۱۴ فروردین ۱۴۰۳، ۹:۰۴
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85432472
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سه اثر تاریخی زنجان جزو ۲۰ درصد آثار پر بازدید کشور قرار گرفت

زنجان - ایرنا - دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان گفت: طبق آمارهای رسمی تاکنون گنبد سلطانیه، موزه مردم‌شناسی و رختشویخانه زنجان جزو ۲۰ درصد آثار پربازدید تعطیلات نوروزی در بین ۲۶۰ موزه و پایگاه کشور قرار گرفت.

سید سعید صفوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استان زنجان در این مدت بر مبنای بلیت های فروخته شده برای بازدید مسافران و گردشگران از آثار تاریخی از قبیل گنبد سلطانیه، رختشویخانه و موزه مردان نمکی، موزه صنایع دستی، معبد داش کسن و خانقاه چلبی اوغلی رتبه ۱۲ کشور را کسب کرد.

این مسوول خاطر نشان کرد: استان زنجان تاکنون در میزان بازدید از جاذبه های طبیعی دیگر نیز آبشارها، اماکن مذهبی، بقاع متبرکه و تفرجگاه ها وضعیت خوبی داشته است و میزان بازدید صورت گرفته از این آثار در حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار نفر برآورده می شود.

وی با بیان اینکه طی ۶ ماه گذشته استان زنجان میزبان گردشگران و مسافرانی از ۶۲ کشور دنیا بود، اظهار داشت: بیشتر این گردشگران از کشورهای چین، عراق، ترکیه و روسیه بوده اند.

این مسوول با بیان اینکه این استان جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی کم نظیر و حتی خاصی را در خود جای داده است، گفت: آثار شاخص استان، محلی برای بازدید و حضور گردشگران داخلی و خارجی است.

صفوی با اشاره به تقارن ۲ عید نوروز و ماه مبارک رمضان، افزود: با توجه به این موضوع به گونه ای برنامه ریزی کردیم که شئونات ماه مبارک رمضان رعایت شود.

وی اضافه کرد: فعالیت ستاد خدمات سفر استان از ۲۴ اسفند آغاز شد که تا هفدهم فروردین سال جاری ادامه می یابد.

استان زنجان حدود یک هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی دارد.


اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha