لندن برای بیست‌وچهارمین هفته متوالی صحنه تظاهرات حامیان فلسطین شد + فیلم

لندن – ایرنا – هزاران تن از حامیان فلسطین در انگلیس برای بیست‌وچهارمین هفته متوالی در خیابان‌های مرکز لندن دست به تظاهرات زده و ضمن محکومیت جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه، با مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین اعلام همبستگی کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا از لندن، افراد حاضر از ملیت‌ها و مذاهب مختلف ضمن حمل پرچم فلسطین، شعارهایی را در خصوص عدالتخواهی، پایان نظام آپارتاید، توقف فوری جنگ و برقراری فوری آتش‌بس در غزه سر داده و فریاد می‌زدند: «اشغال گری را متوقف کنید» و «فلسطین را آزاد کنید».

آن‌ها ابتدا در یکی از میادین معروف لندن موسوم به «راسل» تجمع کرده و ضمن اعلام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین، به سمت میدان «ترافلگار» در نزدیکی دفتر نخست وزیر انگلیس و نهادهای سیاسی این کشور راهپیمایی کردند. شرکت کنندگان به‌رغم محدودیت‌ها و فشارهای دولت لندن برای ساکت کردن موج فزاینده اعتراضات ضد صهیونیستی تاکید داشتند تا زمانی که کشتار مردم فلسطین جریان دارد به اعتراضات خود ادامه می‌دهند.

بن جمال رئیس کارزار حمایت از فلسطین و یکی از برگزارکنندگان تظاهرات امروز، در گفت‌وگو با ایرنا گفت: ما اینجا جمع شده‌ایم تا بار دیگر خواستار برقراری آتش‌ فوری در غزه و توقف همدستی دولت‌ با جنایاتی شویم که اسرائیل علیه مردم فلسطین به راه انداخته است.

وی افزود: ما همچنین از دولت می‌خواهیم که فروش سلاح به اسرائیل را متوقف کند و کمک‌های مالی به آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) را از سربگیرد.

گفتنی است، رژیم صهیونیستی به بهانه مشارکت شماری از کارکنان آنروا در عملیات «طوفان الاقصی»، اجازه فعالیت این نهاد بین‌المللی در غزه را محدود کرده است. ایالات متحده و شماری از کشورهای اروپایی نیز در پی این اتهام اثبات نشده، کمک‌های مالی خود را به این نهاد بین‌المللی قطع کردند.

بن جمال تصریح کرد: آنروا تنها آژانس بین‌المللی است که ظرفیت‌های لازم را برای توزیع غذا میان مردم فلسطین دارد و این درحالیست که طبق گزارش سازمان ملل متحد، ۱.۷ میلیون نفر در غزه با گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند.

این فعال مدنی اضافه کرد: ما همچنین امروز جمع‌ شده‌ایم تا اعلام کنیم که تاریخ (مناقشه فلسطین و اسرائیل) از هفتم اکتبر آغاز نشد. ریشه خشونت‌هایی که امروز شاهد هستیم ناشی از ۷۵ سال استعمار، اشغال نظامی فلسطین و نظام آپارتاید در این منطقه است.

وی افزود: پیام ما به مردم فلسطین و رهبران سیاسی این است که ما دست از تظاهرات، اعتراض و تحریم اسرائیل نمی‌کشیم تا زمانی که فلسطین آزاد شد.

رژیم صهیونیستی طی نزدیک به ۶ ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته است. این رژیم تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد دوشنبه هفته پیش، قطعنامه‌ای را در حمایت از برقراری آتش‌بس فوری در این باریکه تصویب کرد. در این قطعنامه از تمام طرف‌ها خواسته شده که به توقف فوری درگیری‌ها در ماه رمضان احترام بگذارند اما جنایات رژیم اشغالگر علیه مردم مظلوم فلسطین، باوجود تصویب این قطعنامه، کماکان ادامه دارد.

هفته پیش گروهی از نمایندگان مجلس عوام انگلیس طی دو نامه جداگانه به وزیر امور خارجه این کشور، خواستار افزایش فشارهای دیپلماتیک علیه رژیم صهیونیستی برای توقف کشتار فلسطینی‌ها شدند.

قانون‌گذاران در نامه‌ای که دیروز (جمعه) یک نسخه از آن در رسانه‌ها منتشر شد، تاکید کردند: از اسرائیل بخواهید که مطابق با قوانین بشردوستانه بین المللی از گرسنگی به عنوان سلاح جنگی استفاده نکند. همچنین یک ضرب الاجل در عرض چند هفته و ترجیحا چند روز برای اسرائیل تعیین کنید تا به دستورات دیوان بین المللی دادگستری از جمله تسهیل دسترسی کامل به کمک های بشردوستانه، پایبند باشد، در غیر این صورت با عواقب جدی برای روابط انگلیس و اسرائیل مواجه خواهد شد.

بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۲ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۴ هزار نفر دیگر در حملات جنایتکارانه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه مجروح شده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha