سردار شهید زاهدی؛ بسیجی متواضعی که فرماندهی دلاور و حماسه‌ساز بود

شهرکرد- ایرنا- کارنامه هشت سال دفاع مقدس و پاسداری از این آب و خاک را دهه شصتی‌ها به خوبی به یاد دارند و می‌دانند که چگونه رشادت رزمندگان تیپ مستقل ۴۴ قمر بنی‌هاشم(ع) در محورهای مختلف موجب خلق حماسه ها در این دفاع جانانه شد.

به گزارش ایرنا، فرماندهی تیپ مستقل ۴۴ قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری در سال های ۶۲ تا ۶۵ بر عهده سردار رشید اسلام محمدرضا زاهدی بود و جمله یاران او از گردان‌های خط شکن در سال‌های دفاع مقدس بودند.

همرزم سابق و مسوول تبلیغات سپاه قمر بنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری در سالهای ۶۲ تا ۶۵ درباره ویژگی این شهید می‌گوید: اخلاص و تواضع از مهمترین ویژگی و شاخصه‌های شهید زاهدی بود.

عباس پیکار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تبریک و تسلیت شهادت سردار محمدرضا زاهدی و همرزمانش با محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق افزود: شهید زاهدی فرمانده تیپ قمر بنی‌هاشم(ع) از سال ۶۲ تا سال ۶۵ بود و فرماندهی عملیات‌های مهم مانند عملیات خیبر، بدر، والفجر ۸، فاو، کربلای ۴ و ۵ را برعهده داشتند و مدیریت و فرماندهی خوبی در این عملیات‌ها داشتند.

وی، با اشاره به اینکه در زمان فرماندهی سردار زاهدی به عنوان مسوول تبلیغات سپاه فعالیت داشت، گفت: این شهید بزرگوار در سال‌های که فرماندهی تیپ قمر بنی‌هاشم(ع) و لشگر امام حسین(ع) را برعهده داشت و همچنین در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دارای شخصیت مخلص و منش شهیدگونه بود و برای شخصیت ایشان شهادت دور از انتظار نبود.

شهید زاهدی و سرسدار شهید شاهمرادی

پیکار اظهار داشت: در آن سال‌ها که شهید بزرگوار، فرمانده تیپ قمر بنی‌هاشم(ع) را برعهده داشت به دلیل خاکی بودن و اخلاصی که داشت، هیچ وقت در صف اول برنامه‌ها حضور نداشت و همیشه در بین بسیجیان با لباس بسیجی بود و خودشان را همیشه یک بسیجی می‌دانست.

وی با اشاره به اینکه شهید زاهدی عاشق شهادت بود و از اینکه از همرزمان و فرماندهان شهید جا مانده بود، دل‌نگرانی داشت، افزود: از اینکه خدا ایشان را انتخاب کرد و مزد مجاهدت ۴۰ ساله را با شهادت در راه اسلام به ایشان داد، خوشحال و معتقد هستیم که این شهید بزرگوار بهترین جایگاه را پیدا کرد و به یاران و دوستان شهیدشان پیوست.

این فعال دوران مبارزه با رژیم ستمشاهی ضمن بیان تسلیت شهادت این شهید بزرگوار گفت: این شهید بزرگوار همیشه کارها و فعالیت‌های محوله به خود را مخلصانه و برای رضای خدا انجام می‌داد و به دنبال دیده شدن نبود و از مطرح شدن دوری می‌کرد.

پیکار اظهار داشت: ایشان قبل از دریافت مسئولیت فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) به عنوان فرمانده لشگر امام حسین(ع) فعالیت داشت و به هیچ عنوان به دنبال پست، مقام و منصب نبود و با لباس بسیجی در همه صحنه‌ها حضور داشت و همیشه ماموریت‌های که به ایشان محول می‌شد، در بهترین حالت انجام می‌داد و یگان‌های که فرماندهی داشت از موفق‌ترین یگان‌ها بود.

شهید زاهدی؛ فرمانده اسبق تیپ قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری

وی افزود: ایشان بعد ازجنگ نیز با توجه به مجروحیت‌ها و مشکلات جسمی که داشت، نیز کوتاه نیامد و در ماموریت‌های که از سپاه و از سوی رهبر معظم انقلاب به ایشان محول می‌شد نیز حضور داشت.

پیکار افزود: در آخرین ماموریت نیز باتوجه به اینکه و عمل باز قلب انجام داده بود نیز ماموریتی که به ایشان محول شده بود را بدون هیچ تردیدی پذیرفت و تاریخ ۲۱ ماه مبارک رمضان با زبان روزه توسط خبیث‌ترین انسان‌ها با مدرن‌ترین سلاح‌ها به شهادت رسید.

وی با اشاره به استیصال رژیم غاصب صهیونیستی به دلیل شکست‌های پی‌درپی خود در برابر حماس گفت: این حادثه تروریستی را رژیم صهیونیستی انجام داد تا تمرکز جهان را از این شکست‌ها دور کند.

به گفته وی، حاصل خون این شهدا، سرنگونی رژیم صهیونست خواهد بود.

شهید زاهدی؛ فرمانده اسبق تیپ قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایرنا، روابط‌عمومی کل سپاه در تشریح اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی از شهادت سرداران محمدرضا زاهدی و محمد هادی حاج رحیمی و پنج تن از همراهان در جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله موشکی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق خبر داد.

هواپیماهای این رژیم جعلی در جنایتی جدید ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را مورد هدف حمله موشکی قرار داد که بر اثر این جنایت سرداران رشید مدافع حرم «سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی» و «سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی» از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و پنج تن از افسران همراه آنان شامل شهید حسین امان اللهی، شهید سید مهدی جلالتی، شهید محسن صداقت، شهید علی آقا بابایی و شهید سید علی صالحی روزبهانی به فیض شهادت نائل آمدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha