۱۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۵۰
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85432663
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

۱۰۴ مرکز متخلف تهیه مواد غذایی در گلستان پلمب شد

۱۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۵۰
کد خبر: 85432663
۱۰۴ مرکز متخلف تهیه مواد غذایی در گلستان پلمب شد

گنبدکاووس- ایرنا- مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت گلستان گفت: همزمان با اجرای طرح سلامت نوروزی و ماه مبارک رمضان از ۱۵ اسفند تاکنون، ۱۰۴ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و امکان عمومی متخلف استان به دلیل رعایت نکردن موارد بهداشتی پلمب شدند.

حسینعلی ناصری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۲۸۱ کارشناس بهداشت محیط با هدف تامین سلامت عمومی مردم و جلوگیری از بروز بیماری‌های قابل انتقال از آب و غذا در تعطیلات نوروز که امسال مقارن با ماه مبارک رمضان است برنامه‌های نظارتی خود را از ۱۵ اسفندماه سال گذشته تشدید کردند.

وی مهمترین فعالیت این کارشناسان را نظارت بر ۳۰ هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و امکان عمومی حساس شامل آشپزخانه‌، رستوران‌، هتل‌، نانوایی‌، کارگاه‌ شیرینی‌پزی، مساجد، جایگاه عرضه سوخت، حسینیه‌ و اماکن متبرکه گلستان دانست و گفت: تاکنون ۳۷ هزار و ۲۰۳ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی و امکان عمومی انجام شد.

مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت گلستان افزود: هزار و چهار واحد به دلیل تکرار تخلف به مرجع قضایی معرفی و در نهایت ۱۰۴ مرکز تهیه و توزیع موادغذایی و امکان عمومی پلمب شد.

ناصری ادامه داد: همچنین در این مدت ۱۸ هزار و ۸۴۶ کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم شد.

وی نمونه برداری از آب و مواد غذایی، کلرسنجی از آبی که برای آشامیدن و یا تهیه غذا استفاده می‌شود، استفاده از دستگاه‌های سنجش پرتابل برای نظارت بر امنیت غذایی و نظارت بر نحوه عرضه مواد غذایی در بازارهای هفتگی را از دیگر اقدامات کارشناسان در بازدیدهای میدانی اعلام کرد و گفت:‌ انجام ۱۲ هزار و ۶۶۲ مورد کلر سنجی از آب آشامیدنی از جمله اقدامات شاخص این مدت به‌حساب می‌آید.

به گزارش ایرنا، بازرسی کارشناسان بهداشت محیط به طور مداوم در طول سال در حال اجراست اما با توجه به حساسیت‌های ایام خاص مانند ماه رمضان و عید نوروز این نظارت‌ها بر نحوه تهیه و توزیع مواد غذایی به صورت ویژه‌ انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha