اقدامات دولت در توسعه تعاملات با همسایگان آینده روشنی ترسیم کرده است

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دولت سیزدهم در حوزه توسعه تعاملات با همسایگان و کشورهای منطقه اقدامات مطلوبی انجام داده است و با این سیاست‌ها می‌توان آینده روشنی برای کشور پیش‌بینی کرد.

محمود عباس‌زاده مشکینی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد عملکرد دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی اظهار داشت: ایجاد تحول در حوزه سیاست خارجی از مهمترین دستاوردهای دولت آیت الله رییسی است که توانست تغییر و تحول و نتایج مثبتی ایجاد کند.

وی اضافه کرد: اگر نتیجه تعاملات دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی اقتصادی را با عدد و رقم بررسی کنیم رشد قابل توجهی داشته است که این رشد قابل مقایسه با دوره های قبل نیست.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سال های گذشته شعار دولت ها خروج از انزوا بود حال آنکه با اعمال سیاست های اشتباه، انزوای بیشتری دامن‌گیر کشور شد اما با همت و تلاش دولت سیزدهم، دیپلماسی اقتصادی به گونه ای پیش رفت که جهت گیری ها منطبق با اهداف نظام و انقلاب بود و کارها را به خوبی پیش برد.

عباس زاده مشکینی اقدامات وزارت امور خارجه را یکی از نقاط قوت دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: این وزارتخانه در زمینه توسعه تعاملات سیاسی و اقتصادی با کشورهای مختلف تدابیر بسیار خوبی داشت و نقش مهمی در روند رو به رشد تحقق سیاست های نظام ایفا کرد.

وی عضویت ایران در سازمان همکاری های شانگهای و بریکس را از دیگر توفیقات دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: تلاش برای عضویت در پیمان های دو جانبه و چند جانبه یکی از مهمترین ویژگی دولت سیزدهم است که می تواند دستاوردهای خوبی برای کشور به همراه داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه پیمان شانگهای می تواند مناسبات حاکم بر جهان را تغییر دهد و عضویت ایران در این سازمان ها در خنثی سازی تحریم ها اثر گذار است، بیان داشت: دولت سیزدهم در حوزه توسعه تعاملات با همسایگان و کشورهای منطقه اقدامات مطلوبی انجام داد و با این سیاست ها می توان آینده روشنی برای کشور پیش بینی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha