۱۲ فروردین ۱۴۰۳، ۹:۲۴
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85431306
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آماده‌سازی تیم کشتی اردبیل برای حضور در جام صفوی

۱۲ فروردین ۱۴۰۳، ۹:۲۴
کد خبر: 85431306
آماده‌سازی تیم کشتی اردبیل برای حضور در جام صفوی

اردبیل- ایرنا- تیم کشتی فرنگی استان اردبیل با برگزاری چند اردو و مسابقه تدارکاتی برای شرکت در مسابقه‌های جام صفوی آماده می‌شود.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره‌کل ورزش و جوانان استان اردبیل، اردوی آماده‌سازی تیم کشتی فرنگی نوجوانان استان اردبیل که در واقع از پنجم اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده است، تا زمان آغاز مسابقه‌های بین‌المللی جام صفوی ادامه می‌یابد.

در همین راستا و در جریان دور نخست تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ یک دوره مسابقه دوستانه بین تیم نوجوانان کشتی فرنگی استان اردبیل با تیم منتخب استان کردستان و دومین مسابقه دوستانه فرنگی‌کاران اردبیلی با تیم منتخب استان گیلان اواخر هفته گذشته در محل خانه کشتی عباس‌زاده اردبیل برگزار شد.

با وجود اینکه استان اردبیل دارای ظرفیت‌های انسانی شایان توجهی در بخش ورزش قهرمانی بوده و گردن‌آویزهای رنگارنگی تاکنون در رقابت‌های بین‌المللی از سوی ورزشکاران این استان به دست آمده، اما از نظر میزبانی مسابقه‌های ورزشی در سطح‌های منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی فرصت چندانی نداشته است که جام صفوی با هدف برطرف کردن این کاستی و فرصت‌سازی برای ورزش استان در جریان آخرین سفر وزیر ورزش و جوانان به اردبیل رونمایی شد.

همچنین در جریان دیدار استاندار اردبیل با رئیس فدراسیون فوتبال در جریان سفر به این استان در اواخر سال گذشته با هدف توسعه ورزش و ویژند (برند) گردشگری ورزشی استان قرار شد که این جام در رشته فوتبال نیز به صورت دائمی مانند مسابقه‌های جام یاشار دوقو یا جام تختی برگزار گردد.

بر این اساس استان اردبیل در ماه‌های پیش‌رو میزبانی مسابقه‌های مهمی در چهار رشته‌ فوتسال، بسکتبال، وزنه‌برداری و کشتی را در چارچوب جام صفوی عهده‌دار خواهد شد که به حوزه ورزش این استان رونقی دوباره خواهد داد.

در حال حاضر حدود ۶۰ هزار ورزشکار سازماندهی شده در قالب بیش از ۴۰۰ هیات و ۴۵۳ باشگاه ورزشی در نقاط مختلف استان اردبیل در حال فعالیت هستند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در شمال غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha