استاندار: مردم مازندران به شایستگی حرمت سالروز شهادت امام علی(ع) در روز طبیعت را حفظ کردند

ساری - ایرنا - استاندار مازندران با بیان این که مازندران دیار مومنان و علویان است، گفت: مردم این خطه دلداده خاندان عصمت و طهارت هستند و در روز ۱۳ فروردین حرمت امام و مولای خود را نگه داشتند.

به گزارش ایرنا، سید محمود حسینی پور روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در ساری افزود: همه ما باید قدردان مردم فهیم مازندران باشیم که با عمق وجود خود عاشق و دوستدار اهل بیت(ع) هستند و این مهم را در ۱۳ فروردین ثابت کردند.

وی اظهار داشت: شبکه های معاند در چند روز اخیر با موج سنگین رسانه ای خود قصد تحریک مردم برای حرمت شکنی در سالروز شهادت امام علی (ع) را داشتند که مردم تحت هیچ شرایطی تاثیر این تبلیغات قرار نگرفتند.

حسینی پور با بیان این مطلب که تاریخ گواه محکمی بر ارادت مازندرانی ها به خاندان عصمت و طهارت است، خاطرنشان کرد: در ادوار مختلف تاریخی این خطه از شمال پناهگاه فرزندان و نوادگان امام اول شیعیان بود که این عشق و ارادت همچنان ادامه دارد.

استاندار مازندران ادامه داد: همه شهرهای این استان از گلوگاه تا رامسر در روز ۱۳ فروردین اجازه حرمت شکنی ندادند که این اقدام در تاریخ مازندران ماندگار خواهد شد.

وی اضافه کرد: مردم ولایتمدار و روزه دار استان مازندران همزمان با روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان و سالروز شهادت مولای متقیان حضرت امام علی (ع) در اجتماعی خودجوش با نام حیدریون به خیابان آمدند و برای امام اول شیعیان عزاداری کردند.

استاندار: مردم مازندران به شایستگی حرمت سالروز شهادت امام علی(ع) در روز طبیعت را حفظ کردند

به گزارش ایرنا، مصادف شدن روز طبیعت با سالروز شهادت آقا امیرالمونین علی(ع) کنشِ جدیدی را در فضای مجازی و حقیقی خلق کرد، برخی از کاربران فضای مجازی با هشتگ "سفره‌ بندگی" و برخی دیگر با "جوانان عزادار مازندران" و "حرمت مولا" پویش‌های جدیدی را برای حفظ حرمت مولایشان در فضای مجازی شکل دادند و گروه‌های جهادی، مردمی و هیئات‌های مازندران نیز اجتماع مردمی حیدریون مازندران را در ۲۲ شهرستان این استان تشکیل دادند.

برخی از کاربران فضای مجازی با انتشار اثرهای گرافیکی به پویش حرمت مولا پیوستند و برخی دیگر با دعوت از جوانان عزادار و دلدادگان آقا امیرالمونین علی(ع) مردم را دعوت به اجتماع بزرگ حیدریون کرده‌اند.

همچنین مراسم عزاداری دلدادگان اهل بیت در سیزدهم فروردین همزمان با سالروز شهادت امام علی (ع) با شکوه خاص برگزار شد.

اجتماع بزرگ حیدریون در ۲۲ شهرستان مازندران به صورت مردمی بود و در روز سیزدهم فروردین، همزمان با سالروز شهادت حضرت مولا آقا امیرالمؤمنین علی (ع) در کلیه شهرهای استان مراسم عزاداری برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha