واژگونی خودرو در کرمانشاه یک کشته و یک زخمی به جا گذاشت

کرمانشاه - ایرنا - رییس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: براثر واژگونی یک دستگاه خودرو سمند در حوالی روستای منوچهرآباد کرمانشاه یک نفر جان خود را از دست داده و یک نفر نیز مصدوم شد.

سرهنگ عبدالحسین زارع روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این حادثه واژگونی حوالی ساعت ۲۱ شب گذشته و در حوالی راه آهن روستای منوچهرآباد کرمانشاه روی داد افزود: در این حادثه راننده ۳۸ ساله این خودرو به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد و سرنشین این خودرو نیز زخمی و به مراکز درمانی منتقل شد.

وی سرعت بالای خودرو سمند را علت وقوع این حادثه عنوان کرد و گفت: در این راستا پرونده ای تشکیل و جسد متوفی به پزشکی قانونی منتقل شد.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه، علت اصلی تلفات جاده ای در این ایام را عمدتا واژگونی، سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ عنوان کرد و افزود: حدود ۶۰ درصد از حوادث رانندگی که در این ایام اتفاق افتاده است به دلیل واژگونی بوده که علت اصلی آن خستگی و خواب آلودگی رانندگان به ویژه در مسیرهای برگشت است.

سرهنگ زارع یادآور شد: از زمان آغاز اجرای طرح نوروزی پلیس راه که از ۲۴ فروردین ماه سال گذشته آغاز و ادامه دارد با وجود آنکه آمار تصادفات سه درصد افزایش یافته ولی آمار فوتی های ناشی از این حوادث با ۳۳ درصد کاهش همراه بوده است.

وی بیان کرد: در طرح نوروزی امسال، پلیس راه با به کارگیری ۱۲۴ تیم محسوس و نامحسوس به صورت شبانه روزی از ۲۴ اسفند در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه استقرار یافته اند، ضمن آنکه حدود ۱۲۰ دستگاه دوربین نیز در محورهای استان تردد خودروها را رصد و مدیریت می کنند.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه به رانندگان و مسافران نوروزی توصیه کرد به منظور جلوگیری از وقوع هرگونه تصادف، با سرعت مطمئنه رانندگی کرده و بدون شتاب و عجله و با رعایت کامل فاصله طولی حرکت و از رانندگی در هنگام خستگی به شدت پرهیز کرده و در صورت خستگی در اولین نقطه ایمن اقدام به اسراحت و رفع خستگی کنند.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه که یکی از مقاصد مهم گردشگران در تعطیلات نوروزی است با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از هشت هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

در تعطیلات نوروز امسال تاکنون حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار بازدید از جاذبه های گردشگری استان صورت گرفته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha