۱۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۲۵
کد خبرنگار: 2492
کد خبر: 85433036
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش سهم مشارکت اهدای خون زنان از راهبردهای اصلی سازمان انتقال خون در سال جدید

تهران- ایرنا- مدیرعامل سازمان انتقال خون فرهنگ سازی برای افزایش مشارکت دختران و زنان در امر حیاتی اهدای خون را ضروری دانست و گفت: یکی از راهبردهای اصلی این سازمان در سال جدید، افزایش سهم مشارکت اهدای خون جوانان و بانوان در آمار کل اهداکنندگان است و به همین دلیل، نقش بسیج در تحقق این مهم بسیار اثرگذار است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان انتقال خون، مصطفی جمالی در دیدار با رییس بسیج جامعه زنان کشور با تقدیر از همراهی و همدلی بسیج جامعه زنان کشور برای ترویج فرهنگ اهدای خون در جامعه، افزود: تامین ۱۰۰ در صدی خون و فرآورده‌های خونی مورد نیاز بیمارستان های کشور در طول ۲ سال اخیر، افزایش ذخایر خون در کشور از چهار روز به هشت روز، افزایش استفاده از کیسه های فیلتردار از ۲۰ به ۷۰ درصد و فناوری های نوین همچون آزمایش غربالگری مولکولی (تست NAT)، بخشی از دستاوردهای انتقال خون است.

وی تصریح کرد: در حوادث و بحران های مختلف کشور و به طور مثال در حادثه تروریستی کرمان و مجروحیت تعداد کثیری از هموطنان، سازمان انتقال خون به علت همین ذخایر خون و فرآورده موجود توانست در سریع‌ترین زمان به وظایف خود عمل کند و از لحظه اولیه درمان مجروحین، شاهد تامین خون و فرآورده های خونی مورد نیاز بودیم که این اتفاق به پشتوانه حضور و مشارکت مردم نوع دوست ایران بود که باعث افزایش ذخایر خون در کشور شدند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون یادآور شد: در بحث آمار اهدای خون و مسائل فنی و علمی، شانه به شانه انتقال خون های پیشرفته دنیا حرکت می کنیم اما در بحث فرهنگ سازی اهدای خون زنان، همچنان دچار مشکل هستیم و به ورود اثرگذار مجموعه های مردمی همچون بسیج نیاز داریم.

بانوان بسیجی را برای اهدای خون به میدان بیاوریم

مینا بیابانی رییس بسیج جامعه زنان کشور در ادامه این دیدار و با تاکید بر همکاری های صورت گرفته، اظهار داشت: در سال های اخیر شاهد همکاری و تعامل خوبی در راستای فرهنگ سازی اهدای خون بانوان بوده ایم و در قالب پویش های مختلف و مراسم های فرهنگی، می توانیم ظرفیت پر شمار بانوان بسیجی را در سراسر کشور برای این کار انسان دوستانه و نجات بخش به میدان بیاوریم.

وی اضافه کرد: گفتمان بسیج برخاسته از مردم است و تمام ایرانیان، روحیه بسیجی دارند و با این روحیه، کارهای بزرگی انجام شده و ان شاالله در این موضوع حیاتی هم، شاهد اثرگذاری بسیج خواهیم بود. کارکنان انتقال خون به دلیل سختی ها و نتیجه کارشان که نجات جان انسان هاست، دارای انگیزه های بالای انسانی می باشند و از این رو قدردان همت این عزیزان در سراسر کشور هستیم.

رییس بسیج جامعه زنان کشور همچنین گفت: افزایش مشارکت بانوان برای اهدای خون نیاز به یک فرهنگسازی مستمر و موثر دارد تا شاهد بهبود روند همراهی دختران و زنان نوعدوست و خیرخواه ایرانی در انجام این کار نجات بخش باشیم و امید است در آینده نزدیک، پیرامون این موضوعات تفاهم نامه ای با سازمان انتقال خون منعقد شود.

براساس این گزارش، اجرای پویش اهدای خون مهر فاطمی در سال گذشته و در بازه زمانی شهادت تا ولادت حضرت زهرا (س)، یکی از کارهای مشترک سازمان انتقال خون و بسیج جامعه زنان کشور بود که نتایج خوبی را در پی داشت.

افزایش سهم مشارکت اهدای خون زنان از راهبردهای اصلی سازمان انتقال خون در سال جدید

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha