کاهش ۷۶ درصدی فوتی و ۲۷ درصدی وقوع تصادفات در تعطیلات نوروزی بوشهر

بوشهر- ایرنا- جانشین پلیس راه استان بوشهر گفت: آمارها از کاهش ۷۶ درصدی فوتی ها و ۲۷ درصدی وقوع تصادفات در جاده های استان در طرح تعطیلات نوروزی امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر می دهد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ رسول قنبری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از ۲۴ اسفند سال گذشته تا روز ۱۲ فروردین ماه امسال، ۴۵۲ تصادف فوتی، جرحی و خسارتی در جاده‌های استان بوشهر رخ داده در حالی که در سال گذشته و در همین بازه زمانی ۶۲۲ حادثه بوده است.

وی افزود: همچنین در سال گذشته در همین مدت ۲۱ نفر در جاده های استان بر اثر حوادث رانندگی فوت کردند که امسال این میزان به پنج نفر کاهش یافته است.

جانشین پلیس راه استان بوشهر تصریح کرد: تعداد مصدومان حوادث رانندگی در طرح نوروزی امسال ۲۰۷ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل با ۲۰۳ مصدوم دارای افزایش ۲ درصدی است.

قنبری سهم ۴۰ درصدی از تصادفات برون شهری در تعطیلات نوروزی امسال را به توجه نکردن به جلو توسط رانندگان دانست و از خستگی، خواب‌آلودگی، استفاده از تلفن همراه، خوردن و آشامیدن مواد غذایی به عنوان علل ایجاد تصادف سخن گفت.

وی یادآور شد: تردد خودروها در محورهای ورودی و خروجی استان بوشهر از ۲۴ اسفند سال گذشته تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش یافته است.

جانشین پلیس راه استان بوشهر بیان کرد: امروز بار ترافیک جاده‌ای در سه محور استان بوشهر به سمت تفرجگاه‌ها شامل جاده کلمه به بوشکان، شاهزاده ابراهیم دشتستان و تنگ‌ارم به سمت کنار تخته استان فارس افزایش یافته است.

قنبری گفت: اگرچه طرح نوروزی پلیس راه استان ۱۴ فروردین به پایان می رسد ولی موج سوم سفرها از عید فطر در هفته آینده آغاز می شود که پلیس راه در آمادگی کامل برای تامین امنیت آن قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha