بیش از هفت میلیون تردد در چهارمحال و بختیاری ثبت شد

شهرکرد - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای طرح نوروزی (۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ هفت میلیون و ۳۶۲هزار و ۷۸۲ تردد ورودی و خروجی در استان به ثبت رسید.

به گزارش ایرنا، روح الله غلامی روز سه‌شنبه در خصوص انجام خدمات نوروزی بخش حمل و نقل استان اعلام کرد: این میزان تردد در سال‌جاری نسبت به هفت میلیون و ۲۵۸ هزار و ۶۰۰ تردد سال گذشته ۱.۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ معادل ۷۳۵ هزار و ۱۶۶ ورود در استان به ثبت رسید که این میزان نسبت به ۷۳۹ هزار و ۹۸۱ ورودی سال گذشته هفت درصد کاهش نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: همچنین در این مدت ۸۳۸ هزار و ۷۷۶ خروج در استان به ثبت رسید که این میزان نسبت به ۷۵۱هزار و ۴۲۸ تردد خروجی سال گذشته ۱۱.۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

ثبت ۳۰ تصادف در ۱۸ روز گذشته

غلامی در خصوص ثبت تصادف‌های نوروز ۱۴۰۳ در چهارمحال و بختیاری افزود: از ابتدای طرح نوروزی راهداری (۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ ) تعداد ۳۰ تصادف در محورهای ارتباطی چهارمحال و بختیاری به ثبت رسید که این شمار حادثه رانندگی نسبت به ۴۶ حادثه رانندگی سال گذشته چهار درصد کاهش نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: از این شمار حادثه رانندگی چهار حادثه فوتی گزارش شده که موجب جان باختن پنج نفر و همچنین ۲۶ حادثه رانندگی نیز از نوع جرحی بود که ۴۱ مصدوم برجای گذاشته است.

وی یادآور شد: در نوروز امسال شمار حوادث رانندگی منجر به فوت در چهارمحال و بختیاری ۳۳.۳ درصد، تعداد جان‌باختگان سرصحنه ۱۶.۷، شمار تصادف‌های جرحی ۳۵ و تعداد مجروحان نیز ۱۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.

انجام بیش از ۱۲هزار و ۶۰۰ سفر در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۳ فروردین امسال ۹۱هزار و ۶۰۰ نفر در قالب ۱۲هزار و ۶۰۰ سفر جابه جا شده‌اند.

وی ادامه داد: بیشترین مسافرت‌ها با مینی بوس و به صورت درون استانی انجام شده است.

غلامی یادآور شد: هم اکنون ۱۳۵ دستگاه اتوبوس، ۹۶۰ سواری و ۴۰۰ دستگاه مینی بوس وجود دارد.

به گزارش ایرنا، ۴۲ راهدارخانه با ۴۵۰ نیروی راهداری در سطح چهارمحال و بختیاری به صورت آماده باش و در خدمت مسافران هستند.

وجود بیش از ۸۰۰ جاذبه گردشگری در ۱۱ شهرستان چهارمحال و بختیاری در فصول مختلف سال به ویژه در روزهای تعطیل و در ایام خاصی مانند روز طبیعت پذیرای مسافران و طبیعت گردان فراوانی است که هرساله بازگشت این حجم زیاد مسافر موجب ایجاد ترافیک سنگین در خروجی‌های استان می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha