۱۴ فروردین ۱۴۰۳، ۲۰:۵۲
کد خبر: 85433231
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

حدود ۸۰۰ هزار نفر به شهرستان آستارا سفر کردند

۱۴ فروردین ۱۴۰۳، ۲۰:۵۲
کد خبر: 85433231
حدود ۸۰۰ هزار نفر به شهرستان آستارا سفر کردند

آستارا - ایرنا - رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان آستارا گفت: نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر در ایام نوروز امسال به شهرستان آستارا سفر کردند.

حسن کاظمی عصر روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارکرد: از ۲۴ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ تا پایان ۱۳ فروردین ماه سال ۱۴۰۳، ۷۸۳ هزار نفر - شب اقامت نوروزی در شهرستان مرزی آستارا در شمال غربی استان گیلان ثبت شده است. ️

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد اقامت مسافران نوروزی در شهرستان مرزی آستارا در مراکز رسمی مانند هتل ها، مهمان پذیرها و خانه مسافرهای رسمی و ۷۰ درصد در اقامتگاه های غیر رسمی مانند خانه های غیر مجاز، مهمانسراها و مدارس بود، اظهار کرد: ۲۰ درصد مسافران نوروزی ورودی به آستارا در اقامتگاه های اضطراری مانند کمپینگ ها، محوطه امامزاده و مساجد اسکان پیدا کردند.

کاظمی عنوان کرد: بخشی از مهمانان نوروزی پس از استفاده از مواهب طبیعی، تاریخی و اقتصادی آستارا را ترک کردند و برخی هنوز در شهرستان اسکان دارند که در این میان بیشترین تمرکز گردشگران در حیران، بازار ساحلی و مناطق ساحلی شهری لوندویل و آستارا بوده است.

وی با اشاره به برگزاری سه نشست هماهنگی ستاد خدمات سفر آستارا اضافه کرد: دستگاه‌های مختلفی از جمله هلال احمر، راهداری و نیروی انتظامی در برپایی ایستگاه‌های خدماتی همکاری داشتند و میراث فرهنگی در سه نقطه نسبت به ایجاد ایستگاه فروش صنایع دستی و اطلاع‌رسانی گردشگری اقدام کرد و در این راستا نزدیک به هفت هزار بروشور متناسب با سال جدید چاپ و توزیع شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آستارا گفت: گشت‌های مشترک با سایر اداره‌ها از جمله صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، بهداشت و درمان، اماکن و تعزیرات حکومتی برگزار شد و در حال حاضر به دلیل همزمانی نوروز با ماه رمضان با سرپرستی اداره تبلیغات اسلامی بازدید از نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی در دستور کار است و در نقاط تجمع گردشگران نمازجماعت در طول روز برگزار می‌شود.

شهرستان بندری آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است؛ این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha