استاندار اصفهان: شهید زاهدی، بسیجی تمام عیار بود

اصفهان- ایرنا- استاندار اصفهان گفت: پایمردی و ایستادگی سردار شهید محمدرضا زاهدی بعنوان یک بسیجی تمام عیار، در طول ۴۵ سال اخیر بر مبنای راه اسلام و انقلاب بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدرضا مرتضوی روز چهارشنبه در جلسه ستاد بزرگداشت مراسم تشییع سردار مجاهد و شهید قدس سرلشکر پاسدار «محمدرضا زاهدی» در استانداری اصفهان افزود: این شهید بزرگوار روحیه مؤمنانه و انقلابی خود را همواره حفظ کرد و گمنامی، ساده‌زیستی و تبعیتش از ولایت فقیه در میان رزمندگان زبانزد بود.

وی ادامه داد: شهید زاهدی سال‌ها مایه دلگرمی و اطمینان خاطر کشور در سوریه و لبنان بود و اتفاقاتی که در جبهه مقاومت این روزها رقم می‌خورد تحت فرماندهی او قرار داشت و پیروزی‌های جبهه مقاومت مرهون تلاش‌های شهیدان بزرگوار این عرصه از جمله شهیدان زاهدی، حجازی و حاج قاسم سلیمانی بود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه دشمن با شهادت فرماندهان ما در تلاش است تا یأس و ناامیدی را در جبهه مقاومت و مردم ما شعله‌ور کند، اظهار داشت: رایحه فعالیت و جانفشانی هر کدام از شهدا با شکستن شیشه عطر این بزرگواران در فضای ایران اسلامی بیش از پیش منتشر می‌شود.

وی اضافه کرد: شهید زاهدی ۴۵ سال در جست‌وجوی شهادت بود و این تنها رویکردی است که می‌توانیم با در نظر گرفتن آن، روح خود را التیام ببخشیم.
مرتضوی یکی از ویژگی‌های شهید سرلشکر زاهدی را کسب رضایت خداوند متعال در همه امور دانست و گفت: این شهید والامقام توسط سفاک‌ترین افراد دنیا به شهادت رسید.
وی با اشاره به اهمیت حضور حماسی مردم در مراسم تشییع این شهید والامقام خاطرنشان کرد: مردم ولایتمدار و شهیدپرور اصفهان با تشییع و استقبال باشکوه از پیکر این شهید سرافراز، آبروی کشور را در حمایت از جبهه مقاومت حفظ و به همگان نشان خواهند داد.
استاندار اصفهان همچنین بر فعالیت رسانه‌ای ویژه مراسم تشییع پیکر شهید زاهدی تأکید کرد و گفت: صدا و سیمای مرکز اصفهان نیز از همین ساعت در راستای برگزاری مراسم تشییع شهید زاهدی اطلاع رسانی و مستندسازی کند تا حضور حماسی مردم در این آیین را به جهانیان نشان دهیم.

وی تصریح کرد: بطور قطع حضور حماسی مردم در مراسم تشییع شهید والامقام زاهدی، همه توجهات را بسوی فرهنگ ایثار و شهادت جلب خواهد کرد.
مرتضوی بیان کرد: راهپیمایی روز قدس نیز بایستی متفاوت‌ از گذشته برگزار شود تا تجلی‌بخش حضور و انسجام مردم در حمایت از جبهه مقاومت به جهانیان و دشمنان ایران اسلامی باشد.

پیکر سردار زاهدی روز شنبه در اصفهان تشییع و خاکسپاری خواهد شد

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) اصفهان نیز در این نشست گفت: پیکر مطهر سردار شهید محمدرضا زاهدی روز جمعه مصادف با روز قدس در تهران تشییع و روز شنبه در اصفهان تشییع و خاکسپاری خواهد شد.

سردار مجتبی فدا با بیان اینکه پیکر مطهر این شهید بزرگوار بعدازظهر جمعه وارد اصفهان می شود، افزود: مراسم وداع با پیکر این شهید والامقام عصر جمعه در گلزار شهدای رهنان و شامگاه جمعه در گلستان شهدای اصفهان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه مراسم تشییع نیز روز شنبه هفته آینده از میدان بزرگمهر به سمت گلستان شهدا برگزار خواهد شد، اظهار داشت: بنا بر وصیت این شهید بزرگوار، محل دفن پیکر ایشان در کنار همرزمان شهیدش و در گلستان شهدای اصفهان خواهد بود.

پشتیبانی همیشگی سردار شهید زاهدی از ولایت

برادر شهید والامقام سرلشکر زاهدی نیز در این نشست گفت: طبق وصیت شهید والامقام زاهدی، گلستان شهدای اصفهان برای دفن پیکر پاک شهید انتخاب شده است.
اکبر زاهدی ادامه داد: شهید زاهدی همواره پشتیبان ولایت، بسیار مظلوم و البته بسیار شجاع بود و ما گوهر گرانبهایی را از دست داده‌ایم.
وی اضافه کرد: امیدوارم با برگزاری مراسمی شایسته بتوانیم یاد و روحیه انقلابی شهید والامقام را زنده نگهداریم.

به گزارش ایرنا، سردار محمدرضا زاهدی عصر دوشنبه ۱۳ فروردین در حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق به شهادت رسید.
او از فرماندهان باسابقه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که در کارنامه خود مسوولیت‌ فرماندهی لشکر ۱۴ امام حسین (ع) اصفهان، نیروی زمینی سپاه، فرماندهی نیروی هوایی سپاه و معاونت عملیات کل سپاه را بر عهده داشت.
سردار زاهدی متولد ۱۱ آبان ۱۳۳۹ در اصفهان، در سال ۱۳۵۹ به سپاه پاسداران پیوست و در طول جنگ تحمیلی از فرماندهان سپاه بود.
او همچنین در سال‌های اخیر در نیروی قدس فعالیت می‌کرد و فرمانده سپاه در سوریه و لبنان بود.
رژیم صهیونیستی برخلاف عرف دیپلماتیک و قوانین بین‌المللی، کنسولگری کشورمان در دمشق سوریه را بوسیله هواپیمای جنگنده‌های «اف‌۳۵ » هدف موشک قرار داد که به شهادت چند تن از کارکنان این دفتر و مستشاران نظامی کشورمان منجر شد.
سردار محمدرضا زاهدی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شاخه سوریه و لبنان، سرتیپ حسین امین‌الله رییس ستاد کل نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شاخه سوریه و لبنان و سرلشکر محمد حاج رحیمی جانشین سردار زاهدی، در شمار این شهدا هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha