تحلیلگر لبنانی: فلسطین جایگاه ویژه ای در اندیشه امام خمینی(ره) داشت

تهران- ایرنا- تحلیلگر ارشد روابط بین الملل لبنان  گفت: موضوع فلسطین قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، از جایگاه ویژه ای در اندیشه امام خمینی(ره) برخوردار بود.

«عدنان علامه» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه بین الملل ایرنا اظهار داشت: تبدیل سفارت رژیم صهیونیستی به سفارت فلسطین و نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، تبلور و تحقق عملی این اندیشه است.

وی افزود: این نامگذاری با هدف هوشیار و بیدار کردن مسلمانان نسبت به جایگاه قدس در دین اسلام و سایر ادیان آسمانی بود و این انتخاب، به منظور یادآوری ضرورت آزادسازی قدس و روشن ماندن شعله مبارزه تا آزادسازی کامل سرزمین فلسطین بود.

علامه با بیان اینکه روز جهانی قدس در هر سال و هر دوره با توجه به حوادث آن سال و روندی که موضوع فلسطین تجربه می کند اهمیت ویژه ای دارد گفت: امسال نیز رژیم صهیونیستی و نخست وزیر جنایتکار آن براساس خوی وحشیگری و جنایتکارانه صهیونیست ها دست به جنایت بی سابقه ای درباره ساکنان سرزمین فلسطین زد و این موضوع، اهمیت روز جهانی قدس را دوچندان کرده است.

وی اضافه کرد: این جنایت با حمایت و پشتیبانی نامحدود سیاسی و نظامی آمریکا و ارسال بیش از ۳۵۰ هزار تن موشک و مهمات در حال انجام است و متاسفانه برخی دولت های اسلامی و عربی در خواب سنگینی قرار دارند و این حجم از وحشیگری و جنایت نیز نتوانسته آن ها را برای واکنش متناسب با آن بیدار کند.

این نویسنده لبنانی گفت: در این میان سکوت مرگبار برخی دولت های منطقه، جمهوری اسلامی ایران و گروه های مقاومت در برخی کشورها مانند لبنان، یمن و عراق در حمایت از فلسطین به اقدامات عملی و سیاسی روی آوردند.

علامه اضافه کرد: علاوه بر اقدامات جمهوری اسلامی ایران و گروه های مقاومت، گام های دیگری نیز باید در حمایت از ملت فلسطین برداشته شود که تمرکز رسانه ای بر نقض حقوق بشر و قوانین بین المللی توسط رژیم صهیونیستی و آمریکا نمونه ای از آن است.

وی افزود: افزایش اعتراضات و تظاهرات در مقابل سفارت های رژیم صهیونیستی در کشورهایی که روابط خود را با آن رژیم عادی کرده اند و سفارت های آمریکا و دیگر کشورهای حامی این رژیم از دیگر اقدامات ضروری در این مورد است.

علامه بیان کرد: عملیات طوفان الاقصی برای برهم زدن توطئه موسوم به خاورمیانه جدید انجام شد که فلسطین در نقشه آن جایگاهی ندارد.

وی افزود: این عملیات همه دستگاه ها و نهادهای سیاسی، امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی را فقط در چند دقیقه شکست داد و هزینه های چند ده ساله این رژیم برای تامین امنیت شهرک نشین های اشغالگر را برباد داد.

این تحلیلگر لبنانی گفت: نخست وزیر رژیم صهیونیستی که هنوز از شوک عملیات طوفان الاقصی خارج نشده است برای جبران این شکست بی سابقه دستور کشتار و نسل کشی ملت فلسطین و ساکنان غزه را صادر کرد.

علامه اضافه کرد: با آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، آمریکا نیز تاکنون به طور علنی و غیرعلنی از هیچ کمکی به این رژیم در نسل کشی مردم غزه کوتاهی نکرده است.

وی تصریح کرد: امروز وظیفه انسانی، اخلاقی، دینی و قانونی همه، دفاع از غزه و ساکنان آن است و همه کشورهای اسلامی و عربی باید به وظیفه خود عمل کنند زیرا مقاومت و مبارزه با اشغالگر یک حق قانونی است.

علامه افزود: آمریکا در نسل کشی ساکنان نوار غزه شریک است و با توجه به این موضوع، مجازات این دو رژیم جنایتکار باید در نهادهایی که به گروگان دولت آمریکا تبدیل نشده اند در دستور کار قرار گیرد و جنایت های آن ها باید برای همه ملت های جهان تشریح شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha