افزایش مبلغ جرایم رانندگی، موثر در کاهش تصادفات

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس راهور تهران بزرگ معتقد است با افزایش مبلغ جرایم رانندگی شاهد کاهش آمار تصادفات در کشور خواهیم بود.

سرهنگ سیدابوالفضل موسوی پور درخصوص افزایش مبالغ جرائم رانندگی و تاثیر آن بر کاهش تصادفات و نظم بخشی ترافیکی در کلان شهر تهران روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: به طور حتم نگاه پلیس راهور همواره در خصوص افزایش مبالغ جرائم رانندگی نگاه بازدارندگی آن بوده است.

وی افزود: بنابر گفته فرمانده پلیس راهور فراجا مبنی بر بازدارنده نبودن مبالغ فعلی جرائم رانندگی در طی سال‌های گذشته و صعودی شدن آمار تصادفاتی که منجر به جرح و مرگ شده، لازم شد تا بر اساس هر نوع تخلف و رفتار خطرناک که می‌تواند میتواند بر نظم ترافیکی و تصادفات شهری و جاده‌ای تاثیر گذار باشد، مبلغی اضافه شود.

افزایش مبلغ جرایم رانندگی، موثر در کاهش تصادفات

وی با اشاره به تصادفات رخ داده در پایتخت از ابتدای نوروز ۱۴۰۳ تاکنون ادامه داد: بررسی‌ها و کارشناسی‌های صورت گرفته توسط پلیس راهور از تصادفاتی که در سطح شهر تهران بخصوص بزرگراه‌ها و در ساعات پایانی روز اتفاق افتاده نشان دهنده تخلفاتی مانند سرعت و سبقت غیر مجاز یا حرکات مخاطره آمیز و عدم هوشیاری کافی برای رانندگی بوده که جان شهروندانی در رده‌های سنی پایین را گرفت.

به گفته وی، اگر این افزایش مبالغ جریمه زودتر اجرایی می‌شد، می‌توانست نقش بازدارندگی بیشتری را در سال جدید از خود نشان دهد.

سرهنگ موسوی پور در خصوص زمان اجرایی شدن جریمه های جدید و اعمال قانون در مورد تخلفات با رقم جدید گفت: به محض اعلام و ابلاغ جدول جریمه از سوی فرماندهی فراجا، پلیس راهور پایتخت نیز سیستم‌های خود را به روز کرده و از آن به بعد جریمه تخلفات با رقم‌های جدید ثبت خواهد شد.

افزایش مبلغ جرایم رانندگی، موثر در کاهش تصادفات

مبلغ جرایم رانندگی بطور میانگین پنج برابر شد

به گزارش ایرنا، رییس پلیس راهور فراجا پیش تر هدف از افزایش نرخ جرایم رانندگی را بازدارندگی و جلوگیری از رفتارهای پرخطر رانندگان دانست و گفت: با توجه به مصوبه اخیر هیات دولت برای افزایش مبلغ جرایم، نرخ جریمه‌ها بطور متوسط پنج برابر شده است.

سردار تیمور حسینی افزود: جرایم رانندگی متخلفانی که اقدام به تخلف کرده و از رعایت قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی امتناع می‌کنند، ۳ تا ۵ برابر افزایش خواهد داشت.

وی بیشترین میزان افزایش جریمه را مربوط به رانندگی در حالت مستی دانست که با مصوبه اخیر دولت با افزایش هفت برابری روبرو شده است.

رییس پلیس راهور فراجا در ادامه با تاکید بر اهمیت موضوع افزایش جرایم رانندگی و تاثیر آن بر اصلاح رفتار رانندگی و کاهش آمار جانباختگان سوانح رانندگی افزود: مردم باید بدانند که افزایش جریمه‌های تخلفات رانندگی تنها برای افرادی است که مرتکب تخلف شده‌اند، بنابراین اگر کاربران ترافیکی و رانندگان رعایت قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند، مطمئنا مورد اعمال جریمه قرار نخواهند گرفت، در واقع اگر فردی تخلف نکند جریمه هم نخواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha