۱۲ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۰۶
کد خبرنگار: 924
کد خبر: 85431419
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

موتورسواران گرفتار در ارتفاعات مرند نجات یافتند

۱۲ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۰۶
کد خبر: 85431419
موتورسواران گرفتار در ارتفاعات مرند نجات یافتند

تبریز - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی گفت: تیم‌های امدادی هلال احمر با همکاری هیئت‌های کوهنوردی و موتورسواری، جان چهار نفر از اعضای تیم‌ موتورسواری که در ارتفاعات « شور درق » شهرستان مرند گرفتار شده بودند را نجات دادند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی، حمید منجم با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر با ۴۶ پایگاه امداد و نجات و ۲۲۰ امدادگر و ۶۵ دستگاه خودروی امدادی در تعطیلات نوروزی در آماده باش کامل است، گفت: ساعت ۲۰ شب گذشته ۱۱ فروردین، گزارش مفقودی چهار نفر از اعضای تیم‌ موتورسواری که برای موتورسواری به ارتفاعات شور درق و کوه‌های بناب مرند رفته بودند، به هلال احمر اعلام شد.

وی ادامه داد: بلافاصله سه تیم از هلال احمر با ۱۵ نفر نجاتگر و یک تیم از هیئت‌های کوهنوردی و موتورسواری به منطقه اعزام شدند.

کاظمی مسئول تیم امداد و نجات حاضر در صحنه هم در خصوص این عملیات گفت: عملیات جستجو و نجات به دلیل تاریکی شب، سرمای هوا و باتلاقی بودن منطقه در شرایط دشوار و طاقت‌فرسا ، تا ساعت ۳ بامداد روز ۱۲ فروردین به طول انجامید.

وی ادامه داد: در نهایت، با تلاش بی‌وقفه تیم‌های نجات، هر چهار نفر در منطقه گرفتار شده در گل و لای و باتلاق پیدا و به سلامت به پایین کوه منتقل شدند.

بر اساس این گزارش، موتورسواران گرفتار شده، جزو تیم‌های آماتور موتورسواری بودند و بدون تجهیزات مناسب و آشنایی کافی با عوارض و مخاطرات منطقه به ارتفاعات رفته بودند که موتورهایشان در باتلاق گیر کرده و دچار سرمازدگی شده بودند.

این اتفاق بار دیگر رعایت نکات ایمنی و استفاده از وسایل مناسب هنگام سفر به مناطق کوهستانی و صعب العبور را گوشزد می‌کند.

« شوردرق » یکی از دهستان های رودقات بخش مرکزی شهرستان مرند است و در غرب ارتفاعات میشو واقع است.

مرند در ۶۵ کیلومتری تبریز واقع است و به دلیل وجود ارتفاعات میشو داغی ، پیربالا و سامبوران مورد توجه کوهنوردان و گردشگران است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha