مجمع خیران مدرسه‌ساز در تمام مناطق آموزشی کشور فعال می‌شود

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از راه‌اندازی و فعال شدن مجمع خیران مدرسه‌ساز در تمام مناطق آموزشی کشور خبر داد و گفت: چهارمحال و بختیاری از استان‌های پیشرو در این زمینه است.

به گزارش ایرنا، سید حسام الدین حسینی روز چهارشنبه در نشست مجمع خیرین مدرسه‌ساز چهارمحال و بختیاری افزود: هم‌اکنون در ۱۷ منطقه آموزشی استان مجمع خیرین مدرسه‌ساز فعال شده است که این امر نشان‌دهنده همراهی و همکاری خوب مردم و خیرین با مجمع خیرین مدرسه ساز است.

وی اظهار داشت: تنوع بخشی به حوزه مشارکت‌های مردمی در امر در مدرسه‌سازی یک ضرورت است و باید از همه ظرفیت‌ها برای توسعه و تجهیز و همچنین احداث مدارس جدید استفاده کرد.

حسینی با اشاره به اینکه مشارکت در مدرسه‌سازی فقط بحث مالی نیست، افزود: فرهنگ کار خیر مدرسه‌سازی یک فرایند جامع است که موضوعات مختلف اجتماعی، فرهنگی، علمی، اخلاقی را در بر می‌گیرد.

وی بر توسعه مشارکت اجتماعی در کنار بحث مالی تاکید کرد و گفت: توسعه مجامع خیرین مدرسه‌ساز در تمام مناطق آموزشی، تشکیل شورای بانوان در سطح استان و شهرستانها، راه‌اندازی پویش‌های مختلف برای جمع کردن پول‌های خرد از مهمترین برنامه‌های برای افزایش مشارکت اجتماعی است.

مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: راه‌اندازی نهضت مدرسه‌سازی و کمک به مدارس نیاز به همکاری بین مجمع خیران مدرسه‌ساز، جهادگران، قرارگاه خاتم، قرارگاه‌های بسیج سازندگی و نهضت اجتماعی است.

جشنواره خیران مدرسه‌ساز به صورت شهرستانی، استانی و ملی برگزار می‌شود

مجمع خیران مدرسه‌ساز در تمام مناطق آموزشی کشور فعال می‌شود

وی اظهار داشت: جشنواره خیرین مدرسه‌ساز امسال به صورت شهرستانی، استانی و ملی برگزار می‌شود تا بتوان از ظرفیت‌های پول‌های خرد برای توسعه و تجهیز مدارس استفاده کرد.

حسینی افزود: در رویکرد جدید مجمع خیرین مدرسه‌ساز باید از ظرفیت پول‌های خرد و چندین خیر برای ساخت یک مدرسه و فضای آموزشی استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت دولتی و نهادی برای مدرسه‌سازی استفاده شود، گفت: سند پیشرفت مدارس استانها تهیه شود تا بتوان از ظرفیت‌های مختلف برای افزایش همکاری استفاده شود.

تکمیل مدارس نیمه‌تمام در چهارمحال و بختیاری پنج هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۸۲ مدرسه خیری با ۳۵۱ کلاس درس و زیربنای ۵۹ هزار مترمربع نیمه‌تمام است، گفت: برای تکمیل این مدارس پنج هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مجمع خیران مدرسه‌ساز در تمام مناطق آموزشی کشور فعال می‌شود

ایرج کریمی افزود: تعهدات خیرین در بیست و پنجمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان در سال‌گذشته ۶۴۰ میلیارد ریال بود که نسبت به سال ۱۴۰۲ رشد ۲۳۰ درصدی داشت و تعهدات مسئولیت اجتماعی در استان ۲۷۳ میلیارد ریال بود.

کریمی با اشاره به اینکه بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان ۱۹ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود، گفت: چهارمحال و بختیاری در طرح شهید روح الله عجمیان رتبه نخست کشور را کسب کرد.

به گفته وی، در این طرح تعداد ۴۳۱ باب مدرسه با ۲ هزار و ۲۰ کلاس درس با همکاری بسیج سازندگی، بسیج دانشجویی، گروه‌های مردمی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با تعداد ۴۰۰ گروه جهادی با عنوان گروه‌های جهادی معلم محور و دانش‌آموزی فعالیت داشتند.

۳۰۰ سرویس بهداشتی در مدارس چهارمحال و بختیاری با همکاری گروههای جهادی احداث می‌شود

مسوول بسیج سازندگی چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اینکه احداث سرویس بهداشتی در مدارس استان به خصوص مدارس مناطق محروم ضروری است، گفت: ۳۰۰ سرویس بهداشتی در مدارس استان با همکاری گروههای جهادی احداث شده است.

مجمع خیران مدرسه‌ساز در تمام مناطق آموزشی کشور فعال می‌شود

سرهنگ هوشنگ فولادی افزود: هم اکنون یک‌هزار و ۵۰۰ گروه جهادی در سامانه اطلس جهادی ثبت شده است که از این تعداد ۷۶۰ گروه جهادی در حوزه عمرانی و فرهنگی فعالیت دارند.

وی از اعلام آمادگی ۱۳۰ گروه جهادی برای اجرای طرح شهید عجمیان در ایام نوروز امسال و همچنین تابستان و همچنین قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) خبر داد.

به گزارش ایرنا، هم اکنون ۴۰۰ فضای خیری توسط ۴۰۰ خیر حقیقی و حقوقی در استان احداث شده است.

چهارمحال و بختیاری دارای بیش از ۱۹۴ هزار دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha