۱۳ فروردین ۱۴۰۳، ۱۷:۵۶
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85432122
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اجتماع بزرگ عزاداران امیرالمومنین (ع) در گنبدکاووس+ فیلم

گنبدکاووس- ایرنا- اجتماع بزرگ عزاداران امیرالمومنین حضرت علی(ع) عصر امروز دوشنبه همزمان با سالروز شهادت این امام همام با حضور اقشار مختلف مردم گنبدکاووس در میدان مرکزی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، هر ساله بر اساس فرهنگ کهن ایران اسلامی مردم سیزدهمین روز از ماه فروردین را در دامان طبیعت حضور می‌یابند که امسال با توجه به تقارن این ایام با سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) مردم ایران به احترام این روزها اقدام به برپایی اجتماعات عزاداری در شهرها و روستای کشور و استان گلستان کردند.

مردم روزه‌دار گنبدکاووس در کنار مسوولان با اجتماع در میدان مرکزی شهر در سالروز شهادت حضرت علی (ع) به سوگواری و عزاداری پرداختند.

حاضران دست‌ها را بالا برده و همراه با نوحه خوانی «ای دل اگر عاشقی/ عشق خدا حیدر است/ دلبر تو هرکه است/ دلبرما حیدر است» فریاد «یا حیدر» سردار دادند.

عزاداران در رثای شهادت امام اول شیعیان و پدر یتیمان کوفه نوحه‌خوانی و سینه‌زنی کردند و هر لحظه جمعیت بیشتری از مردم مومن و انقلابی گنبدکاووس و مسافران نوروزی به این اجتماع پیوستند.

حضور کودکان و نوجوانان سیاه‌پوش که با شنیدن مداحی در وصف مظلومیت این بزرگمرد اشک ماتم می‌ریختند از جمله صحنه‌های شکل گرفته در این اجتماع بود.

امام جمعه گنبدکاووس هم در این اجتماع حضور مردم انقلابی در مراسم عزاداری شهادت امیرالمومنین علی(ع) را نمادی از عزت و بزرگی ملت ایران دانست و گفت: حاضر در این مراسم محبت اهل بیت و علی(ع) را به هیچ قیمتی جایگزین نخواهند کرد.

حجت الاسلام محمود ترابی افزود: بسیاری سعی کردند خانه های مردم را از کنار خیمه زهرا (س) و علی (ع) و اباعبدالحسین (ع) دور کنند اما تمام تلاش آن‌ها بی ثمر است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رابطه با مردم مظلوم فلسطین، ادامه داد: ملت ایران تا زمان پیروزی قدس شریف و نابودی رژیم صهیدنیستی همچنان در کنار مردم مظلوم فلسطین ایستاده اند.

پیش از این مراسم نماز ظهر و عصر در روز شهادت امیرالمومنین علی (ع) با حضور مردم و مسوولان در پارک الغدیر گنبدکاووس برگزار شد.

به گزارش ایرنا، شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان به عنوان لیالی قدر در نزد مسلمانان از عظمت خاصی برخوردار است، مردم در این شب‌ها به اعمال خاص همانند قرائت دعای جوشن کبیر، اقامه نماز و مستحبات پرداخته و تا سحر شب زنده‌داری می‌کنند.

امسال شب اول قدر برابر با روز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳، (شب دوم) روز یکشنبه ۱۲ فروردین و (شب سوم) روز سه شنبه ۱۴ فروردین است.

حضرت علی(ع) در ۲۱ ماه رمضان سال چهلم هجری به شهادت رسید و بارگاه ملکوتی آن امام همام در «نجف اشرف» است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha