۱۲ فروردین ۱۴۰۳، ۸:۴۳
کد خبر: 85431258
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهداب یزد و یک گام تا سومین فتح لیگ برتر والیبال ایران

یزد- ایرنا- تیم والیبال شهداب یزد با پیروزی سه بر یک مقابل تیم مدعی شهرداری ارومیه برای کسب سومین عنوان قهرمانی در لیگ برتر کشور حریف فولاد سیرجان ایرانیان شد.

به گزارش ایرنا، تیم والیبال شهداب یزد در سومین بازی مرحله نیمه نهایی لیگ برتر والیبال مردان ایران شنبه شب در تهران مقابل شهرداری ارومیه قرار گرفت و موفق شد در یک دیدار حساس و نفسگیر در سالن فدراسیون با حساب سه بر یک این تیم را شکست دهد.

تیم والیبال شهداب در این دیدار خارج از خانه که با استقبال گسترده هواداران ۲ تیم به خصوص یزدی‌های پرشور همراه بود در ست‌های اول، سوم و چهارم با نتایج ۲۵ بر ۲۲، ۲۷ بر ۲۵ و ۲۵ بر ۱۸ بر حریف پیروز شد و ست دوم را با نتیجه ۲۵ بر ۱۲ واگذار کرد.

دیدارهای فینال لیگ برتر والیبال مردان در روزهای ۱۶ و ۱۸ فروردین در سالن فدراسیون در تهران برگزار می‌شود و در صورت نیاز به مسابقه سوم نیز فینالیست‌ها روز ۲۰ فروردین به مصاف یکدیگر می روندشهداب به عنوان نماینده استان یزد در این مرحله با پیروزی مقابل شهرداری ارومیه با کسب ۲ برد از سه مسابقه برای سومین بار به فینال لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور راه یافت و حریف تیم والیبال مدعی و پر مهره فولاد سیرجان ایرانیان در مرحله نهایی شد.

با برگزاری مسابقه بین تیم‌های شهداب یزد و شهرداری ارومیه، سی و هفتمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی لیگ برتر باشگاه‌های برتر مردان ایران که از روز یکشنبه ۳۰ مهرماه با حضور ۱۴ تیم آغاز شده بود بعد از برگزاری ۲۰۱ مسابقه به دیدارهای فینال رسید.

دیدارهای فینال لیگ برتر والیبال مردان در فصل جاری بر اساس اعلام کمیته مسابقات فدراسیون در روزهای ۱۶ و ۱۸ فروردین ماه جاری در سالن فدراسیون در تهران برگزار می‌شود و در صورت نیاز به مسابقه سوم نیز فینالیست‌ها روز ۲۰ فروردین ماه به مصاف یکدیگر می‌روند.

تیم‌های والیبال فولاد سیرجان ایرانیان و شهداب یزد با شکست حریفان خود در مرحله نیمه‌نهایی به فینال این رقابت‌ها صعود کردند و سازمان لیگ فدراسیون نیز برنامه دیدارهای فینال لیگ برتر مردان را که به صورت ۲ برد از سه مسابقه اعلام کرد.

همچنین بر اساس مقررات فدراسیون والییال نیز، تیم‌های شهرداری ارومیه و پیکان تهران عنوان سوم مشترک لیگ برتر مردان را به دست آوردند و دیدار رده‌بندی برگزار نمی‌شود و فقط شاهد برگزاری دیدار پایانی مسابقات در زمان اعلامی خواهیم بود.

سی و هفتمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران از روز یکشنبه ۳۰ مهرماه امسال با حضور ۱۴ تیم ایفا سرام اردکان، مس رفسنجان، فولاد سیرجان ایرانیان، پاس گرگان، گیتی‌پسند اصفهان، سایپا تهران، پیکان تهران، چادرملو اردکان، شهداب یزد، شهرداری ارومیه، نیان الکترونیک مشهد، هورسان رامسر و طبیعت و شهرداری گنبد در یک گروه مقدماتی آغاز شده بود.

همچنین در لیگ برتر مردان ایران در فصل گذشته با حضور ۱۴ تیم پاس گرگان، نیان الکترونیک خراسان، سایپا تهران، راه‌یاب ملل مریوان، شهداب یزد، هورسان رامسر، مس رفسنجان، فولاد سیرجان ایرانیان، لبنیات هراز آمل، ایفا سرام اردکان، گیتی پسند اصفهان، پیکان تهران، شهرداری ارومیه و شهرداری گنبد در یک گروه مقدماتی آغاز شد.

دور مقدماتی این دوره از رقابت‌ها به مدت ۲۶ هفته از ششم مهرماه تا ۲۳ بهمن‌ماه با ۱۸۲ دیدار در قالب یک گروه به صورت رفت و برگشت پیگیری شد و هشت تیم شهداب یزد، ایفا سرام اردکان، هورسان رامسر، پاس گرگان، لبنیات هراز آمل، فولاد سیرجان ایرانیان، پیکان تهران و نیان الکترونیک خراسان با کسب رتبه‌های اول تا هشتم جدول راهی مرحله پلی‌آف شدند.

مرحله یک چهارم نهایی لیگ برتر مردان نیز از ۳۰ بهمن تا ۱۶ اسفندماه با ۱۰ دیدار پیگیری شد و تیم‌های شهداب یزد، پاس گرگان، لبنیات هراز آمل و پیکان تهران به مرحله نیمه‌نهایی راه یافتند و مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها نیز روزهای ۱۰ و ۱۲ اسفندماه با چهار دیدار پیگیری شد و ۲ تیم شهداب یزد و لبنیات هراز آمل به دیدار نهایی راه یافتند.

در نهایت در فصل گذشته لیگ برتر والیبال قهرمانی باشگاه‌های ایران که از چهارشنبه ششم مهر آغاز شده بود، عصر روز سه‌شنبه ۱۶ اسفند بعد از برگزاری ۲۰۱ مسابقه با قهرمانی تیم مقاومت شهداب یزد به پایان رسید. لبنیات هراز آمل نایب قهرمان شد و تیم‌های پاس گرگان و پیکان تهران نیز عنوان مشترک سومی را به دست آوردند.

شهداب یزد و یک گام تا سومین فتح لیگ برتر والیبال ایران

تیم‌های والیبال هورسان رامسر، نیان الکترونیک خراسان، ایفاسرام اردکان، فولاد سیرجان ایرانیان، گیتی پسند اصفهان، راه یاب ملل مریوان، مس رفسنجان، سایپا تهران، شهرداری گنبد و شهرداری ارومیه نیز در رتبه‌های پنجم تا چهاردهم قرار گرفتند.

تیم والیبال شهداب یزد در ۲ فصل گذشته در دیدار پایانی به ترتیب با غلبه بر تیم‌های پیکان تهران و لبنیات هراز آمل با افتخار بر سکوی نخست لیگ برتر والیبال ایران به رغم وجود مدعیان ایستاده است و برای کسب سومین عنوان مستمر خود بازی سختی مقابل فولاد سیرجان ایرانیان دارد.

طی سال‌های اخیر باشگاه فرهنگی ورزشی شهداب یزد برای حضور قوی تیم بزرگسالان خود در لیگ برتر مردان ایران با جذب مربیان مطرح و بازیکنان مختلف و همچنین صرف هزینه برای کسب عنوان قهرمانی و افتخار برای استان تلاش‌های خوبی را انجام داده است .

در لیگ برتر امسال نیز با وجود تیم‌های خوب و مدعی تیم والیبال شهداب یزد در مسابقات خانگی و بیرون از خانه با حضور و حمایت موثر، فعال و خونگرم و متعصب یزدی و ارائه بازی‌های جوانمردانه و فنی رابه نمایش گذاشته و تاکنون مزد برتری خود را گرفته است.

تلاش شهدابی‌ها برای کسب سومین عنوان قهرمانی

مسابقه پایانی شهدابی‌ها در مقابل تیم مطرح و مدعی فولاد سیرجان ایرانیان در ۲ دیدار رفت و برگشت برای کسب سومن عنوان قهرمانی یک بازی بسیار حساس، دیدنی و سراسر هیجانی است که امیدواریم یا شرایط خوبی که بر تیم یزد حاکم است مزد برتری و زحمات خود را گرفته و از عنوان خود با اقتدار دفاع کند.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت ۴۸ هیات ورزش استانی، ۴۰۰ هیات شهرستانی و ۶۲ هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه دارد که حدود ۲ هزار نفر آنها در رشته والیبال فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha