میزان تولید نخ پلی‌استر در چهارمحال و بختیاری به ۵۰ هزار تن رسید

شهرکرد- ایرنا- رییس اداره صنایع غیرفلزی صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: تولید نخ پلی‌استر در کارخانه‌های استان در سال گذشته ۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه قبل از آن افزایش داشت و به ۵۰ هزار تن رسید.

به‌گزارش ایرنا، مهدی عباس‌پور روز یکشنبه در خصوص وضعیت تولید نخ در استان تاکید کرد: در یک‌سال اخیر ۵۰ هزار تن نخ پلی‌استر در واحدهای صنعتی این استان تولید و روانه بازار مصرف شد.

وی با اشاره به فعالیت ۴۰ واحد تولیدی نساجی در چهارمحال و بختیاری افزود: هم‌اکنون ۴۰ درصد نخ پلی‌استر کشور در این استان تولید می‌شود.

عباس‌پور به صادراتی بودن نخ‌های پلی‌استری تولیدی در چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: تولید الیاف پلی‌استر در تمامی فصل‌های سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن روند افزایشی داشته است.

وی یادآور شد: نخ‌های پلی‌استری از مواد اولیه صنعت نساجی است که به‌علت ویژگی‌هایی مانند نداشتن پُرزدهی، استحکام زیاد و درخشندگی در تولید محصولاتی مانند پتو، فرش، موکت، لباس، پارچه روتختی و پرده کاربرد دارد.

به گزارش ایرنا، الیاف پلی‌استر در دسته الیاف مصنوعی قرار دارد و نخ تهیه شده از آن به‌عنوان یک محصول اصلی در گروه پلی‌استر، ۴۰ درصد از تولید جهانی پلی‌استر را تشکیل می‌دهد و این نخ در صنعت نساجی کاربرد بسیاری دارد.

این استان دارای ۱۲ شهرستان بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد که تعدادی از محصولات واحدهای تولیدی آن به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

چهارمحال و بختیاری ۳۲ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب دارد که هم‌اکنون ۲۲ شهرک و ناحیه صنعتی استان آمادگی واگذاری زمین به متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولیدی مختلف وجود دارد.

در حال حاضر در این استان بیش از یک هزار واحد صنعتی در حال فعالیت است که ۳۶ واحد از این مجموعه واحدهای بزرگ و دارای اشتغال بالای ۱۰۰ نفر و ۳۲ واحد متوسط با اشتغال بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر و بقیه واحد های صنعتی کوچک هستند.

تاکنون با صدور بیش از ۲ هزار جواز تاسیس و افزون بر ۴۰۰ طرح با سرمایه گذاری بالای ۶۰ درصد طرح‌های صنعتی اجرایی شده که در راستای کمک به تکمیل این طرح گام‌های بلندی برداشته شده است.

این استان برخی محصولات صنعتی از جمله لوازم خانگی، تولید چادر مشکی، موکت و برخی از صنایع دیگر رتبه‌های مطلوبی در کشور دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha