۱۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۳۶
کد خبر: 85430908
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

وقتی پای پایش استاندارد به هتل‌ها هم باز می‌شود

۱۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۳۶
کد خبر: 85430908
وقتی پای پایش استاندارد به هتل‌ها هم باز می‌شود

کرمان - ایرنا - چتر نظارتی استاندارد با اجرای گشت مشترک طرح ویژه عیدانه سازمان ملی استاندارد در هتل‌ها و رستوران‌های کرمان و دیگر مراکز خدمات رسان نیز تشدید شده و مدیرکل استاندارد استان می‌گوید: پایش ۲۶۷ مرکز خدماتی با هدف ارتقای نظارت و بهبود کیفیت زندگی مردم بوده است.

به گزارش ایرنا، نظارت مستمر بر کیفیت کالاهای تولیدی و مراکز عرضه خدمات، همزمان با ایام ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز با همکاری اداره کل استاندارد استان کرمان با معاونت اقتصادی استانداری، تعریزات حکومتی در حال انجام و این درحالی است که تاکنون سازمان استاندارد چتر نظارتی خود را بیشتر در عرصه کالاهای تولیدی داشت.

بد نیست شهروندان مطلع شوند که از این پس مراکز فروش مواد غذایی، رستوران، قهوه خانه، قالیشویی، هتل های یک تا پنج ستاره، هتل‌آپارتمان، زائرسرا، پایانه های فرودگاهی، اتوبوسرانی و پایانه راه آهن، خشکبار و شیرینی و مجتمع های بین راهی نیز به‌عنوان پر کاربردترین بخش ها در زندگی این روزهای مردم محسوب می شوند که در این خصوص فرایند پایش این مراکز طی ایام ماه مبارک رمضان و سال نو بسیار ضروری به نظر می رسد و سازمان استاندارد نیز در کرمان به سراغ آنها رفته است.

براساس آماری که مدیرکل استاندارد کرمان در جلسه شورای استاندارد استان اواخر سال گذشته ارائه کرد، پایانه های مسافری و نیز میادین عرضه میوه و تره بار بدترین وضعیت را از نظر تطبیق استانداردها داشتند.

در واقع استاندارد کرمان برای نظارت و پایش این مراکز با اجرای طرح خالص فروشی شیرینی، پایش کم فروشی و طرح نظارت عیدانه به صورت ویژه طی ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز مبادرت ورزیده که اجرای این طرح می تواند به بهبود کیفیت و ارتقای خدمات و تولید و عرضه کالا در استان کرمان بیانجامد.

همچنین ورود استاندارد به بخش آموزش نیز از مواردی است که در دستور کار اداره کل استاندارد استان کرمان قرار گرفته و نیاز این روزهای استان تلقی می شود.

فعالیت اداره کل استاندارد استان کرمان در اجرای طرح های مختلف طی ایام پر خیر و برکت ماه مبارک رمضان و همچنین عید نوروز یکی از فعالیت های نظارتی دولت برای بهبود خدمات دهی به مردم و ارتقای وضعیت مراکز کالا و خدمات استان کرمان محسوب می شود که مدیرکل استاندارد کرمان در فعالیت های این حوزه توضیحاتی ارائه کرد.

وقتی پای پایش استاندارد به هتل‌ها هم باز می‌شود
بازدید مدیران استاندارد، تعزیرات و .... از مراکز اقامتی کرمان

۲۶۷ مرکز خدمات کرمان پایش شدند

مسلم بسیج مدیرکل استاندارد استان کرمان در این خصوص گفت: کارشناسان استاندارد مراکز فروش مواد غذایی، رستوران، قهوه خانه، قالیشویی، هتل های یک تا پنج ستاره، هتل آپارتمان، زائرسرا، پایانه های فرودگاهی، اتوبوسرانی و راه آهن، خشکبار و شیرینی فروشی و مجتمع های بین راهی را در قالب این طرح پایش می کنند.

وی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در این طرح برنامه هدف ما پایش ۲۶۳ مرکز بوده افزود: با تحقق برنامه پیش بینی شده، بازرسی از مراکز خدمات یاد شده استان کرمان طی ایام نوروز و ماه مبارک رمضان امسال به تعداد ٢۶۷ مورد رسیده است.

بسیج عنوان کرد: این طرح توسط کارشناسان استاندارد در قالب مانورهای مشترک با دیگر دستگاه های متولی در سطح استان کرمان پیگیری می شود.

به گزارش ایرنا، مردم با ارسال کد ۱۰ رقمی محصول به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ می توانند به صورت استعلام پیامکی از اصالت کالا از نظر استاندارد اطمینان حاصل کنند؛ همچنین سامانه تلفنی ۱۵۱۷ سازمان استاندارد می تواند شکایات یا مشکلاتی که مردم مشاهده می کنند را ثبت و پیگیری کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha