۱۳ فروردین ۱۴۰۳، ۲۳:۴۵
کد خبرنگار: 882
کد خبر: 85432352
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

روسیه حمله به کنسولگری ایران را محکوم کرد؛ مسکو: اقدامات غیرقابل قبول اسرائیل متوقف شود

مسکو- ایرنا- وزارت امور خارجه روسیه حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را به شدت محکوم کرد و از اسرائیل خواست که اقدامات غیرقابل قبول خود در منطقه را متوقف کند.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه روسیه شامگاه دوشنبه در این بیانیه یادآور شد:‌ شامگاه اول آوریل (۱۳ فروردین ۱۴۰۳)، نیروی هوایی اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق حمله کرد. در نتیجه این حمله، ساختمان به طور کامل تخریب شد. بر اساس اطلاعات دریافتی تعداد قابل توجهی کشته و زخمی از جمله دیپلمات ها وجود دارد.
این وزارتخانه با تأکید بر اینکه حمله به دفتر کنسولی ایران در سوریه را به شدت محکوم می کنیم، افزود:‌ ما هرگونه حمله به تأسیسات دیپلماتیک و کنسولی را که نقض ناپذیری آن توسط کنوانسیون های مربوطه وین تضمین شده است، قاطعانه غیرقابل قبول می دانیم.
در بیانیه مسکو آمده است: ما توجه ویژه همگان را به این واقعیت جلب می کنیم که این حمله در یک منطقه شهری پرجمعیت انجام شد و خطر زیادی برای تلفات بسیار شهروندان غیرنظامی ایجاد کرد.
در ادامه این بیانیه آمده است: چنین اقدامات تهاجمی اسرائیل مطلقاً غیرقابل قبول است و باید متوقف شود.
وزارت امور خارجه روسیه در ادامه تأکید کرد:‌ لازم است که همه اعضای مسئول جامعه بین المللی موضع خود و ارزیابی قانونی مناسب از این اقدامات اسرائیل را به وضوح مشخص کنند.
روسیه همچنین از سران تل‌آویو قویاً خواسته است که اقدامات نظامی تحریک‌آمیز در سوریه و سایر کشورهای همسایه را که پیامدهای بسیار خطرناک در کل منطقه را به دنبال دارد، کنار بگذارد.

به گزارش ایرنا، منابع خبری عصر دوشنبه سیزدهم فروردین ۱۴۰۳ از حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان نزدیک سفارت ایران در دمشق خبر دادند که بر اساس آن ساختمان کنسولگری ایران در دمشق به طور کامل تخریب شد و خودروهای مقابل آن نیز خسارت دیدند.
به گفته حسین اکبری سفیر جمهوری اسلامی ایران، جنگنده‌های F۳۵ رژیم صهیونیستی با ۶ موشک ساختمان بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی در دمشق تخریب کردند که در اثر آن پنج تا هفت نفر به شهادت رسیدند که سه نفر آنها وابسته نظامی ایران در سوریه بودند که تعداد و اسامی آنها پس از آواربرداری اعلام می‌شود. همچنین دو تن از نیروهای پلیس سوریه نیز مجروح شدند.
سفیر ایران بیان کرد: این موضوع مرتبط با تحولات منطقه است و هرچه رژیم به بن‌بست نزدیک‌تر می‌شود نوع جنایاتش را گسترده‌تر می‌کند. این رژیم می‌خواهد ناکامی‌های خود را در جبهه غزه جبران کند. جمهوری اسلامی ایران متناسب با این جنایت پاسخ مناسب خواهد داد.
در همین رابطه، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای از شهادت سرداران محمدرضا زاهدی و محمدهادی حاج رحیمی و پنج تن از همراهان در جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله موشکی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق خبر داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha