۱۳ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۴۱
کد خبر: 85431987
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مراسم احیاء شب ۲۱ رمضان با سخنرانی نماینده ولی فقیه در بوشهر برگزار شد

بوشهر- ایرنا- مراسم احیاء شب ۲۱ ماه مبارک رمضان با سخنرانی نمانیده ولی فقیه در استان بوشهر و با حضور مسئولان استانی و مردم ولایت مدار در مصلی این شهر برگزار شد.

به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر شامگاه یکشنبه در مصلی بوشهر با بیان اینکه شب ۲۱ ماه مبارک رمضان برای انسان شبی سرنوشت ساز است، اظهار کرد: اگر انسان بتواند در این شب، گذشته اش را جبران کند، حال و آینده اش را آسمانی کند، رستگاری و سعادت را برای خود رقم زده است.

وی افزود: شب قدر فرصتی است که خداوند نصیب انسان کرده است، انسانی که یک عمر دور از خدا بوده و یا در زندگی دچار لغزش‌هایی شده که از این فرصت استفاده کند و با بازگشت به دامان رحمت خدا، ره صد ساله بپیماید.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری تصریح کرد: به همین خاطر نام امشب، شب قدر است، یعنی شبی که آنقدر جلالت دارد و آنقدر موثر و سرنوشت ساز است که می توان گفت که قدر و منزلت انسان، امشب در آسمان مشخص می شود و خداوند به قدر منزلت انسان در آسمان بهره‌های عرشی و آسمانی نصیبش می کند.

وی بیان کرد: باید امشب همه ما این فرصت را قدر بدانیم، این فرصت سریع از بین می‌رود و خیلی دیر به دست می آید، سالی یک شب هست اما چه کسی توفیق پیدا می‌کند که سال آینده همچنین شبی را درک کند و از این فضا استفاده ببرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: شب قدر، شبی است که حضرت زهرا (سلام الله علیها) و اهل بیت عصمت و طهارات (علیهم السلام) و رسول خدا (صلی الله علیه و آله وسلم) هم خود مواظب بودند و هم فرزندان و هم امت را به این شب سفارش می کردند و خداوند امشب را به این امور و نور قرآن و نزول ملائک و به سلامت و به حضرت مهدی آل محمد (عجل الله تعالی فرجه الشریف) مزین کرده است.

صفایی بوشهری همچنین اظهار کرد: خداوند امشب را به رحمت و مغفرت مزین کرده است و به همین خاطر شب قدر مجموعه‌ای از برکات، نعمات و عنایات خداوند به انسان است و پیش از آن که زمینیان در تکاپوی جلب عنایت خدا باشد، آسمانیان در پی کمک به زمینیان و انسان‌ها هستند.

وی ادامه داد: ملائک با حمد و تسبیح خدا و استغفار برای زمینیان و شما عزیزان، از آسمان پایین آمدند و اینها همه از رحمت و مهر خداوند است، لذا امشب شبی است مهم برای انسان های بصیر و عاقل و انسان هایی که نگاه به گذشته خود دارند و محاسبه می کنند و در پی سعادت آینده خود در دنیا و آخرتند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر یادآور شد: امشب مزین است به ولایت، ولایت یگانه عالم وجود علی ابن ابیطالب (علیه السلام)، بزرگ مردی که جامع جمیع صفات انسانی است و خداوند هر آنچه می توانسته از عظمتش به یک انسان دهد، به امیرمومنان حضرت علی (علیه السلام) داده است.

صفایی بوشهری تصریح کرد: بزرگان علم، عرفان و حضرات معصومین (علیهم السلام) در بیان عظمت علی ابن ابیطالب (علیه السلام) همه اعتراف می کنند که در دنیای بیکران عظمت حضرت علی (علیه السلام) این بیانات قطره ای است و یک دانه در عالم وجود بیشتر نیست و بیان عظمتش در قرآن، کلام رسول خدا (صلی الله علیه و آله وسلم) و کلام معصومین فراوان است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: امشب از آسمان برای زمینیان ستاره باران است، نزول قرآن، ملائک و صعود حضرت علی (علیه السلام) ستاره باران است، همگی مجموعه ای شدند برای این که ما انسان‌ها تحولی در جود خود ایجاد و عهد کنیم که دیگر با خدا هستیم و با خدا می مانیم.

وی تاکید کرد: انسان هیچگاه نباید ناامید از رحمت خدا باشد، خداوند رحمان درِ خانه اش باز است و این انسان مثل امشب باید دست بردارد از دوری از خدا و آبی که تیره کرده است را تیره تر نکند و خداوند امشب بشارت می دهد به تمامی گنهکاران، هر کس که هر مقدار گناه کرده باشد و امشب توبه کند، خداوند همه را می بخشد و در عمل با اعمال خیری که انسان انجام می‌دهد، سیاهی نامه ها پاک می شود و همه خیرات برایش نوشته می شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ادامه داد: ۲ رکعت نماز خواندن در این شب قدر، همه گناهان را از بین می برد و این یک فرصت و نعمت هست و ناامیدی از عفو و رحمت خدا، از هر گناهی عقابش بیشتر است و انسان خداوند رحمان و رحیمی دارد که می‌تواند سیاهی اعمالش را پاک کند.

در این مراسم، احیاء و قرآن به سر و مداحی ذاکر اهل بیت (علیه السلام)توسط سید مهدی عطائی انجام شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha