۱۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۲۰
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85432570
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۲۷۰ میلیارد ریال به ساخت دیوار ساحلی مسیل‌های بجنورد اختصاص یافت 

بجنورد- ایرنا- فرماندار بجنورد گفت: ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای دیوار ساحلی و بهسازی مسیل‌های مرکز خراسان شمالی اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری بجنورد، محمدباقر باقرپور روز چهارشنبه در این خصوص اظهار کرد: پیمانکار پروژه فوق در حال فعالیت است و سعی می شود این طرح با سرعت بیشتری انجام شود.

شهر بجنورد به لحاظ موقعیت مکانی محصور در ارتفاعات است و ۱۱ مسیل و رودخانه مهم از داخل یا حاشیه این شهر عبور می کند و به همین دلیل برای پیشگیری از خسارات غیرقابل جبران، بازگشایی و ساماندهی این مسیل‌ها به صورت ویژه همه ساله در دستور کار شرکت آب منطقه ای است.

مهمترین مسیل ها و رودخانه های اطراف و داخل شهر بجنورد شامل رودخانه فیروزه و شاهجوب، مسیل کال پسته، مسیل کال خندق، مسیل کال ملکش، مسیل کال دوبرار، مسیل باغچق، مسیل لنگر و مسیل علی آباد است.

تلاش برای تکمیل کارخانه کمپوست بجنورد

وی درباره فعال سازی کارخانه کمپوست اظهار کرد: کارخانه کمپوست باید به نقطه مطلوب برسد و فرمانداری بجنورد برای به ثمر رسیدن و فعالیت آن آمادگی کامل همراهی دارد.

کارخانه کمپوست بجنورد بیش از یک دهه پیش به عنوان بزرگترین کارخانه کمپوست شمال شرق کشور در ۱۵ کیلومتری شمال مرکز استان کلنگ خورد و این واحد تولیدی تنها پس از چندماه فعالیت به علت مشکلات اجتماعی و اعتراض مردم از بوی تعفن ناشی از فعالیت آن به تعطیلی کشیده شد.

پس از تعطیلی کارخانه کمپوست، زمینی در حوالی روستای نجف آباد برای ایجاد کارخانه جدید، جانمایی شد اما ساخت و راه اندازی این واحد تولیدی در مکان جدید هم با مشکل اجتماعی روبه رو است و تاکنون به نتیجه نرسیده است، اکنون ایجاد دفنگاه زباله و راه اندازی کارخانه کمپوست معطل چاره ای است که راه تکرار بر توقف فعالیت بسته شود.

دفنگاه زباله های بجنورد در محل کوه باباموسی قرار دارد و این کوه از سه دهه پیش محل دفن زباله ها است، البته این مکان در برهه ای کوتاه از زمان و با فعالیت کارخانه کمپوست از زباله ها خالی شد اما پس از تعطیلی کارخانه کمپوست بجنورد بار دیگر باباموسی عرصه تجمع زباله ها شد.

فرماندار بجنورد با اشاره به طرح الحاق باغ نجاتی به شهر افزود: الحاق باغ نجاتی به محدوده شهری تا سال ۱۴۰۵ امکان پذیر نیست و نیازمند طرح‌های تکمیلی برای ارائه در شورای عالی معماری کشور است.

لزوم تحقق مردمی سازی اقتصاد

فرماندار بجنورد در ادامه با اشاره به لزوم تحقق شعار سال گفت: شعار سال باید با برنامه ریزی مناسب و تامین منابع مالی محقق شود و این مهم نیازمندی بهره مندی از نیروی انسانی متخصص و ماهر و همراهی ارگان های دولتی و بخش خصوصی است.

وی اظهار کرد: تاکید رهبری در شعار سال بر مشارکت مردم در اقتصاد است یعنی هدف باید واگذاری روابط حاکم بر اقتصاد به مردم باشد و دولت نباید در اجرای اقتصاد دخالت کند بلکه اقتصاد توسط مردم و نهادهای مردمی باید اداره شود.

بجنورد مرکز خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha