نثار هزاران شهید انتظامی نشان‌دهنده ایثارگری و جانفشانی این نیروی فداکار است

رشت - ایرنا - نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: شهادت هزاران نفر از نیروهای انتظامی برای حفظ و ارتقاء امنیت داخلی و مرزهای نظام مقدس جمهوری اسلامی، نشان از اوج ایثارگری و جانفشانی این نیروی فداکار است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله رسول فلاحتی روز سه شنبه در دیدار با مسئولان نیروی انتظامی گیلان در رشت با اشاره به خدمات قابل تقدیر نیروی انتظامی در عرصه‌های امنیتی و مقابله با هنجارشکنان اظهار کرد: شرع مقدس همواره تاکید به تذکر لسانی دارد و این تذکرات با حضور میدانی پلیس تاثیرگذار بوده است.

امام جمعه رشت با اشاره به گستردگی و حجم ماموریت‌های مجموعه انتظامی استان در طول سال گفت: مردم انتظار دارند که امنیت آنان تامین شود و امنیت از نعمات پنهانی است که وجود آن برای هر جامعه‌ای لازم است.

وی افزود: همکاری و همدلی نیروهای مسلح در حفظ و حراست از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی بسیار ضروری است و اگر امروز جمهوری اسلامی توانسته در دل قدرت‌های سلطه طلب جهانی وحشت ایجاد کند در سایه همدلی و اقتدار نیروهای مسلح است.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه برخورد با اراذل و اوباش، مبارزه با سرقت و کاهش تصادفات و کنترل مرزها در راستای برقراری امنیتی مطلوب را از اولویت‌ها و اقدامات شاخص نیروی انتظامی برای مقابله با توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان قلمداد کرد.

امام جمعه رشت همچنین خواستار حضور فیزیکی و میدانی روسای‌ پاسگاه‌ها در مناطق روستایی شد و بیان کرد: حضور فیزیکی روسای‌ پاسگاه‌ها در مناطق روستایی باید افزایش یابد .

وی ادامه داد: یکی از عوامل تصادفات در روستاها نیز موتورسیکلت‌ها هستند بنابراین در پیچ و خم‌های روستایی نیز باید تمهیدات لازم به‌کار گرفته شود تا شاهد کاهش تصادفات در مناطق روستایی باشیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان در خاتمه با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و شهادت سردار زاهدی و تعدادی از همرزمانش در این حادثه اظهار کرد: رژیم غاصب صهیونیستی همیشه وقتی به بن‌بست می‌رسد، دست به فرافکنی می‌زند تا شکست‌ها و قرار گرفتن در وضعیت بن‌بست را جبران کند اما این غده چرکین به‌زودی از صفحه جغرافیای تاریخ اسلام محو خواهد شد.

گیلان جزو سه استان برتر در حوزه گردشگری

همچنین سردار عزیزالله ملکی فرمانده نیروی انتظامی گیلان در این دیدار در خصوص عملکرد پلیس استان در سال گذشته و طرح نوروزی ۱۴۰۳ اشاره و اظهار کرد: گیلان جزو سه استان برتر در حوزه گردشگری و میزان مسافرت‌ها است.

وی به وضعیت خوب استان از نظر انتظامی در این ایام اشاره و بیان کرد: استان گیلان در بحث پیشگیری از سرقت‌های خشن و هنجارشکنانه در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد و با توجه به اقدامات مطلوب صورت گرفته در این خصوص توسط پلیس نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کاهش ۲۶ درصدی را در استان شاهد هستیم و در خصوص کل سرقت‌های مهم نیز با کاهش ۲۵ درصدی روبرو بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه یکی از اولویت‌های انتظامی استان کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن بوده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در مجموع تلفات جاده‌ای و شهری کاهش ۱۶ درصد را داشته‌ایم.

سردار ملکی با اشاره به ورود حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ به گیلان، اظهار کرد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش پنج درصدی را نشان می‌‎دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha