تصادف محصول یک تخلف است / سرعت غیرمجاز اصلی ترین عامل تصادفات پایتخت

تهران بزرگ - ایرنا - رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران توصیه ناپذیر بودن متخلفان را نشات گرفته از رفتارهای غلط رانندگی شان دانست و افزایش مبالغ جریمه‌ها را راهی مناسب برای مقابله با آنها ارزیابی کرد.

سرهنگ رابعه جوانبخت روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا از بازدارندگی ۱۰۰ درصدی افزایش مبالغ جرائم رانندگی در کاهش میزان تصادفات سخن گفت و افزود: از نگاه پلیس هر تصادفی متولد شده از یک تخلف است و در همین راستا به منظور کاهش آمار تصادفات راهی به جز کنترل متخلفان وجود ندارد.

وی افزود: مقابله با تخلفات و کنترل حوادث رانندگی تنها با صحبت، توصیه و خواهش انجام شدنی نیست ما باید در کنار تمام اقدامات فرهنگی و ایجابی از کارهای سلبی و بازدارنده هم استفاده کنیم تا نتیجه بهتر و سریع تری را در رفتارهای رانندگی مردم بخصوص متخلفین شاهد باشیم.

سرهنگ جوانبخت با اشاره به طیف‌های گسترده اجتماعی و فرهنگی و رفتارهای متفاوت رانندگی در جامعه امروزی افزود: ما پذیرفته‌ایم که عده‌ای معدود از رانندگان که به عمد و آگاهانه دست به تخلف میزنند اصلاح پذیر نبوده و توصیه‌های پلیس را جدی نمی‌گیرند حتی در مواقعی این متخلفان بنابر رفتارهای ذاتی رانندگی شان تخلفات خود را تکرار و با صراحت تمام دست به تخلفات دیگری می‌زنند.

وی تاکید کرد: اینها گویا تمام معابر شهری را برای خودشان می دانند و سرعت و سبقت های غیرمجاز، حرکات مخاطره آمیز، صحبت با تلفن همراه، فیلم برداری حین رانندگی و هر نوع تخلف حادثه ساز دیگری را انجام می‌دهند تا هم جان خودشان را به خطر بیاندازند و هم در این میان افراد بی گناه را قربانی تخلفات شان کنند.

تصادف محصول یک تخلف است / سرعت غیرمجاز اصلی ترین عامل تصادفات پایتخت

سرهنگ جوانبخت با تاکید بر باور پلیس به نقش صددرصدی مبالغ جریمه در بازدارنده بودن آنها تصریح کرد: تمام هدف پلیس از افزایش قیمت جرائم رانندگی تقویت نقش بازدارندگی آنها است و نگاهش بر روی آن عده معدود از متخلفانی است که دست به قانون شکنی زده و حادثه می آفریند و لذا مردم عادی و قانونمدار هیچ گاه مورد خطاب پلیس نبوده و نیستند، بنابراین نگاه همه مردم باید به این سمت باشد که پلیس می خواهد مقابل راننندگان متخلف ایستاده و از جان و مال آنها و مردم حفاظت کند.

این کارشناس ارشد حوزه تصادفات در ادامه افزود: معتقدم ارقام تعیین شده برای جرائم رانندگی می توانست افزایش بیشتری هم داشته باشد، اما با تدابیر فرماندهی محترم فراجا سردار حسینی و با در نظر گرفتن شرایط کنونی جامعه همین مقدار اندک برای گام نخست کافی است به شرط آنکه در زمان مناسب مجدد به روز رسانی شود و مانند سنوات گذشته به سالهای بعدی موکول نگردد در واقع باید هر سال بنابر آماری که از تخلفات حادثه ساز به دستمان می رسد این جدول را تغییر دهیم تا نقش بازدارنده بودنشان از بین نرود.

تصادف محصول یک تخلف است / سرعت غیرمجاز اصلی ترین عامل تصادفات پایتخت


وی خاطرنشان کرد: ما باید به این باور برسیم که اگر دست به تخلفی نزنیم در واقع به دیگران جان شیرینی برای ادامه زندگی بخشیده ایم و با رعایت قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی نظم، امنیت و ارامش را به هم هدیه میدهیم، هرچه محیط اطرافمان ایمن تر و آرام تر باشد شرایط زندگی برای خودمان و دیگران نیز مطلوب تر خواهد بود و هر فرد می تواند از حق شهروندی خود به نحو احسن استفاده کند.
رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران با اشاره به آمار ۶۱ درصدی تصادفات در ساعت های پایانی روز در بزرگ راهای پایتخت گفت: در تمام تصادفات رخ داده ردی از سرعت و سبقت غیر مجاز، مصرف مواد الکلی ونوشابه های انرژی زا، مواد مخدر و روانگردان دیده میشود لذاتوجه به آسیب های اجتماعی هم می تواند در کاهش آمار تصادفات و جانباختگان تاثیرگذار باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha