نماینده مجلس عوام انگلیس: اسرائیل قوانین بین‌المللی را نقض کرده است

تهران- ایرنا- آلیشیا کرنس رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس عوام انگلیس و مقام سابق وزارتخانه‌های خارجه و دفاع این کشور در اظهاراتی، گفت: به طور رسمی و قانونی به دولت انگلیس این مشاوره حقوقی را ارائه کرده‌ایم که (رژیم) اسرائیل قوانین بین‌المللی بشردوستانه را در جنگ غزه نقض کرده است.

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا به نقل از گاردین، رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس عوام انگلیس با بیان اینکه اقدام‌های رژیم صهیونیستی امنیت این رژیم و انگلیس را به خطر می‌اندازد، اظهار کرد: ما به دولت توصیه کردیم که بدون تاخیر کلیه صادرات تسلیحاتی خود به (رژیم) اسرائیل را متوقف کند چرا که در غیر این صورت، این احتمال وجود دارد که دولت انگلیس نیز در نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه از سوی (رژیم) اسرائیل، همدست این رژیم محسوب شود.

نماینده مجلس عوام انگلیس: اسرائیل قوانین بین‌المللی را نقض کرده است

توصیه‌های حقوقی به دولت انگلیس در مورد جنگ اسرائیل باید علنی شود

در همین ارتباط، جفری نایس وکیل و قاضی دادگستری انگلیسی نیز با اشاره به اینکه این حق طبیعی مردم کشور ما است که بدانند وکلای مجلس عوام انگلیس چه مشاوره‌های حقوقی به مقام‌های دولت این کشور ارائه کرده‌اند، گفت: اگر دولت انگلیس این توصیه روشن را دریافت کرده که آنچه (در غزه) در حال اتفاق افتادن است، غیرقانونی است اما با این حال به ارائه سلاح برای ادامه این روند غیرقانونی ادامه می‌دهد، این خطر وجود دارد که در این اقدام غیرقانونی، همدست محسوب شود.

نماینده مجلس عوام انگلیس: اسرائیل قوانین بین‌المللی را نقض کرده است

وی با بیان اینکه همدستی در نقض قوانین بین‌المللی بشر دوستانه، موضوع ساده‌ای نیست بلکه یک مشکل بزرگ برای هر دولتی از جمله دولت انگلیس است، تصریح کرد: همدستی در نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه، موضوعی است که می‌تواند مشکلات بسیار زیادی را برای دولت انگلیس رقم بزند.

به گزارش ایرنا، هزاران تن از حامیان فلسطین در انگلیس برای بیست‌ و چهارمین هفته متوالی در خیابان‌های مرکز لندن دست به تظاهرات زده و ضمن محکومیت جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه، با مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین اعلام همبستگی کردند.

افراد حاضر از ملیت‌ها و مذاهب مختلف ضمن حمل پرچم فلسطین، شعارهایی را در خصوص عدالتخواهی، پایان نظام آپارتاید، توقف فوری جنگ و برقراری فوری آتش‌بس در غزه سر داده و فریاد می‌زدند: «اشغال گری را متوقف کنید» و «فلسطین را آزاد کنید».

آنها ابتدا در یکی از میادین معروف لندن موسوم به «راسل» تجمع کرده و ضمن اعلام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین، به سمت میدان «ترافلگار» در نزدیکی دفتر نخست وزیر انگلیس و نهادهای سیاسی این کشور راهپیمایی کردند.

شرکت کنندگان برغم محدودیت‌ها و فشارهای دولت لندن برای ساکت کردن موج فزاینده اعتراضات ضد صهیونیستی، تاکید داشتند تا زمانی که کشتار مردم فلسطین جریان دارد به اعتراضات خود ادامه می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha