۴۰
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85433741
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ضرورت راه‌اندازی بازارچه برای دستفروشان در بوشهر

۱۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۴۰
کد خبر: 85433741
ضرورت راه‌اندازی بازارچه برای دستفروشان در بوشهر

بوشهر-ایرنا- رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: جمع‌آوری دستفروشان راهکار منطقی نیست، بلکه باید برای آنها فضاهای مناسب و یا بازارچه راه‌اندازی شود.

به گزارش ایرنا، "خدیجه گرشاسبی " روز چهارشنبه در نشست شورای شهر بوشهر با گرامیداشت روز جهانی قدس اظهار کرد: دستفروشان مجرم نیستند بلکه مجموعه افرادی از جامعه هستند که به دلیل عدم تامین مسائل اقتصادی برای امرار معاش در گوشه‌های مختلف خیابان‌های سطح شهر در حال فعالیت هستند.

وی بیان کرد: برخی افراد در شهرداری بوشهر بدون حکم از بالادستی اقدام به برخورد و تخریب اموال و یا جمع‌آوری دستفروشان می‌کنند که این راهکار جوابگو نیست و نتیجه مطلوبی در بر ندارد.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر بوشهر تصریح کرد: در شورای ششم بوشهر بارها پیشنهاد ساماندهی در ایجاد اماکن مناسب برای دستفروشان و اقشار کم درآمد یا بی‌بضاعت به ویژه زنان سرپرست خانوار داده شده‌ که تاکنون عملیاتی نشده است.

گرشاسبی با اشاره به اقدام شهرداری تهران در ساماندهی دستفروشان، اظهار کرد: برای نخستین‌بار مجوز فعالیت مشاغل سیار در درگاه ملی قرار داده شد تا پس از ثبت‌نام و درج مشخصات افراد، فضای مورد نیاز برای حضور آنها را برنامه‌ریزی کنند.

وی افزود: در این زمینه به شکل رسمی به شغل دست‌فروشی نگاه شده است که از شهرداری بوشهر درخواست می‌شود از این طرح الگوبرداری کند و دستفروشان سطح شهر بوشهر در سازوکارهای قانونی ساماندهی شوند.

گرشاسبی عنوان کرد: برای دستفروشان در سطح بوشهر باید فضاهای مناسب و بازارچه که به اصناف و کسبه آسیب وارد نکند در نظر گرفته شود تا شهر از این حالت نازیبا خارج شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha