۱۳ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۲۳
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 85431896
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

گلستان در سالروز شهادت مولای متقیان غرق ماتم است

۱۳ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۲۳
کد خبر: 85431896
گلستان در سالروز شهادت مولای متقیان غرق ماتم است

گرگان - ایرنا - همزمان با سالروز شهادت مولی الموحدین حضرت علی بن ابیطالب (ع)، استان گلستان با سیاهپوش کردن سر در مغازه‌ها و منازل، میدان‌ها و اماکن مذهبی، غرق در غم و ماتم است.

به گزارش ایرنا، شب گذشته همزمان با دومین شب از لیالی قدر مردم گلستان با حضور در اماکن مذهبی درآیین سوگواری شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) شرکت کردند و امروز (دوشنبه) هیات‌های عزاداری در شهرهای مختلف این استان با برگزاری آیین‌های دسته‌روی در خیابان‌ها به سوگ این امام همام نشسته‌اند.

در گرگان نیز از ساعت ۱۵ عصر دسته‌های سینه زنی هیات‌های مذهبی با اجتماع در مسجد جامع، آیین دسته‌روی را با حضور در خیابان شهدای شهر گرگان و امامزاده عبدالله (ع) این شهر برگزار و به عزاداری خواهند پرداخت.

شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان به عنوان لیالی قدر در نزد مسلمانان از عظمت خاصی برخوردار است، مردم در این شب‌ها به اعمال خاص همانند قرائت دعای جوشن کبیر، اقامه نماز و مستحبات پرداخته و تا سحر شب زنده‌داری می‌کنند.

امسال شب اول قدر برابر با روز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳، (شب دوم) روز یکشنبه ۱۲ فروردین و (شب سوم) روز سه شنبه ۱۴ فروردین است.

حضرت علی(ع) در ۲۱ ماه رمضان سال چهلم هجری به شهادت رسید و بارگاه ملکوتی آن امام همام در «نجف اشرف» است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha