۱۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۰۸
کد خبرنگار: 5532
کد خبر: 85433651
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رسانه ها در پرداخت مالیات فرهنگسازی کنند

۱۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۰۸
کد خبر: 85433651
رسانه ها در پرداخت مالیات فرهنگسازی کنند

قزوین - ایرنا - مدیرکل اداره کل امور مالیاتی قزوین گفت: رسانه ها نقش مهم و حساسی در فرهنگسازی پرداخت مالیات می توانند در جامعه ایفا کنند.

سیدمحمود موسوی صانع روز چهارشنبه در دیدار با رییس و کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز قزوین، اظهار کرد: موضوع مالیات باید به عنوان یک فرهنگ و یک هنجار پذیرفته شده در ذهن جامعه بنشیند.

وی با اشاره به اینکه سال ها فرهنگسازی منفی در خصوص پرداخت مالیات صورت گرفته و پرداخت مالیات با عناوینی از جمله باج و خراج مطرح شده است، ادامه داد: معتقدیم رسانه ها می تواند فرهنگسازی مالیاتی کنند و این فرهنگسازی نه به نفع اداره مالیات و دارایی، شخص یا موضوع خاصی، بلکه برای ایجاد نگاه شهروندی و وابستگی به مالیات برای ساخت شهر و کشور باید باشد.

موسوی صانع ضمن اعلام این موضوع که برخی تبلیغات جنبه منفی هم به همراه دارد، تصریح کرد: متاسفانه شاهد کارکردی متضاد در پس آگاهی تبلیغات هستیم و آن اینکه یک رسانه جمعی تیتر بزرگی می زند که فلان فعالیت اقتصادی معاف از مالیات است، همین مساله باعث می شود ناخودآگاه در ذهن مخاطب این مطلب شکل بگیرد که معافیت از مالیات یک امتیاز است و این پیام به اندازه ۱۰ سال و سالی ۱۰ هزار میلیارد ریال هزینه تبلیغات سازمان مالیاتی در ذهن مخاطب تاثیر گذاشته است.

وی افزود: وقتی شهروندی درباره اهمیت پرداخت مالیات اطلاع داشته باشد، متعاقب آن نیز مطالبه گر خواهد بود که این پول مالیات کجا خرج شده و به دنبال این مطالبه گری، شهرداری ها هم کارآمدتر رفتار خواهند کرد و ارقام مالیاتی را برای ضرورت ها و زیرساخت های شهری و رفاهی شهروندان هزینه خواهند کرد.

موسوی صانع در نهایت اظهار کرد: این اطلاع رسانی ها جز به وسیله رسانه امکان پذیر نیست، چرا که رسانه از هر طیف و طبقه ای از جامعه به تعداد زیادی مخاطب خود را دارد و این امکان نیز هست که فضای فرهنگی لازم در این حوزه را هم ایجاد کند.

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز قزوین نیز در این دیدار فرآیند ارتقا فرهنگ مالیاتی را یکی از وظایف مهم حوزه رسانه دانست و اظهار کرد: برای ارتقا بخشیدن فرهنگ مالیاتی، رسانه ها بایستی در بخش انعکاس اخبار و رویدادهای به درستی رفتار کنند تا انجام و ضرورت موضوع در میزان انگیزه و مشارکت مردم تاثیرگذار باشد.

رضا اسدی ادامه داد: بدون شک، پرداخت مالیات در درآمدهای دولت تاثیرگذار خواهد بود همین مساله نیز موجب می شود تا خدمات بهتری در سطح جامعه ارایه شود و این در حالی است که متصدیان مالیاتی عزم خود را در شناسایی و برخورد با مساله فرار مالیاتی در بعضی مشاغل را نیز بیش از گذشته باید جزم کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha