افزون بر هشت تن مواد غذایی غیربهداشتی در خراسان‌شمالی نابود شد

بجنورد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان‌شمالی گفت: هشت هزار و ۱۴۳ کیلوگرم موادغذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته در گشت های ویژه نوروز و ماه رمضان از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۱۴ فرودین ماه کشف و نابود شد.

دکتر جواد شاهین فر روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: ۶ هزار و ۵۸۰ مورد بازدید در این بازه زمانی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مراکز بین راهی، اماکن عمومی و اماکن اقامتی انجام شد.

وی افزود: از این تعداد؛ سه هزار و ۹۰۲ مورد از بازرسی ها مربوط به مراکز تهیه و توزیع موادغذایی بود که منجر به کشف بیش از هشت تن موادغذایی غیربهداشتی شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان‌شمالی ادامه داد: تعداد بازرسی ها از اماکن عمومی یکهزار و ۴۴ مورد، مراکز بین راهی ۱۶۷ مورد و اماکن اقامتی ۸۸ مورد بوده است.

شاهین فر با بیان اینکه تعداد موارد نمونه برداری موادغذایی ۸۴ مورد بوده است، گفت: تعداد موارد سنجش با تجهیزات پرتابل یکهزار و ۹۳۲ مورد و کلرسنجی آب نیز پنج هزار و ۱۴۴ مورد بوده است.

وی با اشاره به صدور ۵۸۴ اخطاریه بهداشتی، خاطرنشان کرد: تاکنون ۵۲ واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و ۶ مورد نیز پلمب شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان‌شمالی یادآور شد: نظارت بهداشتی ویژه عید نوروز و ماه رمضان تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

۳۶ هزار واحد صنفی در خراسان شمالی فعالیت می کنند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت واقع در شمالشرق کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha