لزوم پیگیری مصوبات استانی و ملی برای جلوگیری از مخاطرات محیط زیستی تالاب صالحیه

کرج-ایرنا- رییس اداره محیط زیست شهرستان نظرآباد در استان البرز گفت: پیگیری مصوبات استانی و ملی برای جلوگیری از ایجاد مخاطرات زیست محیطی جدی درآینده یکی از نیازهای اصلی در خصوص تالاب صالحیه است.

محمود محمودی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه محدوده تالاب صالحیه یکی از کانون های گردوغبار در استان البرز است، تصریح کرد: به همین منظور باید اقدامات عاجلی در خصوص پیگیری مصوبات استانی و ملی انجام شده تا از مخاطرات زیست محیطی جدی در آینده جلوگیری گردد.

وی اضافه کرد: با پیگیری های سازمان حفاظت محیط زیست، اعتبارات و طرح های خوبی در خصوص این تالاب پیش بینی شده که اجرای آنها قابل پیگیری است.

وی ضرورت بازسازی پل ورودی تالاب صالحیه را یکی از مشکلات این تالاب عنوان کرد و گفت: این پل دچار آسیب شده که البته پس از بازدید میدانی و دستور فرماندار شهرستان نظرآباد در این رابطه پیشنهاداتی مطرح شده است.

تالاب صالحیه با مساحت ۴۸هزار هکتار در مرز بین استان های البرز و قزوین قرار دارد که ۱۶ هزار هکتار آن در البرز واقع شده است.

شهرستان نظرآباد با دارا بودن اماکن تاریخی بسیار مهم همچون تپه ازبکی و آسیاب مهدی آباد و تنها اکوسیستم آبی(تالاب صالحیه) در استان هرساله میزبان تعداد قابل توجهی از گردشگران نوروزی می باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha