۱۴۰۲ سال جهاد و تولید در ایران کوچک

کرج - ایرنا - دولت مردمی سیزدهم که با مشی پرهیز از حاشیه ها و تمرکز بر تلاش فعالیت خود را آغاز کرد سال گذشته در حوزه های مختلف از جمله احیای واحدهای تولیدی و صنعتی راکد و بازگشت بکار کارگران، تکمیل مراکز درمانی نیمه تمام، ارتقای میزان صادرات ، توسعه راهها و اجرای بخشی از طرح جامع آبرسانی استان البرز توانست کارنامه درخشانی ارایه کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، برآیند عملکرد دولت سیزدهم در آغاز بکار خود با توجه به سیاست‌های کلی نظام و اسناد بالادستی، توجه به همه ابعاد تحول و پیشرفت کشور، تمرکز ویژه‌ بر حوزه‌های اقتصادی، علمی، تولید و اشتغال و زیربنایی بوده که در استان البرز اقدامات صورت گرفته بیانگر دقت نظر این دولت در ارائه خدمات به حوزه های مختلف است.

دولت مردمی و انقلابی سیزدهم به رغم تمام دست اندازی ها و مشکلاتی که درسطح بین المللی برای ایران اسلامی پیش آمد توانست بسیاری از وعده های خود را در حوزه ساخت مسکن ، راه ، بهداشت و درمان و آموزش عملی کند.

طبق اسناد و آمار می توان گفت که خدمات دولت در تمام بخش های اقتصادی ، فرهنگی ، آموزشی و اجتماعی در استان البرز مشهود بود که به اختصار خدمات ارائه شده به شرح زیر توضیح داده شده است.

۱۴۰۲، سال کار و تولید در ایران کوچک (البرز)

مسکن و راه

دولت سیزدهم در شرایطی سال ۱۴۰۲ را آغاز کرد که مشکلات مسکن از اهم موضوعات بود به طوریکه رهبر معظم انقلاب به این موضوع اشاره داشتند بنابراین دولت بخشی از ساخت مسکن را با ارایه زمین و تسهیلات به مردم پیگیری کرد و بخشی را خود بر عهده گرفت.

دولت در مجموع ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن برای استان البرز هدفگذاری کرده است که ساخت بیش از ۳۰ هزار واحدآنها در سال ۱۴۰۲ آغاز شد ضمن آنکه ۸۰۰ واحد مسکونی مهر این استان سال گذشته تعیین تکلیف شد.

اکنون طرح نهضت ملی مسکن استان البرز با سرعت و شتاب در حال اجرا است که امسال تعداد زیادی از این واحدها تکمیل و به مردم واگذار می شود.

تکمیل قطعه نخست آزاد راه شهید سلیمانی کرج به طول هفت کیلومتر یکی از پروژه های نیمه تمام استان البرز بود که همزمان با سفر آذرماه ۱۴۰۲ رییس جمهور به این استان مورد بهره برداری قرار گرفت.

همچنین اجرای بیش از ۱۲۰ پروژه کوچک و بزرگ راهداری از جمله رفع گره ترافیکی آزاد راه تهران - کرج - قزوین در محدوده پل های کلاک و فردیس از مهمترین دستاوردهای این دولت به شمار می رود.

یکی از مهمترین اقدامات جهادی دولت ترمیم فوری جاده کرج - چالوس پس از سیل ویرانگر خرداد ماه ۱۴۰۲ بود که این مسیر به رغم گستردگی خرابی ها در کمتر از ۴۵ روز بهسازی و بر روی مسافران گشوده شد.

افزایش تخت های بیمارستانی در استان البرز

۱۴۰۲، سال کار و تولید در ایران کوچک (البرز)

با تکمیل و تجهیز بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی شهید حاج قاسم سلیمانی فردیس که با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی تحویل دولت سیزدهم شده بود شمار تخت های بیمارستانی استان البرز افزایش یافت و به سالها انتظار ساکنان فردیس پایان داد.

همچنین راه اندازی دانشکده علوم پزشکی البرز با زیربنای ۲۲ هزار مترمربع با مشارکت خیرین اقدام دیگری بود که در سال ۱۴۰۲ به بار نشست .

در این سال بیش از ۱۰ هزار شهروند ساکن محله های محروم و کم برخوردار این استان زیر چتر بیمه سلامت قرار گرفتند.

در زمان حاضر البرز دارای ۲ هزار و ۳۰۰ تخت بیمارستانی دولتی و یک هزار تخت خصوصی است ؛ اکنون تیم های سلامت نیز در ۶۷ محله کم برخوردار و محروم به مردم خدمات ارائه می دهند.

صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج و بیماران خاص از سال گذشته زیر چتر بیمه سلامت در البرز آغازبکار کرده که ۱۰۷ بیمار تحت پوشش آن قرار گرفته اند ؛ با حمایت دولت این صندوق طی یکسال گذشته ۳۵۰میلیارد ریال هزینه درمان بیماران خاص پرداخت کرده است .

اکنون نیز عملیات تکمیل بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی و کلینیک کمالشهر با پیشرفت فیزیکی ۳۸ درصد، بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان طالقان با پیشرفت فیزیکی ۳۷ درصد ،احداث پایگاه های اورژانس شهرک ابریشم ساوجبلاغ، جوستان طالقان، رحمانیه، عوارضی مهرشهر و بیلقان با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد ، ساخت مرکز خدمات جامع سلامت شهید زارعی نژاد نظرآباد با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد ساخت و محل نشست و برخاست بالگرد امدادی استان البرز با حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است. همچنین انعقاد قرارداد احداث مراکز خدمات جامع سلامت نساء، ظفر، مسکن مهر ماهدشت، شهرک ابریشم چهارباغ و کلیم اله ساوجبلاغ در استان البرز در دست اقدام است.
کاهش هزینه های دانشگاه علوم پزشکی البرز، افزایش ۱۰۰درصدی مصوبات سفر دوم رییس جمهور در حوزه سلامت نسبت به دوره قبل، افزایش ۲ برابری اعتبارات تملکی ملی جذب شده نسبت به سال ۱۴۰۱ ، افزایش ۶ برابری اعتبارات تملکی استانی جذب شده حوزه سلامت ، جذب اعتبار برای ساخت سه مرکز بهداشت از محل طرح های عمرانی مناطق نفت خیز برای اولین بار، افزایش ۶۸ درصدی اعتبارات ابلاغی از مهمترین اقدامات و موفقیت های دانشگاه علوم پزشکی استان البرز درسال گذشته است که در سایه حمایت های دولت انجام پذیرفته است.

نگاه ویژه دولت به سالمندان

۱۴۰۲، سال کار و تولید در ایران کوچک (البرز)

چتر مراقبتی دولت برای ۷۶۷ هزار سالمند و میانسال استان البرز و انجام مراقبت تشخیص زود هنگام و غربالگری سرطان سینه برای ۳۶۵ هزار زن میانسال، مراقبت ، تشخیص زود هنگام و غربالگری سرطان دهانه رحم برای ۳۲۰ هزار زن میانسال و افزایش ۷۵درصدی کارگاههای آموزشی کارکنان در برنامه میانسالی از جمله خدمات بهداشتی و مراقبت همراه با آموزش بهبود شیوه زندگی به ۵۶۱ هزار سالمند، مراقبت در منزل برای ۲ هزارو۳۰۰ سالمند ناتوان ، مراقبت از ۱۸۸سالمند در مناطق صعب العبور و آموزش به ۲۴۱ هزار خانواده دارای سالمند از دیگر خدمات دانشگاه علوم پزشکی استان البرز است که به واسطه حمایت های دولت سیزدهم انجام داده و همچنین درسال گذشته ۹۰۰ خانوار روستایی زیر پوشش بیمه قرار گرفتند.

تحویل ۱۰۰ مدرسه به دانش آموزان البرز

۱۴۰۲، سال کار و تولید در ایران کوچک (البرز)

ایران کوچک که به لحاظ سیل روزافزون مهاجرت ها آخرین استان از لحاظ شاخص فضاهای آموزشی و پرورشی است ، این استان درکانون توجه دولت سیزدهم قرار گرفته بطوریکه با حمایت دولت ۱۰۰ مدرسه جدید طی ۲ سال گذشته در این استان احداث و در اختیار دانش آموزان قرار گرفت که اکنون ساخت ۵۰ مدرسه دیگر در البرز در دست اقدام است.

این درحالی است که سال گذشته بیش از ۲۰۸ میلیارد ریال صرف خرید تجهیزات مدارس و هنرستان های استان شده و در ابتدای سال ۱۴۰۲ تعداد ۶۰ پروژه در حال احداث بوده که در طول این سال ۲۹ پروژه آموزشی جهت بهره برداری به اداره کل آموزش و پرورش استان تحویل و در حال حاضر ۳۷ پروژه فعال در دست ساخت است.

سهم خیرین مدرسه ساز همیشه در صحنه البرز

سال گذشته خیرین مدرسه ساز پرداخت سه هزارو۵۰۰ میلیارد ریال در البرز متعهد شدند که ۸۵ درصد آن محقق شد ، این عزیزان در ۴۸ پروژه با زیربنای ۵۶ هزار و ۱۷۰ مترمربع با تعداد ۴۲۸ کلاس درس مشارکت داشتند.

طرح شهید عجمیان ( شهید امنیت ) با اجرای نهضت بهسازی و شاداب سازی مدارس مناطق کم برخوردار در ۳۵۰ مدرسه جامعه هدف از نوروز ۱۴۰۲ با کمک گروه های جهادی فعال استان ومدیران و انجمن اولیاء و مربیان و خیرین مدرسه ساز و گروه های سازمان بسیج دانشجویی و گروه های سازمان بسیج سازندگی و مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس آغاز شد و تا پایان آبان ۲۵۸ مدرسه در این طرح بهسازی شد.

آنچه دولت در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برای البرز رقم زد

۲ هزار و ۷۶۵ طرح عمرانی وفرهنگی در آستانه گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اعتباری افزون بر ۳۳۶ هزار میلیارد ریال در این استان به بهره برداری رسید که با بهره برداری از این طرح ها برای پنج هزار و ۱۵۱ نفر فرصت شغلی در سطح شهرستان های استان ایجاد شد.

از مجموع ۲ هزار و ۷۶۵ طرح البرز، ۲ هزار و ۵۷۵ طرح در بخش دولتی و ۱۹۰ طرح مربوط به بخش خصوصی بوده است.

بر این اساس در مجموع در شهرستان کرج ۷۴۷ طرح با ۷۵۶ نفر اشتغالزایی ، شهرستان ساوجبلاغ ۳۲۹ طرح با ۴۵۶ نفر اشتغالزایی، نظرآباد ۷۰۸ طرح با ۸۰۵ نفر اشتغالزایی، شهرستان فردیس ۳۳ طرح با ۱۰۷ نفر اشتغالزایی، شهرستان اشتهارد ۸۳ طرح با یک هزار و ۶۵۳ فرصت شغلی، در شهرستان طالقان ۲۴۴ طرح با هفت نفر اشتغالزایی و در شهرستان چهارباغ ۲۶۳ طرح با ۸۱۶ فرصت شغلی مورد بهره برداری قرار گرفت.

احیای ۱۶۴ واحد تولیدی و صنعتی راکد و تملیکی در البرز

۱۴۰۲، سال کار و تولید در ایران کوچک (البرز)

احیای ۱۶۴ واحد تولیدی و صنعتی راکد و تملیکی در استان البرز که از این تعداد ۱۵۴ واحد تولیدی صنعتی راکد و ۱۰ واحد دیگر در تملک بانکها قرار داشتند که آزاد شدند و به عرصه تولید بازگشتند.

برای احیای این واحدها با اشتغالزایی سه هزار و۵۳۶ نفر افزون ۲۲۷ هزارو۷۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است؛ در اجرای ۲ سفر رییس جمهور به استان البرز در مجموع ۳۵۶ طرح تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۲۸۰هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم برای ۲۶هزارو۵۰۰ نفر ، تکمیل ، توسعه یا مجوز بهره برداری دریافت کرده اند؛ عملیاتی شدن پرداخت ۲ هزارو۸۵ فقره تسهیلات به مبلغ ۳۲۰ هزار میلیارد ریال، پایش و شناسایی ۲۲ لکه صنعتی استان با بیش از ۳۰ هزار نفر اشتغال موجود و تصویب هشت لکه صنعتی با اشتغالزایی افزون بر ۲۵ هزار نفر در سفر دوم هیات دولت به استان از دیگر روزنه های امید است که در بخش صنعت و تولید استان البرز به واسطه عملکرد سال گذشته دولت ایجاد شد.

استان البرز با سه هزار و ۷۶۰ واحد تولیدی و صنعتی سهم قابل توجهی در اقتصاد کشور دارد به طوریکه با احیای واحدهای راکد تولیدی و صنعتی این استان، یک هزارو ۵۳۷ کارگر در ۹ ماهه سال گذشته به محل کار خود بازگشتند.

طرح جامع آبرسانی البرز در افق امید آفرینی

طرح جامع آبرسانی استان البرز که باهدف بهره مندی از آبهای سطحی و کاهش تنش آبی از سال ۱۴۰۱با حمایت دولت سیزدهم آغاز شد بخش مهمی از آن در شهرستان های نظرآباد ، اشتهارد ، فردیس و کرج محقق شد. این طرح که با افق ۳۰ ساله آغاز شده با افتتاح چندین طرح و پروژه از جمله تصفیه خانه شماره ۲ آب کرج ، احداث ۶۰ کیلومتر خط انتقال آب سد طالقان به نظرآباد و اشتهارد ، پروژه آبرسانی فردیس و گرمدره همراه شد.

پایداری صنعت برق البرز و جشن سبزینگی آن در سایه تلاش جهادی

۱۴۰۲، سال کار و تولید در ایران کوچک (البرز)

در بخش برق رسانی افتتاح پست ۴۰۰ کیلووات باغستان کرج نیز موجب شد تا شرایط تامین برق البرز پایدار شود و مردم برخلاف سال های قبل از دولت سیزدهم ، تابستان ۱۴۰۲ بدون قطعی برق در این استان سپری کنند ضمن آنکه عملیات ۲ پست ۴۰۰ کیلووات دیگر به صورت جهادی در نظرآباد و اشتهارد کلید خورد. سال ۱۴۰۲ در بخش زیر ساخت ها نیز خساراتی وارد شد.

کار جهادی و جشن سبزینگی البرز

شرکت گاز استان البرز در سالی که گذشت با اتصال بیش از ۱۵۰ روستا به شبکه سراسری گاز سبزینگی البرز را در سایه کار جهادی و شکافتن کوه البرز برای انتقال شعله های گرم و روشنایی به کوهستان را جشن گرفت .

با احداث ۱۰۰ کیلومتر شبکه اصلی وتوزیع جدید ، حدود ۱۳ هزار خانوار در مناطق روستایی و شهری این استان طی سال گذشته از نعمت گاز بهره مند شدند.

همچنین در این مدت ۱۴۱ شرکت تولیدی و صنعتی بزرگ و واحد کشاورزی استان البرز زیر پوشش شبکه گاز سراسری قرار گرفتند که اکنون در مجموع یک هزارو۲۸۳ مشترک صنعتی و کشاورزی در این استان وجود دارد.

اکنون در مجموع ۲ میلیون و۷۱۴هزارو۳۷۸ نفر از جمعیت استان البرز در قالب ۸۶۱ هزارو۳۳۷ خانوار زیر پوشش شبکه سراسری گاز هستند.

سفری پر از ارمغان برای توسعه استان البرز

۱۴۰۲، سال کار و تولید در ایران کوچک (البرز)

سفر رییس جمهور در ۱۷ آذرماه سال گذشته که تصویب ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت تسهیلات را به همراه داشت ارمغان های تازه تری به استان البرز رسید اگرچه ۱۳۱ مصوبه تعیین ردیف بودجه در سفر نخست رییس جمهور برای طرح جامع آبرسانی البرز در سازمان برنامه و بودجه موجب شد تا در کمتر از ۲۲ ماه بخش عمده طرح جامع آبرسانی این استان به مرحله تکمیل رسانده شود .

طرح جامع آبرسانی البرز که در مدت سه سال مطالعات آن انجام شد در سفر ۱۸ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ رییس جمهور به این استان کلید خورد و اکنون با گذشت حدود ۲۲ ماه از این سفر با برکت ۲ شهرستان پرتنش آبی نظرآباد و اشتهارد درآستانه بهره مند از آب سالم هستند.

سال گذشته ۲۲ کیلومتر خط انتقال آب سد طالقان به نظرآباد و ۴۰ کیلومتر خط انتقال آب این سد به شهرستان اشتهارد با صرف ۹ هزارو۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا شد.

همچنین در سفر دوم رییس جمهور به استان البرز برای تکمیل ورزشگاه سرپوشیده ۶ هزارنفری انقلاب کرج و ده ها طرح ورزشی و حوزه نوجوانان و جوانان تصمیم گیری شد؛ اگرچه این مجموعه ورزشی تا سفر دوم رییس جمهور تکمیل نشد ولی گره کور ۱۲ ساله ورزشگاه انقلاب کرج در این سفر باز شد تا جایی که از محل مصوبات این سفر ۸۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل آن اختصاص یافت .

در سفر اول رییس جمهور به البرز نیز که در ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۱ انجام شد، مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل سالن ۶ هزار نفری مجموعه ورزشی انقلاب اسلامی کرج به‌عنوان مهم‌ترین مطالبه ورزش این استان تخصیص یافته بود و تخصیص حدود ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار سفر به ورزش البرز را شاهد بودیم .

۱۴۰۲، سال کار و تولید در ایران کوچک (البرز)

رهاورد ۲۰۰ هزار میلیارد ریالی سفر دوم رییس جمهور برای رونق اقتصادی البرز

سفر دوم رییس جمهور و هیات دولت ، رهاورد ۲۰۰ هزار میلیارد ریالی برای رونق اقتصادی این استان را نیز به همراه داشت به طوریکه همزمان با سفر رییس جمهور و هیات دولت ۱۹۰ هزار میلیارد ریال طرح تولیدی و اقتصادی در البرز افتتاح شد که نوید بخش رونق تولید استان است.

همچنین همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور به استان البرز چندین طرح درمانی ، علمی و فناوری دراین استان افتتاح شد که رونمایی از داروی ضد سرطان یکی از دستاوردهای مهم این سفر بود بنابراین خط تولید داروی بومی سازی شده سیکلوفسفاماید ترزیقی به صورت تزریقی در پارک علم و فناوری البرز افتتاح شد.

گفتنی است این دارو تحریمی بوده و سالیانه حدود پنج میلیون دلار ارزبری دارد که با داخلی‌سازی آن مسیر ارزبری مسدود و در آینده زمینه صادرات آن فراهم خواهد شد.

نیاز حوزه درمان کشور میانگین سالانه ۴۰۰ هزار دوز از این دارو است که با تولید داخلی صد درصد این فرآورده، نیاز کشور به واردات نمونه‌های خارجی برطرف خواهد شد. این دارو با کیفیت مشابه و هم‌تراز نمونه آمریکایی به بازار دارویی کشور عرضه می‌شود.

در دومین سفر استانی رییس جمهور به البرز وزیر صنعت ، معدن و تجارت در سفر هیات دولت ، ۶ طرح بزرگ صنعتی را با فناوری بالا را افتتاح کرد، واحدهایی که در اوج پیچیدگی و تحریم ، فعالیت هریک از آنها از شکوفای ، پویایی و بالندگی فناوران و صنعت ایرانی حکایت دارد. مقصد دیگر سفر وزیر صنعت ، معدن و تجارت در استان البرز، شهرستان ساوجبلاغ بود که با سه افتتاح متفاوت همراه شد ، نخست کارخانه تولید انواع نخ با کاربرد در صنایع نساجی درزمینی به مساحت ۱۵ هزار۷۴۳ متر مربع با زیربنای هشت هزارو۲۶۵ متر مربع راه اندازی شد.

برای ساخت، تجهیز و راه اندازی این کارخانه افزون بر ۱۲ هزار میلیارد ریال سرمایه هزینه شده است. ۲۸۰ نفر با راه اندازی این کارخانه مشغول به کار شدند.

راه اندازی کارخانه ساخت لوازم خانگی بخش دیگر سفر از رهاوردهای سفر رییس جمهور به شهرستان ساوجبلاغ استان البرز بود که در آیینی کارخانه ساخت تلویزیون، ماشین لباسشویی و ظرفشویی در زمینی به گستره ۹۷هزارو۱۱۶ متر مربع و با زیربنای ۶۲ هزار متر مربع با سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد ریال فعالیت خود را آغاز کرد و ۷۵۰ نفر فرصت شغلی مستقیم به همراه داشت.

راه اندازی نیروگاه تولید همزمان برق و حرارت (CHP) اختصاصی مجتمع تولیدی مواد غذایی زر شهرستان ساوجبلاغ یکی از طرح های گشایشی سفر رییس جمهور در سال 1402 بود.با بهره‌برداری از این نیروگاه، انرژی مورد نیاز واحدهای صنعتی وابسته به مجتمع شرکت زر شهرستان ساوجبلاغ تامین شد .

افتتاح ۲ کارخانه بزرگ تولیدی و صنعتی شامل کارخانه تولید انباره‌های سبراسید ساکن و پلیت باتری که در ساخت انواع باتری کاربرد دارد یکی از این واحدهای صنعتی بود که با اشتغالزایی مستقیم ۲۰۰ نفر به بهره‌برداری رسید ؛ همچنین کارخانه ساخت منسوج بی بافت و تشکیل لایه به روش مذاب و آب با کاربرد در تولید البسه بیمارستانی و انواع ماسک با سرمایه گذاری ثابت ۱۲ هزار میلیارد ریال با حضور وزیر صنعت، معدن وتجارت در شهرک صنعتی اشتهارد بهره‌برداری شد. این واحد صنعتی در زمینی به گستره ۴۰ هزار و ۲۸۷ متر مربع با زیربنای ۲۵ هزار ۴۸۷ متر مربع و اشتغالزایی مستقیم ۱۸۰ نفر احداث شده است.

همزمان با سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان البرز که در راستای دومین دور سفر استانی رییس جمهور انجام شد، موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی اقدام به ساخت و راه اندازی خط تولید واکسن های نوترکیب و ادجوانت های نسل جدید کرد.

این دستاورد ملی ظرفیتی را پدید آورده تا در صورت حملات ویروسی و میکروبی همچون کرونا در کمترین زمان، امکان تولید واکسن های مورد نیاز برای مقابله با آن و دفاع و صیانت از مردم شریف کشورمان فراهم شود.

۱۴۰۲، سال کار و تولید در ایران کوچک (البرز)

با بهره برداری از خط تولید واکسن های نوترکیب ، ظرفیت تولید سالانه ۲۰۰ میلیون دوز واکسن از نسل جدید واکسن های نوترکیب که به عنوان بهترین و ایمن ترین واکسن های نسل جدید جهان شناخته می شوند، فراهم شده که گواه جبران خسران های گذشته و حرکت پرشتاب در مسیر پیشرفت علمی در کشور است.

بهره برداری از طرح صنایع تبدیلی شرکت آکام پودر با ظرفیت تولید ۱۶ هزار تن که ۱۱ هزار تن از آن را محصول شیرخشک در طی سال تشکیل می دهد از دیگر برنامه های سفر یک روزه وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان نظرآباد استان البرز در خلال سفر هیات دولت بود.

این واحد صنعتی در زمینی به گستره هشت هزار و ۲۰۰ مترمربع و با سرمایه گذاری سه هزار و ۶۲۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای ۴۸ به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

همچنین در سفر دوم رییس جمهور به استان البرز قطعه نخست پست ۶۳ کیلوولت برق شهرک صنعتی بهاران کرج ، با صرف هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد بهره برداری قرار گرفت.

آزادی ۲۳ زندانی بدهکارجرائم عمد به برکت سفری یک روزه به البرز

۱۴۰۲، سال کار و تولید در ایران کوچک (البرز)

همچنین دومین سفر استانی رییس جمهور به البرز ،آزادی ۲۳ زندانی بدهکار جرائم غیر عمد را به همراه داشت و ۲۷۰ درخواست نیازمندان البرز در میز خدمت دولت و کمیته امداد ثبت شد.ک

تعطیلی زندان رجایی شهرکرج

۱۴۰۲، سال کار و تولید در ایران کوچک (البرز)

در ادامه مهمترین رویداد اجتماعی استان البرز که سالها مردم برای تصمیم گیری درخصوص آن انتظار کشیدند، تعطیلی زندان رجایی شهر در شمال شهر کرج بود که موجب خوشحالی وصف ناپذیر ساکنان استان البرز شد.

این اقدام قوه قضائیه ودولت سیزدهم نیز موجی از رضایتمندی در بین مردم به وجود آورد به ویژه آنکه ساختمان های این زندان به مکان های فرهنگی و تفریحی اختصاص داده شد. با این حال مردم البرز همچنان انتظار دارند سه زندان دیگر این استان هم تعطیل و به مکان دیگر انتقال یابند.

سال اشتغال آفرینی البرز

تحقق ۲ برابر سهمیه اشتغال البرز یعنی ثبت اشتغال ۱۱۴ هزار نیروی جدید کار طی سال ۱۴۰۲ توسط دستگاههای اجرایی استان در سامانه درصد ملی از خبرهای مسرت بخش بود. سهمیه اشتغالزایی سال گذشته استان البرز ۵۸ هزار نفر بود که با ثبت عملکردی دستگاههای اجرایی ۱۱۹ درصد نسبت به سهمیه تعیین شده رشد نشان می دهد.

توسعه فیبر نوری

۱۴۰۲، سال کار و تولید در ایران کوچک (البرز)

بیش از ۹۰ درصد از دستگاه های اجرایی البرز پارسال به فیبر نوری متصل شدند ، شبکه فیبرنوری افزون بر بافت شهری در بیش از۹۵ درصد از روستاهای این استان احداث شده است؛ اکنون حدود ۱۵ هزار مشترک شامل واحد های اداری ، مسکونی و تجاری استان دارای سرویس اینترنت تحت پوشش فیبر نوری هستند و بیش از ۱۰ هزار مشترک خانگی از طریق تلفن ثابت به شبکه فیبر نوری متصل شده اند، همچنین اکنون بیش از ۱۹۰ هزار مشترک از سرویس ADSL و چهارهزار و ۷۵۰ مشترک از سرویس VDSL در استان البرز بهره مند هستند .

شگفتی های تاریخی البرز

۱۴۰۲، سال کار و تولید در ایران کوچک (البرز)

ثبت جهانی کاروانسرای تاریخی ینگی امام شهرستان ساوجبلاغ در مهرماه ۱۴۰۲ رویداد مهم دیگری بود که موجب خوشحالی مردم شد در عین حال سالگذشته بیش از ۲۰ اثر تاریخی ، ملموس و ناملموس البرز ثبت ملی شد. جذب مشارکت های مردمی برای احیای آثار تاریخی مانند کاخ ناصری ، کاروانسراهای شاه عباسی و ینگی امام و چند اثر تاریخی دیگر از خبرهای خوب و شگفتی ساز بود که نشان از مشارکت در تحول فرهنگی ، تاریخی و گردشگری استان البرز دارد.

یک میلیارد دلار صادرات البرز در بازار رقابتی جهان

۱۴۰۲، سال کار و تولید در ایران کوچک (البرز)

استان البرز سال گذشته یک میلیارد دلار صادرات داشت که جهش ۲ برابری نسبت به سال ماقبل آن نشان می دهد؛ بیشترین صادرات آن را مواد غذایی و دارو تشکیل می دهد.

اکنون استان البرز به تمام کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله امارات، بحرین ، عمان و کویت صادرات محصول دارد و کشورهای چین، روسیه و قاره آفریقا از مقصدهای دیگر صادرات استان هستند.

برای توسعه تجارت تا پایان سال جاری ۲ هیات بازرگانی این استان به کشورهای روسیه و امارات اعزام می شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha