۱۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۳۶
کد خبر: 85433264
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بارش های بهاره و سر ریز شدن دوباره سد کوثر گچساران +فیلم

گچساران- ایرنا- مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثرگفت: هم اینک سد کوثر گچساران بر اثر بارندگی های سیل آسای امسال( بهاره ) سرریز شد است.

اکبر خدری روز چهارشنبه در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون دبی آب رهاسازی شده سد کوثر ۳۰ مترمکعب در ثانیه است.

وی با بیان اینکه حجم ذخیره آب سدکوثر اکنون ۵۴۷ میلیون متر مکعب است گفت: با این میزان ذخیره، ۱۰۰درصد از گنجایش مخزن۵۴۷ متر مکعبی این سد پُر است.

خدری اظهار کرد: در بارندگی های سیل آسای اخیر( بهاره) میزان ورودی آب پشت سد کوثر ۱۵۰ میلیون متر بود که از این میزان ۸۵ میلیون متر مکعب مهار و ۶۵ میلیون متر مکعب رها سازی شد.

وی بیان کرد: میزان ورودی آب سد کوثر هم اکنون ۴۰ متر مکعب بر ثانیه است که ۳۰ متر مکعب آن در حال سرریز شدن است.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری سد کوثر گچساران با بیان اینکه نرمال تراز مخزن بتنی این سد از سطح دریا ۶۲۵متر است، گفت: هم اکنون تراز این سد بیش از ۶۲۵ متر است.

وی گفت: سد کوثر یک سد مهم و استراتژیک است که آب بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب کشور را تامین می‌کند.

خدری گفت: سد کوثر آب آشامیدنی ۲۰ شهر و ۲ هزار روستا در استان های جنوبی کشور شامل کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، خوزستان، هرمزگان و فارس را تأمین می کند.

خدری تاکید کرد که مردم و مناطق پایین دست در آمادگی کامل برای رهاسازی آب بیشتری از سد کوثر باشند و از جوامع محلی و روستاییان و عشایر و کشاورزان پایین دست سد خواست که از نزدیکی و اتراق در حاشیه رودخانه ها و اطراف سد به طور جد پرهیز کنند.

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha