۱۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۱۳
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85432940
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۱۲۰۰ واحد صنعتی زنجان از پساب تصفیه خانه فاضلاب برخوردار می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: یک هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی کوچک و بزرگ در سه شهرک صنعتی اشراق، نوآوران و شهریاری زنجان از پساب تولیدی در تصفیه خانه فاضلاب برخوردار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا،‌ علی محمد نادرخانی روز سه شنبه در دیدار با مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان زنجان، افزود: در زمان حاضر بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال طرح های واگذاری پساب به صنایع استان زنجان در دست اجراست.

وی یادآور شد: این طرح ها شامل احداث ۸۵ کیلومتر خط انتقال، ۸۰ کیلومتر شبکه توزیع و اجرای چندین باب ایستگاه پمپاژ، مخازن ذخیره و تصفیه خانه است.

نادرخانی اظهار داشت: این شرکت از پساب تصفیه شده فاضلاب در تصفیه خانه زنجان، ۴۰ لیتر در ثانیه به شهرک صنعتی نوآوران، ۴۰ لیتر در ثانیه به شهرک صنعتی اشراق و ۱۲۰ لیتر در ثانیه نیز به شهرک صنعتی شهید شهریاری اختصاص می دهد.

وی تصریح کرد: با بهره‌برداری از فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان، ظرفیت تولید پساب در این تصفیه خانه به سالانه ۲۷ میلیون متر مکعب افزایش یافته است.

نادرخانی با بیان اینکه با اجرای این طرح، سالانه بیش از ۶ میلیون مترمکعب در مصرف آب های زیرزمینی زنجان صرفه جویی خواهد شد، افزود: در حال حاضر سالانه ۴.۵ میلیون مترمکعب پساب به کارخانه راشا کاسپین واگذار می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان یادآور شد: تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان در مجموع با اعتباری بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد ریال و با سیستم اس بی آر و لجن فعال کار می‌کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: هم اکنون جمعیتی افزون بر ۵۴۲ هزار نفر در شهر زنجان ساکن هستند که از این میزان، ۶۰ درصد آنها از خدمات فاضلاب شهری برخوردار هستند.

استان زنجان حدود ۲۰ شهرک صنعتی و یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha