مرمت اضطراری محوطه امام‌زاده علی (ع)شهرستان چرام در دستور کار قرار گرفت

یاسوج -ایرنا-مدیرکل میراث‌فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بهسازی و مرمت اضطراری محوطه بیرونی ساختمان بقعه امام‌زاده علی (ع) در شهرستان چرام در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، سعید طالبی پور سه‌شنبه شب در بازدید از بقعه متبرکه بارگاه حضرت امام زاده علی (ع) در شهرستان چرام اظهار کرد: محوطه بیرونی این بنای تاریخی به دلیل بارش های اخیر دچار رانش شده، به همین علت بهسازی اضطراری آن در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد بیان‌کرد: مرمت این مکان مقدس با همکاری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان، فرمانداری شهرستان چرام و هیات امنای این بقعه انجام می شود.

او تصریح کرد: بهسازی محوطه بیرونی امام‌زاده علی (ع) حدود ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و پیش از این ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت گنبد این امامزاده تاریخی توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد هزینه شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: بقعه متبرکه امامزاده علی (ع) در دوره صفویه ساخته شده و در سال ۱۳۵۶ به ثبت ملی رسیده است.

این مکان مقدس در مسیر جاده یاسوج ، باغچه ، سادات به چرام و در روستای سادات بخش سرفاریاب شهرستان چرام در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

براساس اطلاعات موجود، بنای اصلی این امامزاده مربوط به قرن هفتم و هشتم هجری قمری در دوران سلجوقی بوده و در سال ۱۲۱۱ شمسی توسط استادکاران اصفهانی تعمیر و مرمت شده است.

بنای امامزاده حکایت از قدمت تاریخی بیش از ۷۰۰ سال دارد و سلسله شجره این امامزاده به امام جواد(ع) امام نهم شیعیان می رسد، از سال ۱۳۶۲ تولیت امامزاده علی توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد و هیات امنای انتخابی توسط مردم و قبل از سال ۱۳۶۲ توسط خود خادمان بومی منطقه امورات آن رسیدگی می شد .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha