۱۱ فروردین ۱۴۰۳، ۲۲:۴۰
کد خبر: 85431165
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تامین آب شرب ۲۶۶ روستای شهرستان تفت اجرایی شد

یزد - ایرنا - استاندار یزد گفت: تامین آب شرب شهرستان تفت و ۲۶۶ روستا که توسط تانکر آبرسانی می شد در دولت سیزدهم از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری در دست انجام است.

به گزارش ایرنا، مهران فاطمی شنبه شب در آغاز سلسله نشست های استاندار با اصحاب رسانه در جمع فعالان رسانه ای شهرستان تفت افزود:۲۶۶ روستا در شهرستان تفت در تامین آب شرب مشکل جدی داشتند و عمده آنها توسط تانکر آبرسانی می شدند لذا در دولت مردمی سیزدهم در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در سفر رئیس جمهور به استان آبرسانی به مناطق مصوب شد و تاکنون کار در ۴۴ روستا به انجام رسیده و از آب شرب برخوردار شده اند و ۳۹ کیلومتر طول مسیر انتقال نیز از محل مصوبات سفر و تسهیلات مربوطه در حال انجام است.

وی عنوان کرد: همچنین در مجموع ۲۲ هزار میلیارد ریال که معادل اعتبارات عمرانی یک سال استان یزد است هزینه خواهد شد تا مشکل آب شرب ۲۶۶ روستای شهرستان تفت بصورت کامل و اصولی رفع شود.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: درخواست ها و مطالبات مطرح شده در رسانه ها و فضای مجازی را عموما توسط روابط عمومی استانداری و یا شخصا مطالعه می کنم و فضای دلسوزانه ای در رسانه تفت وجود دارد البته شبهات و سئوالاتی که در رسانه وجود دارد باید پاسخ داده شود و اگر جایی نقیصه ای وجود دارد به ما منعکس شود تا رفع کنیم.

فاطمی ادامه داد: این جلسه فرصت بسیار مغتنمی است تا به طور مستقیم در جریان مشکلات قرار گیرم ضمن اینکه همواره سعی کرده ام ارتباط خود را با اصحاب رسانه حفظ نموده و قدردان زحمات همه اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی استان هستم.

وی اظهار کرد: برای حل مشکل آب شهرستان تفت اقدامات بلند مدت و زیر ساختی خط انتقال آب در حال انجام است که مهریز و تفت را پوشش خواهد داد و بیش از ۱۲هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی عنوان کرد: همچنین اقدامات کوتاه مدت نیز برای تامین آب از خط موجود و ظرفیت خالی برنامه ریزی شده تا در مقاطعی که اوج مصرف است مشکل شهرستان از این محل حل شود.

تامین آب شرب ۲۶۶ روستای شهرستان تفت اجرایی شد

احسان خوجه رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد نیز در این نشست گفت: در اقدام ملی شهرستان تفت ۴ هزار و ۸۰۰ متقاضی ثبت نام کردند که ۲ هزار و ۵۰۰ نفر واجد شرایط اولیه شده و هزار و ۵۷۵ نفر واجد شرایط نهایی شناخته شدند که خوشبختانه جانمایی زمین انجام شده است و پروژه ۱۶۰ واحدی اقدام ملی نیز در حال انتخاب واحد توسط متقاضیان است.

جلال علمدار مدیرعامل آب و فاضلاب استان یزد نیز در این نشست گفت: آب شرب شهرستان تفت از یازده حلقه چاه با ۶۰ لیتر آب از تفت و ۵۰ لیتر نیز از آب خط انتقالی تامین می شود که ۵۰ لیتر کمبود داریم و از چاههای کشاورزی تامین می شود و در فصول گرم سال با فشار کمتر توزیع آب اقدام می شود چون راهی برای تامین آب شرب وجود ندارد و در حال برنامه ریزی برای اصلاح شبکه و تامین منابع جدید هستیم تا مشکل حل شود.

تامین آب شرب ۲۶۶ روستای شهرستان تفت اجرایی شد

محمد جواد ابوالحسینی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد نیز در این جلسه گفت: مشکل تامین آب شرب در شهر تفت بسیار جدی است و امکان حفر چاه نیز به دلیل همجواری با قنوات وجود ندارد و لذا خط انتقال آب تفت و مهریز در دولت مردمی سیزدهم مصوب شده و در حال برگزاری مناقصه است و این اقدام کار بزرگی است که در این دولت انجام شد.

علی اکبر عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد نیز در این جلسه گفت:مجموعه رسانه شهرستان برای تامین آب شرب نسبت به بیان کمبودها برای مردم اقدام کنند تا مسئولان استان بتوانند مساله آب شرب شهرستان را حل کنند ضمن آنکه حفر چاه در برخی از مناطق تفت غیر قابل اجتناب است.

محمد رستگاری مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان یزد نیز در این راستا گفت: جاده های شهرستان تفت در ابتدای دولت سیزدهم اصلا مناسب نبود و کاری انجام نشده بود و لذا ۷۴۰ میلیارد ریال از هزار میلیارد اعتبار مصوبات سفر ریاست جمهوری به شهرستان تفت تخصیص یافت و برای اصلاح نقاط حادثه خیز و اصلاح آسفالت نیز اقدام شد.

وی ادامه داد: در ۲ سال گذشته ۷۵ پروژه شروع شد که با پیشرفت بیش از ۷۰ درصد در حال انجام است.

در این نشست که نزدیک به سه ساعت ادامه داشت، خبرنگاران و فعالان فضای مجازی شهرستان تفت درخواست ها و سئوالات خود را مطرح کرده توسط مدیران کل، معاونین استاندار و استاندار پاسخ داده شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha