۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تردد در جاده‌های آذربایجان‌شرقی ثبت شد

تبریز- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در ۱۶ روز از اجرای طرح نوروزی امسال، ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تردد در جاده‌های استان ثبت شده است.

«اورجعلی علیزاده» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این تعداد تردد خودرویی از ۲۴ اسفند سال گذشته تا ۱۰ فروردین امسال ثبت شده است، افزود: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه تعداد ترددهای خودرویی جاده های استان توسط ۹۸دستگاه ترددشمار آنلاین ثبت شده است، اظهار کرد: بر اساس این آمار آذربایجان شرقی در این ایام، نهمین استان پرتردد کشور بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در این مدت یک میلیون و ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو وارد استان شده و یک میلیون و ۴۳ هزار دستگاه خودرو از استان خارج شده اند.

علیزاده ادامه داد: پرترددترین جاده های استان در این ایام مسیرهای رفت و برگشت کنارگذر جنوبی شهید کسایی(تبریز- باسمنج)، تبریز- ایلخچی، صوفیان - تبریز، آزادراه تبریز- زنجان و ایلخچی-آذرشهر هستند.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد از ترددهای جاده های استان در این ۱۰ مسیر انجام شده است، یادآور شد: در این ایام بیشترین ورودی ها به استان از مسیرهای آزادراه تبریز- زنجان، میاندوآب- ملکان و جزیره اسلامی- تبریز است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در ۱۶ روز از اجرای طرح نوروزی راهداری، ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری استان اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه ۲۱۱ هزار و ۶۰۰ مسافر را در داخل و خارج استان جابجا کرده است.

علیزاده همچنین گفت: در این مدت ۲۳ هزار و ۷۱۲ مسافر نیز از پایانه های مرزی جلفا و نوردوز تردد کرده اند.

به گزارش ایرنا، آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha