فیلم|مهلو و میخک؛ هنر اصیل ایرانی در دستفروشی خاله خورشید

یاسوج- ایرنا- شماری از دست ساخته های صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد مهر ملی اصالت دارند امری که می تواند فرصتی مناسب برای برندسازی باشد اما این مساله مهم تاکنون مغفول مانده است، مهلو و میخک از جمله محصولاتی است که تاکنون مهر اصالت دریافت کرده اند و امروز بیشتر این محصولات را در دستفروشی ها با قیمت های نازل می بینیم.

به گزارش ایرنا، آنچه در میان زنان لرزبان به عنوان زیورآلات جالب توجه است، استفاده آنها از گیاهان خوشبو به عنوان زیورآلات است. آنها دانه‌هایی همچون میخک و مهلو تازه را نخ می‌کنند و از آن به عنوان گردنبند استفاده می‌کنند، مهلو و میخک علاوه بر استفاده تزیینی و زیورآلات خواص دارویی فراوانی زیادی نیز دارند.

فیلم|مهلو و میخک؛ هنر اصیل ایرانی در دستفروشی خاله خورشید

کهگیلویه و بویراحمد به دلیل فعالیت ۳۵ هزار هنرمند صنایع‌دستی و تولید سالانه ۲۱۸ هزار مترمربع محصول از جمله جاجیم‌بافی، سفره بافی، نمدمالی، نی چیت بافی، مشته بافی، رندبافی، کچمه بافی، ریسندگی، سوزن دوزی، سبدبافی، رودوزی‌های سنتی و سیاه‌چادر بافی از مهم‌ترین دست بافته‌های سرپنجه هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد است که برخی از آنان ظرفیت برندسازی را دارد.

طبق گفته های کارشناس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد، تاکنون هفت مرحله جشنواره مهر ملی اصالت در کشور انجام گرفته که ۳۲ محصول تولیدکنندگان استان موفق به دریافت این نشان ملی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha