حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران جنایت و نقض آشکار قوانین بین المللی است

تهران-ایرنا- مقامات، مسوولان، نهادها، احزاب و تشکل‌ها دربیانیه‌هایی ضمن محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و به شهادت رساندن چندنفر ازسرداران ایران اسلامی تاکیدکرد: این اقدام رژیم اسرائیل یک جنایت و نقض آشکار قوانین بین‌المللی است و دربرابر افکار عمومی جهان به طور روزافزون و آشکارا نفرت نسبت به اعمال این رژیم دیو سیرت گسترده تر می شود.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ایرنا، در پی شکست‌های ترمیم ناپذیر رژیم صهیونیستی مقابل مقاومت فلسطین و ایستادگی مردم غزه و سرشکستگی مقابل اراده پولادین رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی منطقه، عصر دوشنبه ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ هواپیماهای این رژیم جعلی در جنایتی جدید ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را مورد هدف حمله موشکی قرار داد که بر اثر این جنایت سرداران رشید مدافع حرم «سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی» و «سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی» از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و پنج نفر از افسران همراه آنان به فیض شهادت نائل آمدند.

مقامات، مسئولان، سازمان ها و نهادها، احزاب و تشکل های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و علمی امروز (سه شنبه ۱۴ فروردین ماه) با انتشار پیام ها و بیانیه های جداگانه اقدام روز گذشته این رژیم را محکوم کردند که در ذیل بخش هایی از این بیانیه ها را می خوانید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق در پیامی تاکید کرد: بی‌تردید سزای ریختن خونهای پاک زاهدی عزیز و هم رزمانش، نابودی صهیونیسم جهانی است.
در بخشی از پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است: هم زمان با اجتماع پرشور مدافعان حرم در سالروز شهادت امیرالمومنین(ع)، پیشکسوتان جهاد و سلحشوران مقاومت بار دیگر با خون خویش شهادت دادند که هرگز از پیکار علیه ستم دست برنمی‌دارند.

وی تاکید کرد: بی‌تردید سزای ریختن خونهای پاک زاهدی عزیز و هم رزمانش، نابودی_صهیونیسم جهانی است و تا تحقق آن، مبارزه بی‌امان ما ادامه دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تبریک و تسلیت به خانواده‌های شهدای سرافراز جبهه مقاومت که در حمله تروریستی رژیم اشغالگر قدس به کنسولگری ایران در دمشق به دیدار حق شتافتند، اعلام کرد که مانند گذشته از هیچ اقدام و ابتکار فرهنگی و رسانه‌ای برای تبیین ‌وحشی‌گری‌های بی‌سابقه صهیونیستی دریغ نخواهیم کرد.

اسماعیلی یادآور شد: امروز بر ملت آگاه ایران بیش از گذشته روشن است که چگونه صهیونیسم جهانی کمر به قتل آزادگان جهان و پابرهنگان بی‌دفاع عالم بسته است. ما یقین داریم که این صفحات خون‌بار در تاریخ تلخ و شرم‌آور جهان، جز با پیروزی مجاهدان اسلام بسته نمی‌شود و این بزرگ‌ترین انتقام است؛ به حول و قوه الهی.

وزیر نیرو

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در واکنش به حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق نوشت: دستان رژیم منحوس صهیونیستی بار دیگر به خون پاک فرزندان رشید ایران اسلامی آغشته شد و این بار این رژیم پوشالی که ماه هاست در باتلاق حمله به نوار غزه گرفتار آمده و به زنان و کودکان بی گناه و مظلوم نیز رحم نمی کند، با حمله به کنسولگری ایران در شهر دمشق و به شهادت رساندن شماری از فرماندهان و مستشاران نظامی ایرانی دوباره چهره وحشی خود را به جهانیان نشان داد.  

وی تاکید کرد: اقدام وحشیانه این رژیم بزدل در حمله به کنسولگری ایران در شهر دمشق که در ماه مبارک رمضان و در آستانه روز جهانی قدس اتفاق افتاد، سند دیگری از عمق شرارت و خون‌خواری رژیم سفاک صهیونیستی و لزوم پایمردی ملت ایران در دفاع از مقاومت اسلامی فلسطین است.

محرابیان ضمن محکوم کردن این اقدام جنایتکارانه، شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران عالی رتبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را که در این حادثه آسمانی شدند به ساحت مقدس حضرت ولیعصر (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، خانواده معزز شهدا و ملت شریف ایران تبریک و تسلیت عرض کرد.

وزیر کشور

احمد وحیدی وزیر کشور در حساب کاربری خود در شبکه ایکس با محکوم کردن حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه، نوشت: شهادت سردار زاهدی و همراهان ایشان را تسلیت عرض می‌کنم. مطمئناً واکنش اسرائیل بر اثر انفعال و شکست‌های میدانی است.

وی افزود: خوش به حال شهید زاهدی که تا آخرین لحظه عمرش برای امنیت مردم خواب و خوراک نداشت. فرزندان خمینی کبیر سرنوشتی جز شهادت ندارند. ‌صهیونیست‌ها، منتظر واکنش باشند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی شهادت سرداران زاهدی، رحیمی و جمعی از مستشاران نظامی ایران در حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در سوریه را تسلیت گفت.

در پیام بهرام عین اللهی آمده است: شهادت سرداران رشید مدافع حرم، سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی و سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس، مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و افسران همراه ایشان پس از عمری مجاهدت در راه پاسداری از قرآن و مکتب اهل بیت(ع) و اعتلای ایران اسلامی را به حضرت ولی عصر(ارواحنا فداه)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت شریف ایران، خانواده های معزز ایشان و به مجموعه‌ پر افتخار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ویژه رزمندگان غیور نیروی قدس تبریک و تسلیت عرض می کنم.

وی در این پیام افزود: این سرداران، ‌مستشاران و افسران مقتدر، محبوب و عزت آفرین، افتخار همه ایرانیانی بودند که دل در گرو استقلال و اعتلای کشور داشتند و سرانجام در این راه از خون پاک خویش مایه گذاشتند و به دست شقی ترین افراد این روزگار، مزدوران رژیم جعلی و جنایتکار صهیونیسنی به شهادت رسیدند و به اعلی علیین پیوستند.

وزیر بهداشت ادامه داد: رژیم مجعول و گرگ صفت صهیونیستی که از سر درماندگی در جنگ مستقیم با محور مقاومت در غزه ‌و جنوب لبنان، به این جنایت تروریستی دست زده است، امروز منفورترین جنایتکار در جهان است و نظام استکبار می داند که با این اقدامات رذیلانه هرگز نخواهد توانست در اراده های مصمم مجاهدان بزرگی که در دامان ملت های مسلمان تربیت شده اند، خللی پدید آورد.

عین اللهی در پیام خود خاطرنشان کرد: بی شک صف استوار پویندگان راه جهاد و شهادت در ایران و سراسر جبهه مقاومت اسلامی، بنیانی مرصوص است که تداوم مسیر نورانی این شهدای والامقام و دیگر شهدای اسلام را رقم خواهد زد و منهم من ینتظر و ما بدّلوا تبدیلا.

رییس سازمان انرژی اتمی

محمد اسلامی معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران در پیامی حمله رژیم متجاوز صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کرد.

در بخشی از این پیام آمده است: همزمان با سالروز شهادت مولای متقیان حضرت امام علی علیه السلام و روزهایی که شاهد شکل‌گیری وحدت مسلمین جهان در برابر رژیم جعلی اسرائیل هستیم؛ متجاوزان صهیونیستی با نقض آشکار حقوق بین‌الملل و در اوج استیصال و شکست‌ راهبردی در برابر محور مقاومت، ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را هدف حمله خود قرار دادند و جمعی از فرزندان رشید انقلاب و ایران اسلامی را به شهادت رساندند.

رییس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: این تجاوز آشکار که با هدف گسترش منازعات و تهدید صلح و امنیت جهانی انجام شد؛ نشان‌دهنده عدم محاسبات صحیح دستگاه صهیونیستی از وضعیت موجود منطقه و نیز دست و پا زدن‌های بیهوده در ادامه شکست‌های پیاپی می‌باشد که درنده‌خویی این رژیم منحوس را بیش از پیش برای جهانیان آشکار ساخته است.

سخنگوی شورای نگهبان

همچنین هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق با وجود مصونیت آن از تعرض، بار دیگر ماهیت نامشروع و متجاوز این رژیم را این بار با نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ آشکار کرد.

وی تاکید کرد: خون شهیدان این جنایت، رژیم اشغالگر را به نقطه پایان خود نزدیک تر خواهد کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام

محمد باقر ذوالقدر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی شهادت سردار سرلشگر پاسدار محمدرضا زاهدی و سردار محمدهادی حاج رحیمی و پنج نفر از پاسداران انقلاب اسلامی را به محضر فرمانده معظم کل قوا، ملت شریف ایران، رزمندگان جبهه مقاومت، همرزمان و به ویژه به خانواده های داغدار آنان تبریک و تسلیت گفت.

وی در این پیام خاطرنشان کرد: همه کسانی که از نزدیک با شهید زاهدی آشنا هستند نیک واقفند که او سرداری شهرت گریز، پارسا، خستگی ناپذیر، ولایتمدار و به تمام معنا یک مجاهد فداکار بود، حقیقتاً پایان و پاداشی جز شهادت نمی توانست خدمات و تلاش های صادقانه و فداکاری های او را جبران کند. بی تردید رژیم سفّاک و خون آشام صهیونیستی در پی این تجاوز و جنایت بزرگ با پاسخ سخت و عبرت آموز مواجه می شود.

مجمع جهانی بیداری اسلامی

در بیانیه مجمع جهانی بیداری اسلامی در پی حمله جنایت کارانه جنگنده های رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران و شهادت چند تن از مستشاران نظامی کشورمان آمده است: بدون تردید این تهاجم های وحشیانه بدون حمایت صریح و بی سابقه از سوی رژیم ایالات متحدا آمریکا امکان پذیر نمی باشد، بار دیگر چهره خشن و جنایتکار این رژیم خونخوار را به نمایش گذاشت و این اقدام رژیم صهیونیستی یک جنایت و نقض آشکار قوانین بین‌المللی می باشد و در برابر افکار عمومی جهان به طور روزافزون و آشکارا نفرت نسبت به اعمال رژیم دیو سیرت صهیونیستی گسترده تر می شود.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: بی تردید این جنایات بی پاسخ نخواهند ماند و رژیم صهیونیستی در مقابل این حملات سفاکانه پاسخ های غیر قابل تصوری دریافت می کند که قطعا زمان فروپاشی این غده سرطانی را کوتاه می کند و بی شک دستور دهندگان و حامیان آنها از کاری که کرده اند، پشیمان می شوند و رژیم جنایتکار صهیونیستی که قطعا در باتلاق غزه به بن‌بست راهبردی رسیده است هر زمان با هر حرکت ضد انسانی بیشتر در این باتلاق فرو خواهد رفت.

مجمع بیداری اسلامی در این بیانیه یادآور شد: قطعا خون این شهیدان بزرگ شجره مقاومت را پایه دار تر و زوال این رژیم را تسریع خواهد کرد.

در این بیانیه مجمع بیداری اسلامی، شهادت این مجاهدان راه اسلام را به محضر امام زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب، مردم ایران، خانواده های معزز شهدا، رزمندگان جبهه مقاومت و تمامی همرزمان و مدافعان حرم اهل بیت(ع) تبریک و تسلیت گفت و تاکید کرد: مجاهدت های این بزرگان جبهه مقاومت یادآور مردان از جان گذشته صدر اسلام است.

سازمان بسیج اساتید کشور

سازمان بسیج اساتید نیز در بیانیه ای تاکید کرد: بدون شک این اقدامات وحشیانه و ددمنشانه رژیم کودک‌کش صهیونیستی بیانگر پذیرش شکست میدانی از گروه‌های جهادی مقاومت بویژه حماس، جهاد اسلامی، حزب الله لبنان، انصارالله یمن، حشدالشعبی عراق و سایر بلاد اسلامی است و این درحالیست که سران رژیم غاصب قدس خود را گرفتار باتلاق خودساخته‌ای می‌بینند که از یک‌سو امکان ادامه کشتار وحشیانه خود را به دلیل افزایش موج خشم و تنفر مردم جهان که با فرارسیدن روز جهانی قدس تشدید نیز خواهد شد را ندارد.
بدون شک دشمن صهیونیستی از ترس پرداخت بهای سنگین این جنایت در انتظار انتقام سخت جبهه مقاومت خواهد بود و متزلزل و نگران به اربابان خود پناه خواهد برد.

سازمان اوقاف

سازمان اوقاف نیز در بیانیه ای تاکید کرد: حمله هوایی به ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق که منجر به شهادت چند تن از مستشاران نظامی کشورمان شد مجددا نشان داد که این غده بدخیم سرطانی که این روزها منحوسیت، رذالت و دنائتش بیش از پیش بر جهانیان آشکار گشته است به هیچ یک از قوانین بین المللی پایبند نیست و برای رهایی از مرگ زودرس دست به هر جنایتی می زند.

سازمان اوقاف یادآور شد: امروز ترس و واهمه سر تا پای این مار سمی زخمی رو به موت را فراگرفته آن سان که دست به پست ترین کارها و وحشیانه ترین خونریزی های تاریخ می زند.

در ادامه این بیانیه سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن حمایت مجدد از مردمان بی‌دفاع غزه اقدام اخیر صهیونیست های تروریست و خونخوار در حمله به سفارت ایران در دمشق را به شدت محکوم کرد.

خانه احزاب ایران

در بخشی از بیانیه خانه اجزاب ایران نیز آمده است: در هیاهوی دعوای قدرت های پوشالین جهان بر سر مال اندوزی و استثمار مردم مستضعف دنیا که گوش فلک را می آزرد، ابر مردی ظهور کرد که برای هیچ یک از این اصوات انکر وقعی قائل نشد و بانگ دلیرانه‌اش تمامی مردم آزاده جهان را برانگیخت و شعار اعتصام به ریسمان الهی و پرهیز از تفرقه را در سراسر گیتی طنین انداز کرد.

این تشکل سیاسی تاکید کرد: اینک با گذشت بیش از چهار دهه، فریاد آزادهم چنان در گوش ها پیچیده و امت اسلامی با لبیک به ندای مقام معظم رهبری مدظله العالی این روز را گرامی می‌دارند، ندای حمایت از مردم مظلوم فلسطین اکنون مختص به جهان اسلام نیست و آزادی خواهان و آزادگان جهان به ندای انقلاب اسلامی ایران پاسخ مثبت داده اند و در سراسر دنیا پرچم حمایت از فلسطین و قدس شریف در اهتزاز است.

در ادامه این بیانیه آمده است: می خواهیم که با الهام از آموزه‌های جاودان بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و لبیک به ندای ولی امرمسلمین ومقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای با درک شرایط حساس فعلی، که تجاوزات رژیم کودک کش اسراییل ازحدگذشته وحتی به سفارت ایران درسوریه نیزحمله کرده است‌ که خانه احزاب ایران این حمله ناجوانمردانه را محکوم و با حضور حماسی درراهپیمایی روز جهانی قدس باایستادگی انقلابی خود در روز قدس و دفاع از آرمان فلسطین وبویژه مردم مظلوم غزه نشان دهند که بادفاع منطقی ازمظلومین جهان، مبارزه با دشمن کودک کش و تفرقه افکن صهیونیسم غاصب را فراموش نخواهند کردوهمچنان یاریگر مظلوم درفلسطین، یمن، سوریه، لبنان و دیگر نقاط جهان خواهندبود.

کمیته ملی المپیک

کمیته ملی المپیک نیز در بیانیه ای حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق که منجر به شهادت جمعی از سرداران، مستشاران و دیپلمات های کشورمان شد را محکوم کرد.

در این بیانیه کمیته ملی المپیک تصریح کرد: بدون تردید مردم آزادیخواه جهان و ایران اسلامی بخصوص جامعه ورزش کشور با حضور گسترده در راه پیمایی روز جهانی قدس، ضمن اعلام همبستگی با ملت مظلوم فلسطین با آرمان های امام عزیز و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی تجدید پیمانی دوباره خواهندکرد.

سازمان سنجش آموزش کشور

این سازمان نیز با انتشار بیانیه ای ضمن محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران به مقام والای شهدای این حمله تروریستی ادای احترام کرد.

در این بیانیه آمده است: رژیم منفور و سفاک صهیونیستی پس از حملات غیرانسانی به مراکز غیرنظامی، بیمارستان ها و کشتار زنان و کودکان بی‌دفاع در غزه در تازه‌ترین اقدام به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق حمله کرد که این اقدامات مصداق بارز جنایت جنگی و نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

سازمان سنجش تاکید کرد: حمله تروریستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران به شهادت تعدادی از مستشاران نظامی منجر شد و شهادت این سرداران و رزمندگان مجاهد و خستگی‌ناپذیر میدان‌های نبرد حق علیه باطل در روز شهادت امیرالمومنین علی(ع) قلوب ملت سرافراز و ظلم‌ستیز ایران اسلامی را محزون و جریحه دار ساخت و بدون شک این اقدام ناجوانمردانه موجب خشم و انزجار بیش از پیش ملت شریف ایران اسلامی از این غده سرطانی شده و روز قدس امسال باشکوه‌تر از همیشه با حضور گسترده مردم برگزار می شود.

این سازمان در بیانیه خود ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت این عزیزان آسمانی به محضر رهبر معظم انقلاب، خانواده و همرزمان و امت شهیدپرور ایران اسلامی برای آن شهیدان والامقام از درگاه الهی رضوان و علو درجات و برای خانواده این عزیزان صبر جمیل مسالت کرد.

دانشگاه جامع علمی کاربردی

دانشگاه چامع علمی کاربردی هم با انتشار بیانیه ای تاکید کرد: بدون شک این اقدامات وحشیانه رژیم کودک‌کش صهیونیستی بیانگر پذیرش شکست میدانی از گروه‌های جهادی مقاومت بویژه حماس، جهاد اسلامی، حزب الله لبنان، انصارالله یمن، حشدالشعبی عراق و سایر بلاد اسلامی است و این در حالی است که سران رژیم غاصب قدس خود را گرفتار باتلاق خودساخته‌ای می‌بینند که از یک‌سو امکان ادامه کشتار وحشیانه خود را به دلیل افزایش موج خشم و تنفر مردم جهان که با فرارسیدن روز جهانی قدس تشدید نیز خواهد شد را ندارند و همچنین انتظار کاهش حمایت‌های غرب بویژه دولتمردان آمریکا در تصویب قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت و افزایش شکاف‌های داخلی و استعفای اعضای کابینه نتانیاهو را نداشتند و از سوی دیگر پذیرش آتش‌بس را تمکین به پیروزی مردم غزه و جبهه مقاومت می‌دانند. پیروزی که قطعاً شادکامی ملت مقاوم ایران را در پی داشته و شاهد تسریع روند پایان حیات ننگین رژیم صهیونیستی خواهند بود.

این دانشگاه یادآور شد: بدون شک انتقام سخت جبهه مقاومت بهای سنگین این جنایت از دشمن صهیونیستی خواهد بود. از همین رو، دانشگاه جامع علمی کاربردی ضمن محکومیت این اقدام وحشیانه، شهادت غیور مردان مقاومت و یاران صدیق حاج قاسم را بدست رژیم غاصب صهیونیستی در سالروز شهادت مولی الموحدین امیرالمومنین حضرت علی ابن ابیطالب(ع) به محضر امام عصر حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا فداه) و نایب برحقش حضرت آیت الله خامنه‌ای، مردم شریف ایران، نیروی قدس سپاه، دلیرمردان جبهه مقاومت و خانواده‌های معزز آنان تبریک و تسلیت می گوید، اطمینان دارد آزاد مردان جهان و ملت‌های مسلمان در کنار مردم شریف ایران، روز قدس امسال را به صحنه‌ای با شکوه و حماسه ای ماندگار در تاریخ حمایت از فلسطین و آرمان قدس شریف تبدیل خواهند کرد تا موجبات شادی ارواح طیبه شهدای بزرگ بویژه این شهدای عزیز و امام الشهداء را فراهم سازند.

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان نیز با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام انزجار از رژیم جلاد و جنایتکار صهیونیستی، حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: شهادت جمعی از مستشاران نظامی و دیپلمات‌های کشور در شامگاه بیست و یکم ماه مبارک رمضان همزمان با سالروز شهادت مولای متقیان امیرالمومنین علی علیه‌السلام در پی حمله‌ی جنگنده‌های رژیم اشغالگر به ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق که حاکی از تهور جنون‌آمیز این رژیم دارد موجب تاسف و تاثر شدید امت مسلمان شد.

این اتحادیه تاکید کرد: گروهک توتالیتر نتانیاهو برای سرپوش گذاشتن به فضاحت تاریخی خود، از دست گذاشتن بر هیچ گزینه دیوانه‌واری جهت باز کردن پای آمریکای خونخوار ابایی ندارند.

وزارت ورزش و جوانان

همچنین وزارت ورزش و جوانان در بیانیه ای جنایت رژیم صهیونسیتی در به شهادت رساندن تعدادی از سرداران و فرماندهان سپاه پاسداران را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: خبر شهادت سرداران رشید سپاه اسلام که جملگی از یادگاران دفاع مقدس و از مستشاران نظامی با سابقه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کشور سوریه بودند به دست صهیونیست‌های غاصب و جنایتکار موجب تألم، خشم و انزجار عموم ملت شریف شد.

وزارت ورزش و جوانان یادآور شد: بار دیگر دستان پلید رژیم غاصب صهیونیستی از آستین بیرون آمد و در سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) با به شهادت رساندن سردار رشید اسلام حاج علی زاهدی و تعدادی از همرزمان شهیدش دست به جنایتی مذبوحانه زد.

در ادامه این بیانیه وزارت ورزش با تاکید بر اینکه این شهدای گرانقدر از یادگاران دفاع مقدس و از پیشگامان جهاد در جبهه‌های نبرد با تکفیری‌های مورد حمایت آمریکا و صهیونیست بودند، افزود: جامعه ورزش و جوانان کشور هم صدا با آحاد ملت غیور ایران اسلامی ضمن محکومیت قاطع این جنایت، عروج عارفانه این عزیزان را محضر رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای، خانواده‌های ارجمند و همرزمان آنان و آحاد ملت شریف ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می‌کند. به یقین پرچمی که در حمایت از مظلومان و مبارزه با استکبار جهانی در جبهه مقاومت برافراشته شده است، به حول قوه الهی با قوت و قدرت بیشتری در اهتزاز باقی خواهد ماند.

در این بیانیه وزارت ورزش و جوانان به نمایندگی از جامعه ورزش و جوانان کشور اعلام کرد که در روز قدس همگام با اقشار مختلف جامعه با حضور در راهپیمایی این روز، ضمن گرامیداشت یاد و خاطر این شهدای گلگون کفن، خشم، نفرت و انزجار خود را از این اقدام مذبوحانه رژیم صهیونیستی اعلام می‌کند.

اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

همچنین اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ همگام با هنرمندان شریف تئاتر، با صدور بیانیه‌ای، جنایت تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی درحمله به ساختمان کنسولگری ایران در کشور سوریه را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: وقاحت و جسارت بی‌شرمانه رژیم جعلی صهیونیستی همراه با خوی وحشی‌گری این رژیم فاسد، پس از حملات ناجوانمردانه به کودکان، زنان و مردان غزه، این‌بار و با نقض آشکار قوانین بین‌المللی و حمله به کنسولگری کشورمان و تجاوز به حاکمیت دو کشور مسلمان، به اوج خود رسیده است. این رژیم جعلی در غیاب اقتدار نهادهای بین‌المللی، تلاشی نابخردانه را به جهت برهم زدن نظم عمومی جهانی و گسترش درگیری در منطقه پیش رو گرفته که این حرکت بیانگر ورشکستگی و سردرگمی صهیونیست‌ها به علت شکست حقیرانه در غزه است.

در ادامه این بیانیه اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ به نمایندگی از هنرمندان سراسر کشور و انجمن هنرهای نمایشی ایران ضمن محکومیت حرکت بزدلانه اسرائیل غاصب، شهادت سربازان دلاور و سرداران پُر افتخار میهن اسلامی را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، خانواده این سرداران شهید و ملت بزرگ ایران، تسلیت گفت.

سازمان سینمایی

سازمان سینمایی نیز در واکنش به اقدام صهیونیست‌ها در حمله به کنسولگری ایران در دمشق با انتشار بیانیه ای تاکید کرد: این خوی وحشی‌گری سیراب‌ ناپذیر است.

در بخشی این بیانیه آمده است: اقدام بی‌شرمانه رژیم غاصب اسرائیل در حمله و تجاوز به کنسولگری ایران در دمشق نشانگر نقض آشکار بدیهی‌ترین حقوق و قوانین بین‌المللی است. این رفتار ضدانسانی صهیونیست‌ها اگرچه، بیش از گذشته، جوهره و ماهیت تجاوزگری این رژیم جعلی را به نمایش گذاشته، دلیل روشنی بر شکست مفتضحانه آن‌ها در مواجهه با جبهه مقاومت، روحیه شجاعانه حماس و شکست سخت و سنگین در عملیات طوفان الاقصی است، موضوعی که در کنار فشارهای داخلی و بین المللی اینک این رژیم مستاصل را بر آن داشت تا آشکارترین قوانین و معاهده‌های بین المللی را زیر پا بگذارد.

این نهاد فرهنگی تاکید کرد: هر چند که به گواه تاریخ، این جنایات وحشیانه و اینگونه گستاخی‌ها از چنین رژیم سفا کودک‌کش دور از انتظار نیست. رژیمی که از کشتار زنان، کودکان و کهنسالان بی‌پناه شرم ندارد و مدارس و بیمارستان‌ها را بمباران می کند، به طور قطع، پایبند هیچ گونه مناسبات و اصول بین المللی نیست. امروز، در تاریخ منطقه و جهان، بزنگاه سرنوشت سازی است. امروز، حجم عظیم دنائت و جنایت رژیم غاصب، حساس‌ترین مقطع تصمیم‌گیری را برای مجامع حقوقی و نهادهای بشردوستانه و سازمان‌های بین‌المللی، و همه وجدان‌های بیدار رقم زده است، برای همه کسانی که تاکنون، سکوت و خاموشی در پیش گرفته بودند.

در این بیانیه سازمان سینمایی یادآور شد: امروز، زمان آن رسیده است که روشنفکران، هنرمندان و سینماگران ایران و جهان، با واکنش‌های شجاعانه به رسالت بزرگ انسانی و تاریخی خویش پایبند بمانند. این جنایت نشان داده است که صهیونیست ها برای سیراب‌کردن غریزه تجاوزگری خویش از هیچ ابزار و رفتاری دریغ نخواهند کرد.

دفتر تبلیغات اسلامی

دفتر تبلیغات اسلامی هم با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن حمله ددمنشانه و نیز نسل‌کشی وحشیانه رژیم صهیونیستی در فلسطین مظلوم و جنایات آن در سوریه و لبنان؛ خواستار پاسخ قاطع و بازدارنده نسبت به تجاوزات رژیم تروریست اسرائیل شد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: عروج ملکوتی جمعی از مستشاران نظامی جبهه مقاومت با حمله تروریستی رژیم صیهونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را به محضر امام عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت شریف و شهیدپرور ایران تسلیت عرض می‌کنیم. جنایتکارانی که به زنان و کودکان بی‌دفاع رحم نمی‌کنند و مراکز درمانی را با قصاوت هرچه تمام‌تر ویران می‌کنند، طبعا حرمت قوانین بین‌المللی و ضوابط دیپلماتیک را رعایت نکرده و برخلاف موازین صریح حقوقی به هر محیطی تجاوز می کنند. شهادت مجاهدان ایرانی در جبهه مقاومت، گویای ایستادگی جمهوری اسلامی ایران بر اصول انسانی و اسلامی خویش در حمایت از مظلومان در برابر ظلم و ظالمان است.
دفتر تبلیغات اسلامی، ضمن محکوم کردن این حمله ددمنشانه و نیز نسل‌کشی وحشیانه آن رژیم در فلسطین مظلوم و جنایات آن در سوریه و لبنان؛ خواستار پاسخ قاطع و بازدارنده نسبت به تجاوزات رژیم تروریست اسرائیل است.

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران نیز با انتشار بیانیه ای تاکید کرد: حمله تروریستی رژیم‌ صهیونیستی به کنسولگری ایران پاسخی سخت، فوری و متوازن می‌طلبد.

در این بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه تهران یادآور شد: در شرایط فعلی ادامه صبر استراتژیک عملا به بازدارندگی کشور خدشه وارد خواهد کرد و باید هرچه سریعتر اقدام استراتژیک در همه سطوح را جایگزین این صبر هزینه‌ساز کرد.

حزب ندای ایرانیان

 حزب ندای ایرانیان در اطلاعیه‌ای محکومیت حمله تروریستی صهیونیست‌ها به کنسولگری کشورمان در خاک سوریه را فراتر از هرگونه نگاه حزبی، سیاسی و جریانی و به اقتضا ایران‌دوستی و تعلق و تعهد به وطن ضروری دانست و اعلام کرد: رژیم اشغالگر قدس جنایتی دیگر آفرید و این بار با حمله به کنسولگری ایران در دمشق و با نقض مصونیت اماکن‌ دیپلماتیک با هدف قرار دادن تعدادی از مستشاران نظامی کشور، سیاهه دیگری را در زشتی و پلیدی بر کارنامه خود افزود.

این تشکل اصلاح‌طلب افزود: در شرایطی که افکار عمومی جهان، همدلانه با رنج فلسطینیان همراهی بی‌سابقه‌ای داشته و در برابر مشروعیت اقدامات اشغالگران به پا خاسته‌اند، از یک‌سو اعتراضات داخل سرزمین‌های اشغالی نیز مجددا شعله‌ور گشته است.

حزب ندا تاکید کرد: هم‌زمانی و شدت فوران مجدد تظاهرات داخلی از یک‌سو و محکومیت سراسری بین‌المللی از دیگر سو به گونه‌ای است که رژیم اشغالگر هم از سوی فلسطینیانِ تحت محاصره و هم افکارِ عمومی داخلی و خارجی به شکستی تاریخی نزدیک می‌شود. در چنین شرایطی سوال مقدر آن است که نتانیاهو با این قبیل ترورها و گشودن جنگ مستقیم به خارج از مرزهایش به دنبال چیست؟ اعتراضات داخلی اسرائیل، اتحاد جامعه جهانی برای برقراری آتش‌بس در غزه، رایزنی‌های تهران-واشنگتن برای مدیریت تنش در منطقه، عدم مخالفت ایالات‌متحده آمریکا با قطعنامه اخیر سازمان ملل علیه اسرائیل، کابوسی را برای نتانیاهو ایجاد کرده که وی را ناچار به طراحی نقشه‌ای خام با هدف رهایی از مخمصه و بحران نموده است. شواهد نشان می‌دهد رژیم نامشروع صهیونیستی برای فرار از این بن‌بست و فرار از رسوایی همه‌جانبه بین‌المللی و نظامی از یکسو و حفظ موقعیت داخلی خود استراتژیِ حل بحران با ایجاد بحرانی دیگر را برگزیده تا با گسترش ترور و جنگ در خارج از مرزها برای کشاندن ایران به جنگ مستقیم تلاش کند.

این تشکل سیاسی یادآور شد: با این تجاوز آشکار بدیهی است همچون هر کشور دیگری حق داریم در برابر تجاوز به حریم کنسولی و شهادت فرماندهان ارشد نظامیِ خود پاسخی متناسب ارائه دهیم و نیز لازم است این پاسخ در عین تناسب و عبرت‌آموزی، هوشمندانه، سنجیده و با توجه کامل به نقشه خام نتانیاهو باشد.

تجلیل شورای ائتلاف از نقش شهید زاهدی در اجرای عملیات طوفان‌الاقصی

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی هم با صدور پیامی از نقش شهید زاهدی در تشکیل جبهه مقاومت و طراحی عملیات طوفان الاقصی تجلیل کرد.

متن پیام بدین شرح است:

إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَالَّذِینَ هَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أُوْلَئِکَ یَرْجُونَ رَحْمَةَ اللَّهِ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِیمٌ (بقره ۲۱۸)

سرلشکر پاسدار محمد رضا زاهدی به همراه جمعی از همرزمانش، مزد سال ها مجاهدت خالصانه را در لیالی قدر و روز شهادت امیرمومنان علی (ع) دریافت کرد تا در حلقه اولیا و شهدا، متنعم به رضوان الهی شود.  

نقش راهبردی شهید زاهدی در تشکیل و استحکام بخشی به جبهه مقاومت و همچنین طراحی و اجرای طوفان‌الاقصی از افتخارات بزرگی است که مجاهدت های خاموش این فرمانده کبیر را در اوراق افتخارات مبارزات ضدرژیم اشغالگر جاودانه خواهد ساخت.

ضربات مهلکی که این روزها برتاروپود اشغالگران قدس وارد می شود، سردمداران جنایت پیشه صهیونیستی را به مرز درماندگی و استیصال کشانده و حمله ناجوانمردانه به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، گواهی روشن بر این مدعاست.

حامیان تل آویو بدانند پاسخ سخت و پشیمان کننده جمهوری اسلامی ایران به این جنایت خونبار در راه است و یقینا معادلات آینده منطقه را به حول و قوه الهی تحت تاثیر قرار خواهد داد.

بار دیگر درود و سلام می فرستیم بر ارواح طیبه هفت شهید راه قدس و از مردم غیور تهران دعوت می کنیم ضمن حضور در راهپیمایی روزقدس، در تشییع و بدرقه این مجاهدان پرافتخار، حضوری باشکوه داشته باشند.

پیام تسلیت فرمانده نیروی زمینی سپاه 

در پیام  تسلیت سرتیپ پاسدار محمّد پاکپور فرمانده نیروی زمینی به مناسبت شهادت سردار زاهدی آمده است: شهادت اجر و پاداش خداوند متعال به بزرگ مردان با اخلاصی است که پس از سال ها تلاش و مجاهدت مخلصانه در میدان های مبارزه با شیاطین و دشمنان قسم خورده اسلام، مطاع جان خویش را در طبق اخلاص نهاده، به ساحت قدسی معبود تقدیم کرده اند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه در ادامه افزود: سردار شهید زاهدی، که طی بیش از چهار دهه مجاهدت و تلاش شبانه روزی در میدان ها و صحنه های مختلف دفاع و پاسداری مخلصانه از اسلام، انقلاب و نظام مقدّس جمهوری اسلامی ایران در برابر دشمنی ها و کینه توزی های بدخواهان و دشمنان قسم خورده، همواره در آرزوی شهادت بود و در مسیر انجام تکالیف و وظایف خویش، بارها و بارها مجروح شده و به کسوت جانبازی نائل شده بود، در نهایت در ماه مبارک رمضان و در روز شهادت مولی و مقتدای خویش، حضرت علی (ع) به دست شقی ترین دشمنان اسلام و انسانیت، به فیض عظمای شهادت نائل گردید و  به آرزوی دیرینه خود رسید.

وی در این پیام درباره مجاهدت ها و تلاش های ارزشمند، مستمر و شبانه روزی سردار شهید زاهدی آورده است: طی چند دهه پاسداری از انقلاب اسلامی در مسئولیت های گوناگون و حساّس فرماندهی و راهبردی در سپاه و محور مقاومت، همواره منشأ کسب پیروزی و موفقیّت های تعیین کننده ای در جبهه های حقّ علیه باطل بود.

بیانیه دانشگاه امیر کبیر در محکومیت حمله به کنسولگری ایران در دمشق

دانشگاه امیر کبیر هم در بیانیه ای آورده است: بار دیگر رژیم منحوس و نفرت انگیز صهیونیستی که در جبهه‌های نبرد با نیروهای غیور و مقتدر مقاومت به اوج درماندگی و استیصال رسیده در اقدامی وحشیانه و تروریستی، باحمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، اقدام به شهادت سرداران رشید اسلام «سرتیپ پاسدار محمد رضا زاهدی» و «سرتیپ پاسدار محمد هادی حاجی رحیمی» و چندین نفر از مستشاران نظامی و دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران و نیروهای سوری شد. 

این بیانیه با بیان اینکه شهادت این رزمندگان مجاهد و خستگی‌ناپذیر در میدان‌های نبردِ حق علیه باطل و سربازان مکتب اهل‌بیت(ع) و نظام انقلاب اسلامی در روز شهادت مولی الموحدین امیرالمومنین(ع) قلوب مومنین را محزون و جریحه دار ساخت، تاکید کرد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر ضمن محکوم نمودن این جنایت وحشیانه و اقدام مذبوحانه، تصریح می‌دارد؛ همان گونه که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند، به حول و قوه الهی، دلاورمردان ما و سپاه قدرتمند و عزت آفرین انقلاب اسلامی با درک و اهمیت موضوع و اشراف بر سناریوهای دشمن سفاک، پاسخی قاطع و پشیمان کننده‌ای برای انتقام خون‌های پاک این شهدای گرانقدر، خواهند داشت. «ان شاء الله»

بنیاد ملی نخبگان

بنیاد ملی نخبگان در پی شهادت تنی چند از مستشاران نظامی ایرانی در حمله هوایی رژیم منحوس اسرائیلی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق بیانیه‌ای صادر کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

ولا تحْسبنّ الّذین قتلوا فی سبیل اللّه أمْواتًا بلْ أحْیاءٌ عند ربّهمْ یرْزقون

و ﻫﺮﮔﺰ ﮔﻤﺎﻥ ﻣﺒﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ ﻛﺸﺘﻪ ﺷﺪﻧﺪ ﻣﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ، ﺑﻠﻜﻪ ﺯﻧﺪﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﻧﺰﺩ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺷﺎﻥ ﺭﻭﺯی ﺩﺍﺩﻩ ﻣﻰ ﺷﻮﻧﺪ. (آل عمران، ۱۶۹)

در تقارن روز شهادت مولای مظلومان عالم امیرالمؤمنین علی(ع) و شهادت تنی چند از مستشاران نظامی ایرانی در پی حمله هوایی رژیم منحوس اسرائیلی، این درد نشسته به جان را به ساحت مولا و ولی امر مسلمین حضرت صاحب الزمان(عج) و مقام معظم رهبری تسلیت و تبریک عرض می کنیم.

امروز رژیم غاصب اسرائیل در میدان نبرد با محور مقاومت مستأصل گشته و از پای درآمده است. ترس و واهمه سرتاپای آن را فراگرفته و بار دیگر با حمله هوایی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، صفحات سیاه این رژیم در تورق روزهای تاریخ به جنایت وحشیانه دیگری منقوش گردید. هرچند ساعاتی پیش طنین آخرین نفس های آن در غرش موشک هایش، فرا رسیدن مرگ زودهنگامش را در گوش های جهانیان صدا کرد.

طوفان الاقصی ضعف مفرط این رژیم را آشکار ساخت و جنایات غزه، دست و پا زدن بی حد آن برای ادامه یک حیات واهی را. اما حمله به خاک ایران در حریم کشوری دیگر و نقض خودسرانه قوانین بین المللی، بار دیگر نقاب از چهره خونخوار آن برانداخت؛ روشن و مبرهن نیز هست که این قوم فساد و سفاک در صحنه روزگار به زودی پاسخ پشیمان کننده ای در برابر آن دریافت خواهد کرد.

جامعه نخبگانی همسو با ملت عزیز ایران، ضمن محکومیت جنایت شنیع این رژیم منفور صهیونیستی، پیروزی رزمندگان جبهه مقاومت بر علیه استکبار جهانی را از درگاه خداوند منان مسئلت می کند.»

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha