صندوق کارآفرینی امید خراسان‌شمالی ۸۱۰ طرح اشتغالزا اجرا کرد

بجنورد-ایرنا- مدیر صندوق کارآفرینی امید در خراسان شمالی گفت: این صندوق در سال ۱۴۰۲ با پرداخت ۲ هزار و ۱۵۶ میلیارد و ۲۶۳ میلیون ریال تسهیلات کم بهره ۸۱۰ طرح اشتغال در حوزه کسب و کارهای کوچک ایجاد کرد.

هادی رضازاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:‌ ۷۵ طرح از مجموع این تسهیلات مربوط به بخش کشاورزی است که در این راستا ۵۹۷ میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال وام کم بهره به بهره برداران این بخش پرداخت شد.

وی اضافه کرد: ۳۳۳ طرح صنعتی با پرداخت یکهزار و ۶۵ میلیارد ریال تسهیلات و ۲۲۲ طرح خدماتی با پرداخت ۴۴۱ میلیارد و ۸۲۵ میلیون ریال نیز پرداخت شد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت ۵۴ میلیارد و ۵۴۳ میلیون ریال نیز تسهیلات ضروری و سپرده گذاری به تعداد ۱۸۰ نفر پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: ایجاد گلخانه، بومگردی، گردشگری، مجتمع های بین راهی، صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی و دانش‌بنیان از مهمترین طرح هایی هستند که با دریافت تسهیلات منجر به ایجاد شغل پایدار شدند.

رضا زاده بیان کرد:صندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی برای اشتغالزایی با سازمان ها و دستگاه های اجرایی استان تفاهم نامه امضا کرده است و در این راستا به متقاضیان برای ایجاد کسب و کارهای خرد و کوچک تسهیلات پرداخت می کند.

وی با بیان اینکه ۹۸ درصد طرح هایی این صندوق فعال هستند افزود: تنها حدود ۲ درصد طرح ها دچار انحراف شده اند که بازپرداخت تسهیلات پیگیری می شود.

رضا زاده با بیان اینکه ۷۰ درصد تسهیلات این صندوق در روستاها بوده است افزود: تنها حدود ۳۰ درصد طرح ها در حوزه شهرها بوده است.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha