انتقاد شدید جماعت اسلامی پاکستان از سنگ اندازی آمریکا علیه خط لوله گاز ایران

اسلام‌آباد- ایرنا- جانشین رهبر جماعت اسلامی پاکستان پروژه مشترک گازی با جمهوری اسلامی ایران را برای بهبود معیشت آن کشور ضروری دانست و در عین حال فشارهای واشنگتن علیه طرح خط لوله گاز را مورد سرزنش قرار داد.

به گزارش شنبه شب ایرنا از روابط عمومی حزب جماعت اسلامی، لیاقت بلوچ در بیانیه‌ای فشارهای آمریکا علیه پروژه گازی ایران و پاکستان را مورد انتقاد قرار داد و افزود: علیرغم اینکه طرح خط لوله ایران برای ترمیم معیشت ملی پاکستان اجتناب ناپذیر است، واشنگتن از همه ترفندها برای تخریب این پروژه استفاده می‌کند.

وی با اشاره به ویرانگری افغانستان در نتیجه یورش نیروهای ناتو و آمریکا و همزمان وعده‌های پوچ این کشور برای حمایت از پاکستان، تاکید کرد: واشنگتن هیچ راهکاری برای حل بحران‌ انرژی پاکستان ندارد اما با فشار و تحریم در مسیر اسلام‌آباد سنگ اندازی می‌کند.

جانشین رهبر جماعت اسلامی پاکستان، آمریکا را برای ترویج سیاست تقابل و رویارویی در منطقه مورد سرزنش قرار داد و افزود: امروز در نتیجه حمایت‌های بی دریغ آمریکا و اروپا، حملات وحشیانه رژیم اشغالگر اسرائیل علیه مردم غزه ادامه دارد.

وی در ادامه از دولت پاکستان خواست تا جبهه سیاست خارجی را تقویت کند و با گفت وگوی ملی و مشارکت همه نیروهای سیاسی کشور در مسیر حل چالش‌های داخلی و خارجی گام بردارد.

هفته گذشته سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در واکنش به اظهارات اخیر همتای آمریکایی خود علیه طرح خط لوله انتقال گاز جمهوری اسلامی ایران به پاکستان، گفت: سیاست اسلام‌آباد در پیشبرد این پروژه مشترک روشن است.

در روزهای اخیر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه‌ سنگ‌ اندازی‌های کشورش در مسیر همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد اعلام کرد که واشنگتن از ادامه اجرای طرح ساخت خط لوله انتقال گاز میان ایران و پاکستان حمایت نمی‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha