استقبال خوب مسافران بهاری استان تهران از نوروزگاه عشایری

تهران بزرگ - ایرنا - مدیر امور عشایر استان تهران از استقبال بیش از ۱۵ هزار نفری مسافران بهاری از نوروزگاه های عشایری خبر داد.

فرشید ذبیحی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: به منظور استراحت و ارائه خدمات به مسافران نوروزی امسال نیز همچون سال گذشته حدود ۱۰ سیاه چادر عشایری در قالب نوروزگاه های عشایری در نقاط مختلف استان برپا شد.

وی افزود: در این نورزوگاه ها ضمن اینکه مسافران بهاری در داخل سیاه چادرها استراحت میکرغدند با پخت نان و آش محلی جامعه عشایری از مسافران پذیرایی می‌کردند.

مدیر امور عشایر استان تهران ادامه داد: معرفی و سبک زندگی عشایر و همچنین عرضه گیاهان دارویی و سایر محصولات لبنی از دیگر برنامه ها در نوروزگاه های عشایری بود.

ذبیحی یادآور شد: این نوروزگاه های عشایری در عوارضی تهران - قم و همچنین جاده شریف آباد به سمت مشهد مقدس و همچنین شهرهای فیروزکوه، پاکدشت و پیشوا برپا شد که استقبال مردم و مسافران نوروزی از نوروزگاه های عشایری قابل قبول بود.

وی اضافه کرد: به حرمت ماه مبارک رمضان بیشتر برنامه‌های نوروزگاه های عشایری از اذان مغرب تا پاسی از شب ادامه داشت و مردم به هنگام افطار میهمان سفره افطاری عشایر نیز بودند.

استقبال خوب مسافران بهاری استان تهران از نوروزگاه های عشایری

به گزارش ایرنا، ۱۴ هزار و ۳۱۵ هزار نفر از عشایر کشور در استان تهران زندگی می‌کنند و بر اساس گزارش مرکز آمار ایران جمعیت عشایر استان در ۴۰ سال گذشته تا حدودی ثابت بوده و دلیل آن هم این است که ظرفیت مراتع جوابگوی جمعیت بیشتر نیست.

عشایر این استان قشلاق را در جنوب‌ شرقی تهران و در شهرستان‌های ورامین و پاکدشت و فصل ییلاق را در ارتفاعات البرز و در شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه مستقر می‌شوند.

جامعه عشایری استان تهران تلفیقی از عشایر سایر استان‌های کشور است که حدود ۳۰۰ سال پیش در قالب چهار ایل و ۲۷ طایفه در مناطق عشایری استان تهران سکونت پیدا کردند.

این جامعه تولیدکننده در سال گذشته بیش از ۶۷ هزار تن انواع محصولات لبنی، پروتئینی، دامی و کشاورزی را تولید کردند.

عشایر استان تهران با داشتن ۷۰۰ هزار راس دام سبک از تولیدکنندگان عمده گوشت قرمز هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha