۱۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۵۳
کد خبرنگار: 2296
کد خبر: 85432855
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اهالی شهرهای کشور با «هم وطنز» به قاب سیما می‌آیند

۱۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۵۳
کد خبر: 85432855
اهالی شهرهای کشور با «هم وطنز» به قاب سیما می‌آیند

تهران- ایرنا- اهالی یکی از شهرهای ایران در هر قسمت از برنامه تلویزیونی «هم وطنز» شبی شاد و مفرح، همراه با معرفی آداب و گویش خود، برای سایر هموطنان می‌سازند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، تهیه کننده برنامه تلویزیونی «هم وطنز» با اشاره به رویکرد عدالت گستری و هویت محوری در دوره تحول صدا و سیما اظهارداشت: مرکز سیمرغ رسانه ملی هم با در نظر گرفتن سند تحول، ذیل برش‌های محتوایی آن همچون عدالت، پیشرفت، سبک زندگی و خانواده، هنر انقلاب و ... تولید این برنامه را در دستور قرار داد.

حسین امانی با اشاره به برش پیشرفت در سند تحول گفت: برای مثال، ما به دنبال آن هستیم که از همه ظرفیت‌های ممکن برای روایت موفقیت ها و دستاوردهای هم میهنان عزیز در جای جای کشورمان بهره ببریم و با الگوسازی از شخصیت‌های موفق از منظر ملی، به تقویت گفتمان پیشرفت کمک کنیم.

وی با بیان اینکه اساس این برنامه همان‌گونه که از نام آن پیداست، مبتنی بر طنز و سرگرمی است، افزود: با وجود این سیاست، ما در جای جای برنامه به معرفی هر شهر، مردمان و مفاخر آن، فرهنگ و آداب و رسوم و ... می‌پردازیم تا ذیل اصل عدالت رسانه‌ای، فرصت به همه شهرها برای معرفی داده شود.

امانی یکی از ارکان این برنامه را دعوت حاضران در استودیو از شهرها و ترجیحا با لباس محلی دانست و گفت: مخاطبان رسانه ملی باید بدانند که بسیاری از مفاخر و شخصیت‌های مشهور ملی، در دامن کدام فرهنگ‌ها و چگونه رشد کرده‌اند و باید ریشه‌های هویتی آنها را مدنظر قرار داد.

«هم وطنز» با اجرای کامران تفتی که هر قسمت آن حدود ۶۰ دقیقه است، علاوه بر گفت و گوها، حدود ۳۸ بخش اصلی و جانبی هم دارد که نمایش، استندآپ، شعر طنز، اجرای موسیقی‌های محلی و ملی، همخوانی، پشت صحنه نمایشی (بک استیج)، بازی، کارائوکه و دوبله با گویش محلی از جمله آنهاست.

شهاب عباسی کارگردان «هم وطنز»، کوروش دهقان مجری طرح و میلاد پسندیده جانشین تهیه‌کننده است.

«هم وطنز» در ۴۰ قسمت تولید شده است که از ابتدای ماه مبارک رمضان پخش آن آغاز شده است. این برنامه هر شب حوالی ساعت ۲۳:۱۵ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha