۳۵ تن مواد غذایی غیر بهداشتی در خراسان رضوی نابود شد

مشهد- ایرنا- مدیر سلامت کار و محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۳۵ تن مواد غذایی غیربهداشتی، فاسد و تاریخ مصرف گذشته طی طرح سلامت نوروزی و ماه مبارک رمضان در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی کشف، ضبط و نابود شد.

دکتر فرشید وفا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که طرح سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ۱۵ اسفند ماه سال گذشته آغاز شده و تا ۲۵ فروردین ماه امسال ادامه دارد افزود: در این قالب، ساماندهی تیم های نظارتی این دانشگاه صورت گرفت که در حوزه زیر پوشش دانشگاه ۱۳۰ تیم متشکل از ۳۷۰ نفر بازرس تشکیل شدند که ۷۱ تیم با ۲۴۰ نفر بازرس مربوط به شهرستان مشهد هستند.

وی ادامه داد: از آغاز طرح سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تا ۱۳ فروردین ماه امسال، ۲ هزار و ۱۹۳ مورد بازدید و بازرسی از مراکز اقامتی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه انجام شده که هزار و ۹۸۲ مورد از این بازدیدها متعلق به شهرستان مشهد بوده است.

مدیر سلامت کار و محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این مدت ۳۱۳ مورد بازدید از مراکز و اماکن بین راهی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه انجام شده که ۲۵۱ مورد آن مربوط به شهر شهرستان مشهد بوده است.

وفا افزود: ۱۰۵مورد بازدید از پایانه های مسافربری از جمله ریلی، زمینی و هوایی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت گرفته که ۴۹ مورد از این بازدیدها متعلق به شهرستان مشهد است.

وی ادامه داد: ۴۸ هزار و ۸۰۲ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع غذا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده که ۳۱ هزار و ۹۵۹ مورد از این بازدیدها متعلق به شهرستان مشهد بوده است.

مدیر سلامت کار و محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۱۷ هزار و ۸۶۸ مورد بازدید از اماکن عمومی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه انجام شده که سهم شهرستان مشهد از این بازدیدها ۱۰ هزار و ۶۹۰ مورد بوده است.

وفا افزود: چهار هزار و ۵۲۰ مورد بازدید از مساجد و اماکن متبرکه در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت گرفته که هزار و ۷۲۷ مورد از این بازدیدها متعلق به شهرستان مشهد است.

وی ادامه داد: طی این مدت نیز هزار و ۶۱۴ مورد بازرسی مشترک با سازمان ها، ادارات و اصناف از جمله دامپزشکی، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی خراسان رضوی انجام شده است که ۷۶۷ مورد آن در شهرستان مشهد انجام شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha