۱۳ فروردین ۱۴۰۳، ۱۷:۰۸
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85432153
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

انهدام تانک مرکاوا و نفربر زرهی ارتش اسرائیل در شهر غزه

تهران – ایرنا – رزمندگان مقاومت فلسطین یک دستگاه تانک از نوع «مرکاوا ۴» و یک نفربر زرهی ارتش رژیم صهیونیستی را در اطراف مجتمع بیمارستانی الشفاء شهر غزه پیش از عقب نشینی اشغالگران از آنجا منهدم کرده و شماری از نظامیان صهیونیست را کشته یا زخمی کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های فلسطینی، سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد رزمندگانش یک دستگاه تانک مرکاوا ۴ ارتش اشغالگر صهیونیست را در چهارراه الولاده در نزدیکی مجتمع بیمارستانی الشفاء در شهر غزه هدف قرار داده و منهدم کردند. به دنبال این عملیات مقاومت، نیروهای اشغالگر مجبور به عقب نشینی از منطقه شدند.

گردان های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس نیز در بیانیه جداگانه ای اعلام کرد که رزمندگان این گردان ها یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی را با راکت الیاسین ۱۰۵ هدف قرار دادند.

گردان های القسام همچنین از هدف قرار دادن یک گروه شش نفری از نظامیان رژیم صهیونیستی با همین راکت خبر داد و اعلام کرد که به محض ورود نیروهای کمکی ارتش رژیم صهیونیستی برای نجات این نظامیان، رزمندگان القسام با آنها درگیر شده و شماری را کشته یا زخمی کردند.

گردانهای شهدای الاقصی شاخه نظامی جنبش فتح نیز به نوبه خود اعلام کرد که رزمندگان این گردانها محل تجمع نیروها و استقرار ادوات نظامی اشغالگران صهیونیست در اطراف مجتمع بیمارستانی الشفاء را هدف حمله راکتی و خمپاره ای قرار دادند که در نتیجه آن، اشغالگران وادار به فرار از صحنه درگیری شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی بعد از دوهفته نبرد با رزمندگان مقاومت در اطراف مجتمع بیمارستانی الشفاء، از آنجا عقب نشینی کرد.

منابع رسمی فلسطینی امروز از شهادت حدود ۳۰۰ شهروند غیرنظامی فلسطینی و اعدام میدانی شماری از آنها با دستان بسته در جریان دو هفته محاصره مجتمع بیمارستانی الشفاء شهر غزه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی خبر دادند. ارتش رژیم صهیونیستی ساختمان های این مجتمع بیمارستانی را به طور کامل تخریب کرد.

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) امروز دوشنبه دولت آمریکا را به خاطر حمایت و پشتیبانی تمام عیار از رژیم صهیونیستی و جنگ تجاوزگرانه آن علیه نوار غزه، مسئول جنایت جدید ارتش این رژیم در مجتمع بیمارستانی الشفاء شهر غزه دانست.

جنبش حماس در بیانیه‌ای تاکید کرد: جنایت وحشیانه در مجمتع بیمارستانی الشفاء ثابت می‌کند که رژیم اشغالگر همچنان به جنگ نسل‌کشی خود علیه غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی در نوار غزه ادامه می دهد.

جنبش حماس خاطر نشان کرد: از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که جنایت دشمن جنایتکار در مجتمع بیمارستانی الشفاء را محکوم کند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، با حمایت آمریکا و برخی از کشورهای غربی، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. این جنایات موجب شد تا مقامات تل آویو به اتهام «نسل‌کشی» به دیوان بین‌المللی دادگستری معرفی شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha