اسکان مسافران نوروزی در مدارس چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد کاهش یافت

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اسکان مسافران نوروزی در مدارس استان ۳۰ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت، گفت: در این نوروز هشت هزار و ۲۹۳ مسافر در مدارس استان اسکان داده شدند.

افشین امیریان روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ۲۷ اسفندماه پارسال تا ۱۳ فروردین‌ماه امسال ۲ هزار و ۴۷ خانوار در مدارس استان اسکان داده شدند، که بیشترین میزان استقبال در شهرستان لردگان و بروجن بود.

وی اظهار داشت: کاهش اسکان در مدارس به دلیل تقارن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان و همچنین هشدارهای هواشناسی و بارندگی‌ بود.

امیریان افزود: سال گذشته نزدیک به ۱۲ هزار نفر در مدارس استان اسکان داده شدند.

به گفته وی، برای اجرای طرح اسکان در مدارس استان ۲۲ پایگاه اسکان، ۶۷ مدرسه و ۴۵۰ کلاس درس در تمامی شهرستان‌ها و مناطق استان در نظر گرفته شده بود.

وی افزود: کلاس‌های درس به فرش، پتو، یخچال و تلوزیون تجهیز شده و بیشتر مدارس نیز از حمام و آشپزخانه برخوردار بودند و بیش از ۲۰۰ نفر به عنوان عوامل اجرای در طرح اسکان مسافران نوروزی همکاری داشتند.

به گزارش ایرنا، در استان چهارمحال و بختیاری یک‌هزار و ۹۰۰ فضای آموزشی فعال است.

استان چهارمحال و بختیاری دارای ۸۰۰ جاذبه گردشگری است که در ایام نوروز امسال بر اساس اعلام اداره کل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی حضور گردشگر و مسافر به استان به دلیل وضعیت جوی حدود ۵۰ درصد کاهش داشته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha